2ЕС6

  1. складовою [ правити | правити код ]
  2. Нумерація та маркування [ правити | правити код ]
  3. забарвлення [ правити | правити код ]
  4. Механічна частина [ правити | правити код ]
  5. інтер'єр [ правити | правити код ]
  6. Електрична частина [ правити | правити код ]
  7. Забезпечення безпеки [ правити | правити код ]
  8. Коментарі [ правити | правити код ]

Цей термін має також інші значення див. Сінара . 2ЕС6 Сінара Цей термін має також інші значення див
2ЕС6-186 в складі вантажного поїзда Країна споруди Росія Росія завод УЗЖМ Виробник Група Сінара роки побудови 2006 - т.ч. Всього побудовано 912 (на червень 2019 г.) Нумерація 001-912 Рід служби магістральний вантажний Рід струму і напруга в контактної мережі 3 кВ, постійний струм осьова формула 2 × (20-20) зчіпний вагу 2 × 100 т Навантаження від рушійних осей на рейки 25 тс розмір 1-Т Довжина локомотива 2 × 17 000 мм Ширина 3128 мм Максимальна висота 5298 мм (з антен) Повна колісна база 12 400 мм (секція) Відстань між шкворнями візків 9400 мм Колісна база візків 3000 мм Діаметр коліс 1250 мм Ширина колії 1520 мм Тип ТЕД ЕДП810, ДТП810, СТК-810, ЕК-810 Підвішування ТЕД опорно-осьовий Передаточне відношення редуктора 3,44 сила тяги при рушанні з місця 2 × 36 тс годинна потужність ТЕД 8 × 805 = 6440 кВт сила тяги годинного режиму 2 × 23,65 тс Швидкість годинного режиму 49,2 км / год тривала потужність ТЕД 8 × 750 = 6000 кВт сила тяги тривалого режиму 2 × 21,3 тс Швидкість тривалого режиму 51,0 км / ч Конструкційна швидкість 120 км / год Електричне гальмування рекуперативного, реостатне Потужність рекуперативного гальмування 8 × 825 = 6600 кВт Потужність гальмівних реостатів 8 × 687,5 = 5500 кВт Країна Росія Росія оператор РЖД дорога Свердловська , Південно-Уральська , Західно-Сибірська , Куйбишевська , Жовтнева період - Медіафайли на Вікісховища

2ЕС6 «Сінара» (2 - кількість секцій, Е - електровоз, С - секційний, 6 - номер моделі (6-я серія)) - вантажний двосекційний восьмивісний магістральний електровоз постійного струму напруги 3 кВ з колекторними тяговими двигунами . Електровоз випускається в місті Верхня Пишма Уральським заводом залізничного машинобудування , Що входять в ЗАТ « Група Сінара », З 2006 року. Всього до червня 2019 року збудовано більше 900 електровозів цієї серії. Всі машини надійшли у власність ВАТ « Російські залізні дороги »; переважна більшість з них експлуатується в приуральских регіонах Росії, а ще кілька локомотивів - на Жовтневій залізниці.

Спочатку нову серію локомотивів виробництва Уральського заводу залізничного машинобудування планувалося позначити як 2ЕС4К [1] . Але в зв'язку з тим, що точно так само був позначений новий електровоз виробництва Новочеркаського заводу , Який є аналогом електровозів змінного струму серії ЕС5К , Щоб уникнути плутанини позначення серії було змінено на 2ЕС6. Таким чином ще не вийшов з заводу перший електровоз, спочатку позначений як 2ЕС4К-001, був перейменований як 2ЕС6-001. Він був випущений 1 грудня 2006 року і отримав назву «Єдина Росія» [2] [3] . З другого примірника серії було присвоєно назву «Сінара».

В кінці липня 2007 року був підписаний контракт на поставку електровозів для потреб РЖД в 2008 і 2009 році. Згідно з умовами контракту за 2008 рік повинно було бути поставлено 8 електровозів (фактично поставлено 10 [4] ), За 2009 - 16 [5] .

15 жовтня 2008 року була запущена перша черга виробничого комплексу з випуску електровозів. До того моменту вже був випущений електровоз 2ЕС6-003 [6] . Надалі обсяг виробництва наростав з 2009 по 2012 рік в середньому від 25 [4] до 100 електровозів на рік відповідно. 3 роки після цього завод в середньому випускав трохи більше 100 електровозів на рік. З 2016 року обсяг поставок почав поступово знижуватися, проте в 2018 році знову зріс [7] .

На кінець 2015 року виробництво поїзда повністю локалізовано концерном Siemens [8] . У червні 2016 року було випущено 600-й примірник локомотива, приурочений до 6-річчя заводу "Уральські локомотиви» [9] . Станом на грудень 2018 року було випущено не менше 837 електровозів [7] .

Планується, що випуск електровозів 2ЕС6 буде припинений через кілька років, а на основі його (в основному будуть використані кузов і видозмінена екіпажна частина) буде налагоджений випуск електровоза з асинхронними тяговими електродвигунами 2ЕС10 , Створеного спільно з концерном Siemens [10] .

Дані по випуску електровозів 2ЕС6 по роках наведені в таблиці: [7]

рік
випускуКількість
електровозівКількість
секційНомери
електровозів 2006

1 2 001 2007 1 2 002 2008 4 8 003-006 2009 27 54 007-033 2010 50 100 Всі 034-083 2011 63 126 084-146 2012 91 182 147-237 2013 101 202 238-338 2014 110 220 339-448 2015 113 226 449-561 2016 89 178 562-650 2017 84 168 651-734 2018 110 220 735-844 2019 68 136 845-912 Всього 912 1 824 001-912

Магістральні двосекційні електровози 2ЕС6 «Сінара» призначені для водіння вантажних поїздів на залізницях колії 1520 мм , Електрифікованих постійним струмом напругою 3 кВ. Вони позиціонуються як основна заміна застарілим електровозів серій ВЛ10 і ВЛ11 . Один двосекційний електровоз може вести поїзд масою 8000 тонн на ділянках з рівнинним профілем колії (до 6 ‰) і поїзд масою 5000 тонн на ділянках з гірським профілем (до 10 ‰) [11] .

складовою [ правити | правити код ]

Електровози 2ЕС6 складаються з двох однакових секцій, що мають одну кабіну управління і зчіплюються один до одного стороною з міжвагонні переходом. Вони можуть зчіплюватися і працювати спільно з системі багатьох одиниць , Вправляючись з однієї кабіни машиніста, як два електровоза цілком (чотири секції), так і електровоз з однієї із секцій іншого (три секції). При необхідності секції електровоза можуть обмежено експлуатуватися в поодинці, однак при цьому ускладнюється огляд для машиніста.

Нумерація та маркування [ правити | правити код ]

Електровози 2ЕС6 отримують тризначні номери по зростанню в порядку випуску, починаючи з 001. Маркування з позначенням серії та номера наноситься у вигляді металевих букв і цифр на лобовій частині кабіни електровоза по центру між буферними ліхтарями в форматі 2ЕС6-XXX, де XXX - номер електровоза. На електровозах 2ЕС6 раннього випуску по правому борту кожної секції також вказано мережевий номер, нанесений між вікном і дверима кабіни машиніста трохи нижче рівня вікон кабіни. [7]

забарвлення [ правити | правити код ]

Електровози 2ЕС6 мали три варіанти забарвлення: [2] [7]

  • Електровози 001 і 002 були пофарбовані в чотирьохкольорового забарвлення, стилізовану під кольори російського прапора: у верхній частині переважали червоний і білий кольори, в середній по боках - синій, знизу - сірий.
  • Електровози з 003 по 112 офарблювалися в бірюзово-біле забарвлення з трьох широких смуг - в середині по висоті проходила біла смуга, а зверху і знизу - бірюзові. При цьому електровози з 003 по 009 також мали стилізовані червоні смуги по боках, що відрізняються по розташуванню на лівому і правому борту кожної секції і відсутні на більш пізніх електровозах.
  • Електровози з 113 офарблювалися в триколірну фірмову червоно-сірого забарвлення РЖД з вигнутою лінією з боків: верхня половина кузова в зоні кабіни і вузька верхня смуга навпроти машинного відділення пофарбована в червоний колір, вузька середня смуга в зоні кабіни і широка в зоні машинного відділення - в світло-сірий, нижня - в темно-сірий. Така ж розфарбування надається електровозів більш раннього випуску при перефарбування під час капітального ремонту.
  • 2ЕС6-005 в бірюзово-білому забарвленню з червоними смугами

  • 2ЕС6-010 в бірюзово-білому забарвленню без червоних смуг

  • 2ЕС6-539 і 538 в червоно-сірої забарвленням РЖД

Механічна частина [ правити | правити код ]

Кузов кожної секції електровоза суцільнометалевий, вагонного типу, з одного кабіною управління і міжсекційних переходом з протилежного боку, з несучою рамою має плоску поверхню обшивки.

Кожна секція спирається на дві двовісні моторні візки. Підвішування ТЕД - типове для вантажних електровозів опорно-осьовий, але з прогресивними моторно-осьовими підшипниками кочення [12] [13] . Букси безщелепні, горизонтальні сили передаються з кожної букси на раму візка одним довгим повідком з резинометаллическими шарнірами.

інтер'єр [ правити | правити код ]

Кабіна машиніста [ правити | правити код ]

У кабінах локомотива підвищена комфортність і поліпшені умови роботи машиніста [14] [15] [16] [17] [18] .

  • Прохід в кузові (машинному відділенні) виконаний по центру, що зручніше, ніж збоку.
  • Підсвічування ходової частини локомотива (навпроти кожного колеса) для огляду ходової частини в темний час доби, а також для безпеки при русі локомотива по шляхах станції.
  • Кабіна машиніста кожної секції обладнана клімат-контролем (кондиціонер з режимами охолодження і підігріву повітря і теплові панелі для обігріву).
  • У штатну комплектацію входять мікрохвильова піч (харчування 220 В) і портативний холодильник (харчування 220 В).
  • Регульована яскравість місцевого світлодіодного освітлення деяких приладів і окремо робочого місця (приладової панелі).
  • Сонцезахисні шторки на лобовому і бокових вікнах кабіни (лобове з електроприводом, керованим через пульт).
  • Наявність кольорових LED-дисплеїв на яку виноситься ряд інформації.
  • Регульовані по висоті, куту нахилу спинки, висунення вперед-назад жорстко зафіксовані крісла машиніста і помічника.
  • Система аварійного покидання кабіни локомотива через бічні вікна (драбинка з системою кріплення).
  • Наявність вбудованої шафи для одягу і предметів побуту.

Електрична частина [ правити | правити код ]

На 2ЕС6 застосований реостатний пуск тягових електродвигунів (ТЕД), реостатне гальмування потужністю 6600 кВт і рекуперативного потужністю 5500 кВт [13] , Незалежне збудження від напівпровідникових перетворювачів в режимах гальмування і тяги. Незалежне збудження в тязі - головна перевага «Сінара» перед ВЛ10 і ВЛ11 , Воно підвищує протівобоксовочние властивості і економічність машини, дозволяє більш широко регулювати потужність.

Тягові електродвигуни електровоза з послідовним збудженням мають схильність до розносна боксування : При зростанні частоти обертання падає струм якоря, а з ним і струм збудження - відбувається самоослабленіе збудження, що приводить до подальшого зростання частоти. При незалежному збудженні магнітний потік зберігається, з ростом частоти різко зростає протівоедс і падає сила тяги, що не дозволяє двигуну йти в розносна боксування, мікропроцесорна система управління і діагностики (МПСУіД) 2ЕС6 при боксування подає на двигун додаткове збудження і підсипає під колісну пару пісок, зводячи боксування до мінімуму. Конструкція тягових електродвигунів призводить до періодичних перекинути електричної дуги по колектору, прогари конусів, пробоїв якорів. Крім відмов ТЕД, відзначені несправності таких вузлів, як електропневматичні контактори ПК, швидкодіючі контактори БК-78Т, допоміжні машини (компресорні агрегати і вентилятори обдуву ТЕД) [19] .

Секції пуско-гальмівного реостата перемикаються звичайними електропневматичними контакторами серії ПК, перемикання з'єднань тягових двигунів також проводиться контакторами із застосуванням замикаючих діодів (так званий вентильний перехід, що зменшує скачки сили тяги), всього з'єднань три:

  • серієсний (послідовне) - 8 двигунів двохсекційного електровоза або 12 двигунів трисекційний електровоза послідовно, при цьому в схему введений тільки реостат провідною секції, на 23-й позиції реостат виводиться повністю;
  • Серіес-паралельне (СП, послідовно-паралельне) - 4 двигуна кожної секції з'єднані послідовно, пуск проводиться на кожній секції своїм реостатом, на 44-й позиції реостат закорачивается;
  • паралельне - кожна пара двигунів працює під напругою контактної мережі, пуск проводиться окремою групою реостата для кожної пари двигунів, на 65-й позиції реостат виводиться.

Незалежне порушення грає важливу роль при реостатному пуску - при посиленому порушення швидше росте протівоедс двигунів і швидше спадає струм, що дозволяє вивести реостат на меншій швидкості, заощадивши електроенергію. Також при скачках якірного струму в момент включення контакторів МПСУіД стрибкоподібно подає додаткове збудження, знижуючи якірний струм і тим самим нівелюючи стрибок сили тяги в момент набору черговий позиції, часто приводить до боксування на електровозах зі ступінчастим регулюванням.

Допоміжні машини кожної секції:

  • два асинхронних осьових вентилятора охолодження ТЕД і один гвинтовий компресор з асинхронним двигуном, що живляться від напівпровідникових перетворювачів трифазним напругою регульованою частоти;
  • чотири невеликих асинхронних відцентрових вентилятора очищення фільтрів повітря ТЕД, що харчуються напругою постійної частоти 50 Гц;
  • два колекторних осьових вентилятора пуско-гальмівного реостата, аналогічні вентиляторів гальмівного реостата тепловоза ТЕП70 , Що харчуються падінням напруги на реостате від отпайки реостата.

Низьковольтні ланцюги харчуються постійною напругою 110 В від перетворювача або акумуляторної батареї.

Забезпечення безпеки [ правити | правити код ]

Система пожежогасіння [ правити | правити код ]

Електровоз обладнаний автоматичною газовою системою пожежогасіння ЕТ «Веселка 5 МГ» [20] . Виявлення та індикація про вогнище загоряння передбачена оптична (при задимлення) і температурна (вище 64-76 0С). Активація пожежогасіння можлива як в автоматичному режимі (в режим допускається перемикати тільки при відсутності людей в електровозі), так і в ручному режимі через блок управління і індикації «буї-1» на пульті управління електровозом або з виносного пульта управління. Активна речовина пожежогасіння - хладон -125 і хладон-227.

Електровози 2ЕС6 з вантажними поїздами на станції Шарташ . Чути звук електричного гальмування локомотива

Перший електровоз 2ЕС6-001 після налагоджувальних випробувань на заводі був направлений для сертифікаційних випробувань на випробувальне кільце ВНИИЖТ в Щербинка [5] . До грудня 2007 року електровоз мав пробіг 5000 км, були завершені випробування по впливу на залізничну колію. також проводились тягово-енергетичні та гальмівні випробування електровоза. Побудований в 2007 році 2ЕС6-002 в 2007 році проходив дослідну експлуатацію на Свердловської залізниці , на лінії Єкатеринбург - Войнівка , До грудня мав пробіг 3400 км [21] .

Всі електровози 2ЕС6 поставлялися для ВАТ « Російські залізні дороги ». Перші електровози надходили для експлуатації на Свердловської залізниці [6] [4] в депо Свердловськ-Сортувальний, в 2010 році локомотиви стали працювати на Південно-Уральської [22] і Західно-Сибірської залізницях. До кінця 2010-го року на 2ЕС6 обкатані все машиністи депо Свердловськ-Сортувальний, Каменськ-Уральський, Камишлов, Войнівка і Ішим Свердловської залізниці; Омськ, Барабинск, Новосибірськ і Белово Західно-Сибірської залізниці; Челябінськ, Картали Південно-Уральської залізниці.

У 2012 році, до 175-річчя залізниць Росії випущеному двома роками раніше локомотиву 2ЕС6-050 було присвоєно ім'я Віталія Сосніна [23] .

З початку 2015 року електровози 2ЕС6 почали надходити в депо Златоуст і депо Челябінськ Південно-Уральської залізниці для водіння поїздів по ділянці Челябінськ - Уфа - Самара - Пенза.

Дані по приписці електровозів 2ЕС6 за номерами станом на травень 2019 року приведені в таблиці: [7]

ДорогаДепоКількістьНомери Свердловська

Свердловськ-Сортувальний 206 001 - 014, 016 - 018, 020 - 050, 071 - 088, 090, 092 - 149, 157 - 159, 238 - 241, 244, 247, 369, 370, 415, 475 - 482, 556 - 571, 597 - 599, 603 - 605, 644 - 670 Південно-Уральська Курган 81 015, 019, 051 - 070, 089, 091, 151 - 156, 160 - 165, 168, 170, 173, 175, 178, 182, 184, 190, 195, 196, 201, 202, 242, 245, 246, 298, 310, 311, 366 - 368, 371, 483, 555, 875 - 885, 899 - 908 Златоуст 11 824 - 834 Челябінськ 102 484, 516 - 554, 579 - 593, 600 - 602, 610 - 612, 618 - 622, 628 - 631, 671 - 702 Західно-Сибірська Омськ 204 150, 200, 300, 301, 304, 306 - 308, 312 - 320, 325 - 348, 351, 352, 354 - 356, 358 - 360, 376 - 385, 387 - 402, 404 - 414, 416, 418, 419, 423 - 425, 427 - 448, 450 - 474, 485 - 515, 572 - 578, 594 - 596, 606 - 609, 613 - 617, 623 - 627, 632 - 643 Тайга 140 166, 167, 169 , 171, 172, 174, 176, 177, 179 - 181, 183, 185 - 189, 191 - 194, 197 - 199, 203 - 223,225 - 230, 233 - 237, 248 - 273, 275 - 297, 299, 302 , 303, 305, 309, 321 - 324, 350, 353, 361 - 365, 386, 403, 417, 420 - 422, 426, 449, 850 - 855 Белово 14 850 - 863 Куйбишевська Кинель 169 224, 231, 232, 243, 274, 357, 372 - 375, 703 - 729, 735 - 823, 835 - 849, 864 - 874, 886 - 898, 909 - 912 Жовтнева Волховстрой 5 730 - 734

Коментарі [ правити | правити код ]

джерела [ правити | правити код ]