Українські потяги "Тарпани" остаточно провалилися
Міфи про вітчизняну альтернативу корейським Huyndai Rotem - швидкісні потяги "Тарпан" - розбилися в пух і прах. Українські аналоги, як показала практика, виявилися ще більш небезпечними в експлуатації, проте керівництво "Укрзалізниці" ретельно приховує інформацію про серйозність поломок.
Потяги "Тарпан" виробництва Крюківського вагонобудівного заводу вийшли на регулярні рейси в червні 2014 року. Тоді чиновники з пафосом заявили, що наш "чудо-поїзд" дасть фору нещасливого Huyndai. Найголовніше, на чому наголошували виробники і представники "Укрзалізниці" - з цими поїздами українці забудуть про проблеми з поломками і будуть відчувати себе в безпеці.
Тоді, звичайно, ніхто не говорив про те, що "Тарпани" не пройшли необхідних перевірок і вийшли на маршрути без отримання остаточної експертної оцінки придатності до експлуатації. Як писав "Обозреватель", спочатку здавалося, що рішення про поспішне введення в експлуатацію поїздів українського виробника було політичним: мовляв-де, показати, що нова влада піклується про національного виробника. Тому так сильно знехтували нормами безпеки. Але незабаром виявилося, що за "підтримкою національного виробника" можуть стояти цілком конкретні схеми людей від нової влади .
Інформація про те, що "Тарпани" випустили на маршрути без необхідних технічних випробувань, з'явилася тільки після першої поломки поїзда, про що одним із перших написав "Обозреватель". Через тиждень після старту виробникові довелося відкликати ЄКР-02 "Тарпан" і заборонити його експлуатацію. У довідковій службі "Укрзалізниці" тоді підтвердили, що швидкісний потяг вітчизняного виробництва тимчасово знято з курсування, а пізніше повідомили, що технічні неполадки були виявлені в системі електроживлення, і Крюківським фахівцям довелося, в рамках гарантійних зобов'язань, усунути несправності обладнання електропоїзда, що забезпечує функціонування систем освітлення, вентиляції, кондиціонування і санвузлів. Але "Обозревателю" вдалося з'ясувати більш жахливі подробиці аварії: у "Тарпана" тріснула рама!
Доля іншого "Тарпана", що курсує за маршрутом Київ-Дніпропетровськ-Київ, довгий час була невідома. Але днями "Обозревателю" вдалося з'ясувати зі своїх джерел, що він теж поламався, і його поломки не менш сумні. Поїзд почав регулярні рейси з Києва в Дніпропетровськ в серпні 2014 року, але незабаром був знятий. За неофіційною інформацією, причиною стала аварія, в результаті якої згоріли всі тягові вузли. Будь-механік скаже, що ця поломка дуже серйозна і дорога, що сталася з вини виробника. І, судячи з усього, ремонтувати цей поїзд найближчим часом навряд чи будуть. За інформацією джерела "Обозревателя", поломка тягових вузлів сталася через трансформатора, в якому не спрацював захист. Будь-яку інформацію щодо цього інциденту в "Укрзалізниці" заперечують і ретельно приховують.
У підсумку обидва "Тарпана" достроково зняті з маршруту. Мабуть, і Крюківський вагонобудівний завод, і "Укрзалізниця" бояться визнавати свої помилки, а може вони бояться і того, що після цього можуть відкритися нові факти залізничної афери, про яку раніше писав "Обозреватель".
Напередодні зими експерти почали бити на сполох: українські поїзди необхідно повністю зняти з експлуатації. Як виявилося, "Тарпани" також не пройшли необхідні випробування в умовах низьких температур. Тому, як вони поведуть себе в умовах обмерзання шляхів і снігових заметів, важко собі уявити. І вже краще взимку залишити на рейсах вже перевірених "корейців", ніж ризикувати життям тисяч українців. Рішення залишається звичайно ж за УЗ. А Крюківському вагонобудівному заводу, як бачимо, не варто називати поїзда, на які вони покладали великі надії і збиралися обігнати "корейців", породою вимерлих коней.
П.С .: Сенс запускати таки був: щоб відповісти на питання "який?", Необхідно ретельно вивчити фінансові схеми, за якими купувалися склади. І ми якраз займаємося цим.
Підписуйся на наш Telegram . Отримуй тільки найважливіше!
Сенс запускати таки був: щоб відповісти на питання "який?