Виборг (станція)

Станція Виборг Фінляндське напрямок Жовтнева залізниця Станція Виборг Фінляндське напрямок   Жовтнева залізниця   Загальний вигляд станції Відділення ж
Загальний вигляд станції Відділення ж. д. Санкт-Петербург-Фінляндське дата відкриття 1869 [1]
1913 (2-й вокзал)
+1953 (Існуючий вокзал) Тип дільнична Кількість платформ 6 Тип платформ 4 острівних, 1 проміжно-бічна, 1 бічна Форма платформ 5 прямих, 1 пряма зі скосом Довжина платформ, м 290 м, 200 м (3), 140 м, 90 м Ширина платформ , м 8 м (2), 6 м (1), 3-6 м, 3 м, 1 м Архітектори А. В. Васильєв, Д. С. Гольдгор , С. Б. Сперанський , А. Н. Берков Вихід до Вокзальна пл., Привокзальна пл. Залізнична вул. відстань до Санкт-Петербурга 131 км відстань до Москви 788 км Тарифна зона 27 Код в АСУЖТ 020004 Код в « Експрес-3 »2004682 Медіафайли на Вікісховища

Виборг - велика залізнична станція Санкт-Петербурзького відділення Жовтневої залізниці [2] , Розташована в місті Виборзі , Один з двох вокзалів Ленінградської області (поряд з Волховстроя ). Пасажирський термінал станції розташований за адресою: Вокзальна площа , 1.

Історична будівля вокзалу, побудована в 1913 році , Було знищено під час Другої світової війни . Нинішня будівля вокзалу була зведена вже у радянський період.

Перша будівля Виборзького вокзалу було побудовано в 1869 році , До відкриття залізничної лінії Санкт-Петербург - Гельсінгфорс . Будова була дерев'яною і розташовувалося ближче до автомобільного шляхопроводу «Залізничний міст» на папули, поблизу зламу Залізничній вулиці біля будинків 13 і 15.

В 1913 році за проектом фінських архітекторів Еліеля Сааринена і Германа Гезеліуса було побудовано нове гранітне будівлю вокзалу в стилі північного модерну . У проекті будівлі явно простежувалися риси, характерні для інших робіт даних архітекторів, таких, як будівлю вокзалу в Гельсінкі . Наприклад, за аналогією з вокзалом у фінській столиці, де центральний вхід в будівлю станції з двох сторін прикрашають дві людські фігури, по обидва боки біля центрального входу на Виборзький вокзал архітектором були встановлені по дві скульптури ведмедів .

  • Перша будівля Виборзького вокзалу

  • Стара будівля Виборзького вокзалу

Під час радянсько-фінської війни 1941-1944 р головний будинок Виборзького залізничного вокзалу було підірвано відступаючими радянськими військами. Збереглася невелика частина вокзалу фінської споруди - багажне відділення.

В 1906 - 1917 роках на вокзалі неодноразово бував В. І. Ленін , Про що нагадує встановлена ​​на новій будівлі меморіальна дошка.

Сучасна будівля станції, побудоване в 1953 році, являє собою типовий зразок вокзальної архітектури провінційного сталінського ампіру . Автори проекту - А. В. Васильєв, Д. С. Гольдгор , С. Б. Сперанський і А. Н. Берков.

На 1 поверсі 2-поверхової будівлі вокзалу розташовані: головний зал і касовий зал приміського сполучення, довідкове бюро, вікно чергового по вокзалу, магазин друкованої продукції, кондитерських виробів, довідкові та платіжні термінали, банкомати, табло з розкладом потягів, камери схову і туалети. Також на 1 поверсі розташовані турнікети, які контролюють прохід до поїздів приміського сполучення. 2 поверх являє собою балкон по периметру головного залу, на якому встановлені місця для очікують. Також на 2 поверсі є касовий зал дальнього сполучення і відділення митно-прикордонного контролю.

Прибуття і відправлення поїздів далекого прямування (на Москву , Гельсінкі ) Здійснюється з бічної платформи № 4. Приміські поїзди (крім поїздів напрямку Виборг - Газон - Бусловская ) Прибувають і відправляються з платформ № 2, 3, 4. Рух же приміських електропоїздів Бусловская напрямки здійснюється з платформи № 5. Платформи № 2, 3, 4, 5 - острівні, з'єднані між собою. Прохід до будівлі вокзалу і вихід в місто здійснюються по підземному пішохідному переходу.

Справа щодо фасаду будівлі, що виходить на площу, в сучасний вокзал вбудована невелика збережена частина вокзалу фінської споруди - багажне відділення.

Станція Виборг є важливим транспортним вузлом на шляху проходження залізничних поїздів з Росії в Фінляндію і навпаки. Для поїздів далекого прямування Москва - Гельсінкі і Санкт-Петербург - Гельсінкі станція є пунктом проходження митного огляду з російської сторони. Також на станції проводилася зміна електровоза постійного струму на двосистемний електровоз ВЛ82 М або тепловоз , Для проходження нейтральної вставки 3 кВ / 25 кВ на російсько-фінському кордоні. Станція Виборг також є кінцевим зупинним пунктом для приміських поїздів. Станом на липень 2014 року обслуговуються наступні напрямки:

Раніше на станції обслуговувалися також напрямки:

Кількість приміських поїздів, що заходять на станцію, досягає 30 пар на добу.

З 2010 року на лінії Гельсінкі - Санкт-Петербург запущені швидкісні потяги Allegro (серія Pendolino ). Потяги належать спільної російсько-фінської компанії Karelian Trains і завдяки їм час подорожі між містами скоротилося до 3,5 годин, замість 5,5.

Виборг - Хійтола

на Бусловская Виборг на   Бусловская   Виборг   на   Фінляндський вокзал   2,0 км   2 км   4 на Фінляндський вокзал 2,0 км 2 км 4.5 км Таммісуо М10 E 18 10.1 км пальцеве 11,9 км 12 км 12,3 км 13 км 16.2 км Гвардійське 17,0 км піонертабір 20,4 км 21 км 23.2 км Відродження 30.2 км Ханніла 32.2 км Нікіфоровський Садова вул. 38,2 км 38 км Кам'яногірська кар'єр 39,0 км Куорекоскі Вуокса 40,0 км Каменногорск Заозерна вул. Піщана вул. Кам'яногірська комбінат 5 км 8.8 км ставки Ленінградська вул. Гранітна вул. 16.3 км Лесогорськ Набережна вул. 20.8 км Ківіоя 24 км Святогірськ ЦПК Заводська вул. 25.6 км Святогірськ Росія - Фінляндія на Іматра 56 Каменногорск II на Лосєве (стор.) 48.2 км Боровинка 53.2 км червоний Сокіл 54,3 км Леніярві 58,5 км 59 км 60.4 км Бородінський 65.6 км Інкіля 71.4 км Хаколахті 77.8 км Ояярві 82.6 км Пуккініемі 89,2 км Алас'ярві 90,9 км пл. 90 км на ковальське Хійтола на Сортавалу Пункти зупинок залізниці Попередня зупинка:
134 км Виборгськоє напрямок Одеської залізниці
Наступна зупинка:
Лазарівка