Все про надувний домкрат

  1. надувний домкрат
  2. Пристрій, принцип роботи і комплектація надувного домкрата
  3. Можливості та сфера застосування надувного домкрата
  4. Як використовувати надувний домкрат
  5. Види надувних домкратів, класифікація пристроїв, вантажопідйомність і вартість
  6. Переваги надувних підйомників перед іншими видами
  7. Як вибрати надувний домкрат
  8. Огляд трьох найпопулярніших надувних домкратів в 2016 році
  9. Draper
  10. Тест і результат
  11. Сорокін 3.693
  12. Тест і результати
  13. Атолл-АГ 47 × 61
  14. Тест і результат
  15. підсумок

Домкрат (назва походить від нідерландського слова dommekracht) - спеціальний пристрій для того, щоб піднімати різні вантажі. Пристосування поширене серед автолюбителів, які використовують його щоб ремонтувати машину знизу або міняти колеса. Відмінність домкрата від інших механізмів підйому (таких як кран, лебідка та інші) полягає в розташуванні - він встановлюється під вантажем, що дозволяє не використовувати ланцюги, канати та інші допоміжні споруди. Домкрат (назва походить від нідерландського слова dommekracht) - спеціальний пристрій для того, щоб піднімати різні вантажі

Надувний домкрат може працювати і на нерівній поверхні

Всього існує 4 види автомобільних підйомників:

  • Гвинтовий. Таким домкратом оснащуються багато легкові машини. Вантаж вагою до 15 тонн піднімається на обертовому елементі. Один або два підйомних гвинта висуваються в напрямку, який залежить від обертання рукоятки. Такий варіант стійкий, міцний, дешевий і має ефективні габарити.
  • Рейковий. Домкрати такого типу частіше використовують для ремонтних (в тому числі дорожніх) робіт, а також монтажу, демонтажу та будівництва. Вони діляться на 2 види - зубчасті і важелі. Обидва домкрата працюють за рахунок перенесення вантажу стопорним пристроєм. Вони піднімають до 20 тонн ваги, зручні у використанні і ремонті.
  • Гідравлічний. особливість пристрою такого домкрата - рідина всередині. Вона створює тиск, за рахунок якого і піднімається вантаж - при цьому людині не потрібно прикладати багато зусиль. Гідравлічні домкрати мають високий ККД, плавний хід, компактне, але жорстке пристрій.
  • Пневматичний. До цього виду і відносяться надувні пристрої, які є спрощеною версією - гумова подушка зі шлангом для закачування повітря. Звичайний пневматичний домкрат працює за рахунок подачі газу або стисненого повітря, що змушує «гармошку» пристрою розкриватися і піднімати вантаж. Цей вид відрізняється простотою і універсальністю використання.

Цей вид відрізняється простотою і універсальністю використання

надувний домкрат

Цей вид підйомників для автомобілів відноситься до пневматичної пристрою. Надувний варіант встановлюється під днище машини і піднімає її за рахунок збільшення обсягу гумової подушки. Максимальний підйом досягається буквально за хвилину роботи.

Пристрій, принцип роботи і комплектація надувного домкрата

Підйомник працює за рахунок збільшення обсягу конструкції, яка представляє собою подушку з гуми. Вона наповнюється газом або повітрям за рахунок одного з джерел - зовнішнього (компресора) або вихлопних газів машини.

Елементи і комплектація надувного домкрата:

  • сама подушка підйомника, яку роблять з прогумованого еластичного матеріалу;
  • шланг для з'єднання джерела газу або повітря з ємністю пристрої;
  • 2 килимка для установки зверху і знизу подушки - вони захищають від розриву і зміщення;
  • перехідник на випадок, якщо домкрат буде приводитися в дію компресором;
  • чохол для зберігання і перенесення пристрою.

Можливості та сфера застосування надувного домкрата

Підйомник-подушка використовується для підйому автомобіля в різних ситуаціях:

  • для заміни колеса;
  • щоб надіти на колесо ланцюг від ковзання по снігу і льоду;
  • щоб витягнути машину з колії на розмитому бездоріжжя;
  • при русі по занесеної піском місцевості;
  • для того, щоб витягнути машину з льоду або снігу при пробуксовці.

Також надувний домкрат використовують в будівництві, при монтажних і рятувальних роботах, стикування сегментів труб. Конструкція підйомника дозволяє піднімати найрізноманітніші вантажі навіть у тому випадку, якщо у них невеликий зазор над землею. Надувна подушка універсальна - працює навіть на заболочених або пісочного, а також нерівних поверхнях, в тому числі з ухилом.

Надувний домкрат, на відміну від інших видів, можна використовувати навіть на нетвердих і нерівних поверхнях. Він піднімає легковий автомобіль вагою до 3 тонн на 60 і більше сантиметрів над землею.

Він піднімає легковий автомобіль вагою до 3 тонн на 60 і більше сантиметрів над землею

Як використовувати надувний домкрат

До того як розправитися, подушка виглядає як плоский гумовий мішок. Для використання домкрата потрібно:

  1. Покласти пристрій під автомобіль (або інший вантаж) і акуратно, рівномірно розправити.
  2. Зверху і знизу розташувати килимки з комплектації домкрата або більш «серйозні» предмети - звичайні можуть не так добре захищати від проколу.
  3. Закрити замок з'єднання шланга з клапаном - це потрібно для того, щоб повітря не виходив назад з подушки.
  4. Приєднати кінець шланга до джерела газу або повітря - це може бути як компресор, так і вихлопна труба працює автомобіля.
  5. Накачати подушку за допомогою генератора або машини (у другому випадку, якщо на холостих обертах домкрат не роздувати, можна додати ще).
  6. Стежити за тим, як збільшується обсяг пристрою - якщо це відбувається нерівномірно або не в ту сторону, потрібно вимкнути подачу повітря і, якщо потрібно, поправити подушку або здути її і почати заново.
  7. Після того як подушка повністю накачати, шланг сам зіскочить з вихлопної труби (якщо використовується цей варіант), а повітря не буде виходити завдяки клапану.

Надувні домкрати особливо популярні серед водіїв позашляховиків , Які часто їздять по пересіченій місцевості. Такий підйомник буде корисний у будь-якої позаштатної ситуації від навішування ланцюгів на колесо до виштовхування машини з колії.

При розташуванні гумової подушки важливо стежити за тим, щоб вона не перебувала поруч з нагріваються або гострими елементами (вихлопна система, пошкоджені деталі кузова та інше), інакше домкрат розплавиться або проб'ється. Килимки захищають тільки зверху і знизу - при накачуванні стінки розширюються і можуть торкнутися машини.

Також не рекомендується використовувати гумовий домкрат при температурі менше 10 градусів морозу, так як ємність може втратити герметичність. Після використання пристрій потрібно акуратно і рівно скласти і прибрати в чохол.

Види надувних домкратів, класифікація пристроїв, вантажопідйомність і вартість

Все гумові підйомники влаштовані за одним принципом: це надувна герметична подушка з прогумованого матеріалу, яка розширюється в міру надходження в неї повітря або газу. Способи збільшення обсягу надувного домкрата розрізняються - всього їх 2 (більшість подушок універсальні і їм підходять обидва):

  • За допомогою компресора. Повітря потрапляє в подушку за допомогою зовнішнього пристрою - автоматичного або механічного насоса. При цьому підійде будь-яке джерело. Переваги цього способу надування полягають у відсутності неприємного запаху, тому що не доводиться використовувати вихлопної газ автомобіля, а також в тому, що домкрат не залежить від машини і її справності. Недолік полягає в тому, що при слабких можливостях насоса пристрій буде не так ефективно.

Недолік полягає в тому, що при слабких можливостях насоса пристрій буде не так ефективно

  • За допомогою вихлопної труби машини. вихід паливної системи під'єднується безпосередньо до подушки домкрата за допомогою шланга - так закачується газ. Переваги варіанта - швидкість надування і непотрібність в додатковому устаткуванні. Недоліки - їдкий як для людини, так і для гуми подушки вихлопної газ, залежність від працездатності машини, а також потреба в повній герметичності паливної системи.

Класифікація надувних домкратів відбувається за вартістю, комплектації, функціоналу і вантажопідйомності. Останній фактор є ключовим і визначає можливості підйомника. Вантажопідйомність гумового пристрою залежить від ширини його заснування, тобто діаметра конструкції. Це легко пояснити на прикладі камери автомобільного колеса, тиск в якому вимірюється в атмосферах - одна одиниця дорівнює кілограму на квадратний сантиметр. У випадку з надувними домкратами принцип аналогічний.

Як правило, вага і комплектація всіх повітряних гумових підйомників дуже близькі. Вони, як і ціна, залежать від вантажопідйомності пристрою. Тому домкрати зазвичай діляться тільки по здатності витримувати певну вагу.

Переваги надувних підйомників перед іншими видами

У гумових повітряних домкратів досить багато плюсів в порівнянні з гвинтовими, рейковими, гідравлічними і звичайними пневматичними. До них відносяться:

  • не потрібно додаток фізичних зусиль для підйому машини або іншого вантажу;
  • складений гумовий мішок можна покласти під будь-яку частину автомобіля, навіть якщо відстань від землі до днища мінімальне;
  • пристрій можна використовувати в будь-яких умовах місцевості, а також до мінус 10 градусів тепла;
  • надувний домкрат важить не більше 2 кілограмів та займає мало місця;
  • простота застосування - досить розташувати подушку, підключити джерело повітря або газу і почати наповнювати, відстежуючи, щоб все відбувалося рівномірно.

Як вибрати надувний домкрат

Вибір повітряного підйомника для автомобіля відбувається за наступними критеріями:

  • Вантажопідйомність - основний фактор, який залежить від діаметра нижньої частини пристрою. При цьому настійно не рекомендується перевищувати норму для подушки, адже виробник не гарантує працездатність в такому випадку.
  • Висота в складеному стані. Всі надувні домкрати відмінно поміщаються під спортивний автомобіль з низьким кліренсом - за цим критерієм різниці майже немає.

Всі надувні домкрати відмінно поміщаються під спортивний автомобіль з низьким кліренсом - за цим критерієм різниці майже немає

  • Максимальна висота вантажу над землею. Як правило, надувний домкрат забезпечує підйом від 300 до 500 міліметрів над землею, але є моделі, які - особливо у випадку з легким автомобілем - видають показник 700 міліметрів.
  • Вартість і комплектація. Це залежить від виробника, але в загальному показники однакові. У набір оснащення входять сама подушка і шланг, а також адаптери, чохол і 2 килимка для захисту гумового покриття.

Огляд трьох найпопулярніших надувних домкратів в 2016 році

Незважаючи на те що майже всі повітряні підйомники ідентично влаштовані і продаються, на ринку є і більш сильні компанії. Їх домкрати можуть мати ціну трохи вище середньої, але виробники відповідають за якість продукції.

Draper

Надувний домкрат англійського виробництва. Як і інші пристрої, являє собою повітряний мішок, зроблений з полімеру, армованого тканиною. Кожен шов подушки домкрата прошитий і заклеєний, щоб не випускати повітря для збереження тиску, а також зменшення ризику розриву.

Збоку від мішка знаходиться вхідний отвір для повітряного шланга - він також складається з полімеру і захищений жовтим тканим рукавом зверху. На одному кінці розташована воронка з гуми, а на іншому - муфта для з'єднання і клапан, щоб повітря або газ не виходили з подушки після накачування. У комплекті з надувним домкратом йде сумка для зберігання і перенесення, а також два захисних килимка.

Головною особливістю цієї моделі є те, що її важливо правильно розкладати перед роботою і складати для зберігання. Від цього залежать можливості подушки - інакше вона може неправильно розправитися і навіть зламатися або нахилити машину не в ту сторону, що треба. Домкрат має подовжню форму і надувається, як всі інші моделі: спочатку на всі боки, після чого, коли ширина заповнена, починається вертикальний підйом вантажу - автомобіля. Якщо розкласти цю модель неправильно, одна зі сторін може затиснутися, а пристрій вистрілити, замість того щоб розправитися.

Незважаючи на вимогливість до розташування під машиною, домкрат від Draper з заводу складний не завжди так, як треба. Тому спочатку, перед першим використанням, його потрібно розправити на землі і подивитися, щоб все було рівно, а потім рівно складати і акуратно прибирати і діставати з чохла.

До початку роботи під надувний домкрат, а також зверху - між пристроєм і днищем автомобіля - потрібно підкласти килимки з комплекту. Це рекомендація виробника, а дія потрібно для того, щоб захистити подушку від розриву і забруднення. Багато автолюбителів радять використовувати не килимки з комплекту, а інші - заводські часто дуже тонкі, маленькі і ненадійні.

Тест і результат

Перше випробування проходило з машиною Міцубісі Лансер з півторалітровим двигуном. У автомобіля досить низький кліренс, але відносно висока гума - R14. Важить Lancer приблизно 1 тонну.

Перша проблема, як написано вище, полягала в тому, що подушку обов'язково потрібно правильно розташувати під днищем машини. Домкрат потрібно рівномірно розподілити по площі, інакше він буде неправильно піднімати або вилетить і автомобіль впаде. При цьому сам процес підйому відбувається дуже швидко. Накачування відбувалося через вихлопну трубу і зайняло 30 секунд.

Накачування відбувалося через вихлопну трубу і зайняло 30 секунд

Для утримування автомобіля в піднятому стані мішок не потрібно підкачувати - клапан відмінно справляється з утриманням повітря або газу. Опускається машина за рахунок того, що надлишковий тиск випускається через сполучну муфту шланга і домкрата.

Вантажі з маленьким зазором або автомобілі з низьким кліренсом Draper піднімає і в горизонтальному положенні - коли подушка лежить на боці. Самі виробники не рекомендують так робити, тому що домкрат не розрахований на таке використання.

Для більш об'єктивного тесту в якості другого вантажу використовувалася Лада Нива. Посадка у позашляховика вище, а вага більше - від 1,3 тонни. За рахунок такого кліренсу накачування домкрата має зайняти більше часу.

Також важливо помітити, що при накачуванні подушки через вихлопну трубу потрібно щільно з'єднувати останню зі шлангом - бажано навіть притримувати рукою. В іншому випадку перехідник просто виб'є з-за сильного тиску. При цьому в міру накачування шланг виштовхується все сильніше - тримати шланг потрібно міцніше.

Домкрат Draper зроблений зі спеціального гнучкого полімеру, але це накладає на нього обмеження у вигляді ризику поломки при низькій температурі. Тестування роботи надувного домкрата при -10 градусах за Цельсієм показало, що система подачі повітря працює відмінно, але сам мішок розкладати не дуже зручно - пластик замерзає і твердне. Це також може привести до розтріскування і проблем із виробом, тому краще не використовувати його при температурі менше мінус десяти градусів.

У надувного домкрата Draper велика площа щодо багатьох інших моделей - він не продавлює поверхня під собою, як це роблять інші, тому його легко використовувати майже на будь-якій поверхні. Цей підйомник відмінно підходить для позашляховиків, тому що його легко використовувати на пересіченій місцевості.

Так, переваги надувного домкрата Draper полягають в можливості використання на будь-якій поверхні і маленькому вазі. Недоліки - неможливість використання при температурі від -15 градусів за Цельсієм, а також потрібно акуратність при розкладанні і складанні.

Сорокін 3.693

Домкрат, як можна зрозуміти з назви, проводиться в російській компанії. Він виконаний з матеріалу ПВХ високої якості і може надуватися за допомогою вихлопних газів автомобіля (ця особливість є не у кожного пристрою). Наповнення подушки відбувається через шланг: з ​​однієї зі сторін він має штуцер забору повітря або газу, а з іншого - насадку на трубу машини. Модель оснащується спеціальною пробкою, що захищає від перевищення максимального тиску в мішку. Якщо домкрат перекачати, запобіжник вилітає.

Комплектується Сорокін 3.693 сумкою для перенесення і зберігання, а також двома захисними килимками, щоб прокладати між поверхнею, подушкою і автомобілем. Також в наборі є заплатки і клей для ремонту оболонки, якщо вона пошкоджена, і пара рукавичок для зручної роботи в будь-яких умовах.

Максимально допустима вага, який піднімає модель 3.693, становить 3 тонни. Висота підйому за заявою виробника - 46 сантиметрів. Зрозуміло, як і при роботі з іншими надувними домкратами, потрібно уникати контакту пристрою з гарячими поверхнями і деталями, які можуть порізати або проколоти подушку.

Тест і результати

Сорокіну властиві ті ж проблеми, що і Draper. До них відносяться труднощі при установці під автомобіль - домкрат постійно вислизає, якщо розкласти його неправильно. Крім того, шланг 3.963 потрібно міцно притискати до вихлопної труби - насадка постійно намагається відвалитися під тиском.

До неоднозначним особливостям Сорокіна 3.693 можна віднести відносно короткий шланг - він не підійде деяким автомобілям, особливо з довгим кузовом, якщо потрібно підняти машину спереду. Також цей надувний домкрат має вимога до наконечника труби для вихлопу - він не працює з трикутними, прямокутними і іншими нестандартними формами.

У подушці Сорокіна при використанні в якості джерела автомобіля накопичується конденсат. Він забруднює надувний домкрат зсередини, і його доводиться періодично вимивати. Якщо це не робити, в мішку з'являться мікротріщини, які збільшать ризик невеликого спускання тиску або навіть розриву при роботі.

Атолл-АГ 47 × 61

Надувний домкрат з вісокоміцного полівінілхлоріду. Пристрій, як и опісані Ранее, має вигляд балона зі штуцером посередіні стінкі. До пробці прієднується шланг компресора. Максимальний Тиск для накачування - 0,7 атмосфери, а при его перевіщенні штуцер віштовхує шланг. Вилетіла пробка стає непридатною для використання, так як обривається кріплення, тому рекомендується купити і возити з собою кілька додаткових елементів.

Як і інші моделі, Атолл-АГ можна використовувати в контакті з гострими або гарячими поверхнями. Як варіант - можна дочекатися повного охолодження вихлопної системи, після чого використовувати домкрат.

Атолл-АГ 47 × 61 комплектується двома захисними килимками, ремонтним набором (заплатки з ПВХ і спеціальний клей), парою тканинних рукавичок. На додаток йде адаптер, для того щоб приєднувати шланг до самого мішку - цей елемент універсальний і працює з будь-яким надувним домкратом.

Вантажопідйомність пристрою габаритами 47 на 61 сантиметр становить 3 тонни. Максимальна заявлена ​​висота підйому транспортного засобу - 45 сантиметрів.

Тест і результат

Перша і основна проблема - правильне розміщення подушки під вантажем. Вона зустрічається у більшості домкратів: мішок повинен бути розташований так, щоб його нижня і верхня частини знаходилися на одній прямій і були перпендикулярні поверхні і кузова автомобіля. Таких вимог не виникає тільки до надувним домкратів, зробленим за принципом гармошки, але у випадку з Атолл доведеться потрудитися над установкою.

Модель також можна використовувати на м'якому грунті або снігу. В іншому домкрат ідентичний іншим популярним моделям.

підсумок

Багато водіїв сперечаються щодо того, чи може надувний домкрат замінити «звичайний» - гвинтовий, гідравлічний, рейковий або твердотільний пневматичний. Кожен вид має свої унікальні особливості і підходить для різних цілей, тому таке порівняння не зовсім правильне. Переваги надувних домкратів - легкість і простота пристрою, дешевизна, універсальність і можливість роботи в обмеженому просторі і на м'якій поверхні. Крім того, для роботи з ними не потрібні зусилля водія. Чи не підійдуть повітряні подушки для дуже низької температури і складних умов на зразок гарячих або ріжучих елементів вантажу. Також надувні домкрати не дуже зручно використовувати - багато потрібно розкладати певним чином.

Також надувні домкрати не дуже зручно використовувати - багато потрібно розкладати певним чином