З ДАІ в ГИБДД і назад
skaredova_s
З ДАІ в ГИБДД і назад
Історія Державтоінспекції або, як ми звикли її називати, ДАІ розпочалась 3 липня 1936 року, коли Рада нapoдниx кoміccapoв СРСР yтвepділ «Положення o Державної автомобільної інспекції Головного управління paбoчe-кpecтьянcкoй міліції НКВС CCCP».
З появою на вулицях нашої країни автомобілів потреба регулювати вуличний рух стала особливо гострою. Перша автоінспекція була організована в Москві ще в серпні 1919 року - при авточастини транспортного відділу Моссовета. У 1927-му офіційно затвердили правосторонній рух, ввели обмеження в русі вантажівок, організували перші стоянки.
До створення ДАІ в СРСР регулюванням руху автотранспорту займався Відділ регулювання вуличного руху, створений в 1931 році. У його завдання входило лише безпосередній контроль дотримання ПДР, які в ті роки трактувалися вільно - єдиного стандарту Правил для різних міст і республік Союзу ще не було.
На дорогах нашої країни з'явилися дорожні знаки та розмітка, покажчики для пішоходів, був налагоджений централізований облік дорожньо-транспортних пригод, випуск плакатів, листівок, кінофільмів, що пропагують безпеку дорожнього руху.
Після створення ДАІ в 1936 році знарядь вирішили не закривати, і він зберігся до 50-х років. Примітно, що в ті роки знамениті вуличні міліціонери-регулювальники до складу ДАІ не входили.
Правила дорожнього руху в нашій країні були остаточно оформлені до 1940 року. Був розроблений єдиний для всієї країни зразок посвідчення водія, а також правила обліку та технічного огляду транспортних засобів. Незабаром почалася війна ...
Читайте також: Державтоінспекція ніколи не відмовиться від "смугастої палички"
В період Великої Вітчизняної багато співробітників ДАІ пішли на фронт, а ті, хто був непридатний за станом здоров'я, займалися мобілізацією цивільного і колгоспного автотранспорту. Понад 150 діб беззмінно несли службу в сорокаградусний мороз працівники ДАІ блокадного Ленінграда. На 60 постах, під вогнем противника, вони забезпечували рух по "дорозі життя".
У 1950-х роках Міністерство внутрішніх справ СРСР включило знарядь до складу ДАІ.
З ДАІ в ГИБДД і назад
При цьому відділи регулювання вуличного руху Москви (з областю), Ленінграда, Києва і Тбілісі увійшли до складу ДАІ тільки через десятиліття.
З появою нових, масових моделей легкових авто, в кінці 60-х - початку 70-х років, в ДАІ відбулася реорганізація: виділення окремих підрозділів для дорожньо-патрульної служби, реєстрації транспортних засобів, техогляду, організації руху. Також створили підрозділи для прийому іспитів у майбутніх водіїв.
Основна ж функція ДАІ - «боротьба з аварійністю на дорогах» - залишилася незмінною. При цьому Державтоінспекція вперше отримала право карати порушників: постові і патрульні тепер могли не тільки ставити "дірки" на правах, але і самостійно штрафувати тих, що провинилися шоферів - на суму до 100 рублів, що, на ті часи, було чималими грошима.
Дивіться фоторепортаж: Машини трощать зупинки
Інспектор ДАІ вже в ті роки мав бути не просто представником влади, а справжнім експертом: чітко знати і грамотно тлумачити закони і правила дорожнього руху, знати автомобілі всіх марок, їх пристрій, типи двигунів і "ненажерливість". І все для того, щоб на місці перевіряти технічний стан кожного зупиненого транспортного засобу.
У ті роки відбір і в міліцію, і в ДАІ зокрема, був надзвичайно суворим. Міліцейські погони, як правило, одягали люди, що мали за плечима військову службу, навчання в вузі і школу міліції. Кандидатів в інспектори повинні були рекомендувати робочі колективи, так що випадкові люди в ДАІ не попадали.
Після перебудови, в червні 1998 року, була зроблена спроба перейменувати ДАІ в ГИБДД - Державну інспекцію безпеки дорожнього руху, що, на думку ініціаторів, більш явно відображає суть діяльності інспекції, і дозволить змінити часом негативне ставлення водіїв до цієї роботи.
Однак це довге і труднопроизносимое назва не прижилася, і в липні 2002 року ГИБДД перейменували в ДАІ.
Сьогодні у цієї служби є все необхідне для підтримки порядку на дорогах, значно зросла її технічна оснащеність.
При цьому робота інспекторів ускладнюється з кожним днем, адже чисельність транспорту зростає, рух стає все більш інтенсивним.
Читайте найцікавіше на головній сторінці сайту