Залізниця Виборг - Йоенсуу

  1. Пасажирське сполучення [ правити | правити код ]

Матеріал з Вікіпедії - вільної енциклопедії

Стара Карельська залізниця ( фін. Vanha Karjalan rata) між Виборзьким вокзалом і Йоенсуу з колією 1524 мм, що з'єднує станції Йоенсуу , Сортавала , Хійтола , Каменногорск і Виборзький вокзал . Залізниця була побудована на території Великого Князівства Фінляндського . У 1940-х рр. ця залізниця південніше станції Нійрала була передана Фінляндією СРСР згідно Московському мирним договором , за результатами Радянсько-фінської війни (1939-1940) . На сьогоднішній день більша частина шляху розташована в Ленінградської області на Карельському перешийку , в Республіці Карелія ( Північне Приладожье ) І у фінській провінції Північна Карелія . ділянка шляху Маткаселькя - Йоенсуу , Що проходить через кордон, використовується для вантажного руху, дорогу відремонтували, поклали безстикової шлях на бетонних шпалах. На сьогоднішній день частина залізниці, розташована на території Росії, входить до складу Санкт-Петербурзького і Петрозаводского відділень Жовтневої залізниці.

Рішення про будівництво залізниці довжиною 311 км від Виборга до Йоенсуу було прийнято в 1888 році. Роботи по будівництву були розпочаті в 1890, відразу після закінчення робіт по будівництву залізниці Савонія.

Залізниця від Виборга через Антреа (Каменногорск) до Вуоксенніска (79 км) було завершено в листопаді 1892, від Антреа до Сортавали (139 км) - в листопаді 1893 року від Сортавали до Йоенсуу (132 км) - в жовтні 1894 року. На спорудженні дороги в 1892 році працювало 6000 чоловік [1] .

Пряме сполучення між станціями Хійтола і Фінляндським вокзалом в Санкт-Петербурзі було відкрито в 1917 році, через залізницю Рійхімякі-Санкт-Петербург (Див. Залізниця Санкт-Петербург - Хійтола ).

бомбардування станції Елісенваара 20 червня 1944 року , під час Війни-продовження , Була найсильнішою в фінської історії; більше сотні людей були вбиті під час бомбардування поїзда з біженцями, евакуйованих до Фінляндії. [2]

Після Другої Світової Війни Карельський перешийок і т. Зв. «Ладозька Карелія» разом з населеними пунктами Виборг, Хійтола, Елісенваара і Сортавала (Сердоболь) були передані СРСР , І велика частина станцій залізниці виявилася по радянську сторону кордону. Згідно Московському мирним договором, підписаним 12 березня 1940 року, фінляндський уряд передало Радянському Союзу 240-кілометрову ділянку залізниці Виборг - Антреа - Хійтола - Яаккіма - Сортавала - Маткаселькя - Вяртсиля. Тільки 71-кілометрову ділянку Йоенсуу - Нійралаа залишився на території Фінляндії.

На початку 1950-х років фінський уряд розпорядився побудувати нову залізницю, яка, починаючись на станції Іматра , З'єднувалася з північної залізницею в Саканіемі .

Виборг - Хійтола на  Бусловская  Виборг на  Фінляндський вокзал2,0 км  2 км4Виборг - Хійтола на Бусловская Виборг на Фінляндський вокзал2,0 км 2 км4.5 км Таммісуо М10 E 1810.1 км пальцеве11,9 км 12 км12,3 км 13 км16.2 км Гвардійське17,0 км піонертабір20,4 км 21 км23.2 км Відродження30.2 км Ханніла32.2 км НікіфоровськийСадова вул.38,2 км 38 кмКам'яногірська кар'єр 39,0 км Куорекоскі Вуокса40,0 км КаменногорскЗаозерна вул.Піщана вул.Кам'яногірська комбінат 5 км8.8 км ставкиЛенінградська вул.Гранітна вул.16.3 км ЛесогорськНабережна вул.20.8 км Ківіоя 24 кмСвятогірськ ЦПК Заводська вул.25.6 км Святогірськ Росія- Фінляндія на Іматра56 Каменногорск II на Лосєве(стор.) 48.2 км Боровинка53.2 км червоний Сокіл54,3 км Леніярві58,5 км 59 км60.4 км Бородінський65.6 км Інкіля71.4 км Хаколахті77.8 км Ояярві82.6 км Пуккініемі89,2 км Алас'ярві 90,9 км пл.90 км на ковальське Хійтола на Сортавалу

вокзал Виборга також обслуговує потяги ряду інших напрямків.

Після Другої Світової Війни ділянку Антреа - Енсо довжиною 26 км був переданий СРСР. Станом на 2007 рік, урядом Ленінградської області обговорювався проект зі спорудження додаткових шляхів для товарних складів уздовж північного берега річки Вуокси між станціями Каменногорск і Лосєве з передачею їх в відомство залізниці Санкт-Петербург-Хійтола для доставки сирої нафти в порт Приморськ по лінії Санкт-Петербург-Виборг.

У Росії ця залізниця використовується, в основному, для перевезення нафти до портів Фінської затоки, а також деревини та залізної руди з Карелії .

Пасажирське сполучення [ правити | правити код ]

Виборг - Каменногорск (1 ч 16 хвилин - 1 год 32 хвилини зі всіма зупинками в 2010 році) [3] Виборг - Хійтола (2 ч 46 хвилин - 2 год 55 хвилин з усіма зупинками в 2010 році) [4] Сортавала - Хійтола - Ковальське (2 год 15 хвилин від Сортавала до Хійтола з усіма зупинками в 2010 році) [5] Санкт-Петербург ( Ладозький вокзал ) - Хійтола - Сортавала - Костомукша (Приблизно 2 годині 13 хвилин від Хійтоли до Сортавали з усіма зупинками в 2010 році) [6]