Зимовий палац
У 1754-1762 рр. Растреллі будує інше велике спорудження - Зимовий палац в Петербурзі, що став основою майбутнього ансамблю Двірцевій площі.
На відміну від сильно витягнутого в довжину Царськосельського палацу Зимовий палац вирішене в плані величезного замкнутого прямокутника. Головний вхід до палацу знаходився в той час в просторому внутрішньому парадному дворі.
Зимовий палац вирішено у вигляді величезного блоку з внутрішнім парадним двором. У кутових обсягах розташовувалися основні приміщення палацу - парадні сходи, тронний зал, театр, церква і частково житлові кімнати. Початкові внутрішнє планування і обробка палацу збереглися лише частково.
З огляду на розташування Зимового палацу, Растреллі різному вирішив фасади будівлі. Так, фасад, що виходить на південь, на що утворилася згодом Двірцеву площу, вирішено з сильною пластичної акцентировкой центральній частині (де знаходиться парадний в'їзд у двір). Навпаки, фасад Зимового палацу, звернений до Неви, витриманий в більш спокійному ритмі обсягів і колонади, завдяки чому краще сприймається протяжність будівлі.
У числі видатних творінь Растреллі - чудовий Строгановський палац в Петербурзі (1750-1754), Андріївський собор в Києві, перебудований за його проектом Воскресенський собор Новоіерусалімского монастиря біля Москви, що не зберігся до нашого часу дерев'яний двоповерховий Анненгофскій палац в Москві і інші.
У монументальних творах Растреллі висловилися естетичні ідеали часу, визначилися кошти і композиційні прийоми, що характеризують стиль російської архітектури середини XVIII в. Володіючи всім майстерністю сучасного йому заподноевропеского мистецтва, Растреллі широко і вільно використовував художні засоби архітектури бароко; так само широко вводив він, переважно в обробку інтер'єру, декоративні мотиви рококо. Однак не тільки ці риси визначали його творчість, що склалося і дозріле на грунті російської будівельної культури. Глибоко освоїв національні основи російського зодчества, Растреллі в нових історичних умовах, на новій ідейно-стильовий основі творчо розвивав їх у своїх творах. Це позначилося в колористичному багатстві та виключної декоративності споруд архітектора, в скульптурному характері їх пластичної розробки і в той же час в чіткості і ясності об'ємних побудов будівель, в порівняльній простоті і прямолінійності планів.
Ф.-Б. Растреллі. Зимовий палац. Частина фасаду. 1754-
тисяча сімсот шістьдесят два
В. В. Растреллі. Великий (Катерининський) палац у Царському Селі (м Пушкіна). 1752-1756 рр. Вид з боку парку.
В.В. Растреллі. Зимовий палац в Ленінграді. 1754-1762 рр. Вид з боку Двірцевій площі.
В.В. Растреллі. Зимовий палац в Ленінграді. Фасад з боку Двірцевій площі. Фрагмент.
В.В. Растреллі. Собор Смольного монастиря в Ленінграді. Розпочато в 1748 р Вид із заходу.
Інші публікації:
Кіно епохи джазу
Після першої світової війни Америка зазнала разючих змін. Невід'ємною частиною її життя стали автомобілі, радіо, бульварна преса і новий напрямок в музиці, назване джазом. Молоде покоління американців розглядало 1920-ті ...
Росія: Радищев
Філософські погляди Радищева несуть на собі сліди впливу різних напрямків європейської думки його часу. Він керувався принципом реальності і матеріальності (тілесності) світу, стверджуючи, що "буття речей незалежно від сі ...
Бари. Види і класифікація
Бар - спеціалізоване підприємство для швидкого обслуговування відвідувачів за барною стійкою поряд з обслуговуванням за столікамі.Історія виникнення бару починається з XVIII століття і веде до дальнього захід Сполучених Штатів. Господарі трак ...