Житомир.info | Влада Житомира «Вже подолано руїну» на транспортному фронті
21 липня вийшли на маршрути обіцяні мером муніципальні автобуси . Поки на двох існуючих вже маршрутах - №3 і 8. Чому обрано саме ці маршрути, на яких вже не один рік працюють приватні перевізники - не зовсім зрозуміло.
6 липня на прес-конференції Дебой повідомив, що КП "ЖТТУ" днями подасть документи на участь у конкурсі з визначення автоперевізника на право обслуговування міських автобусних маршрутів. Швидкість проведення конкурсу - захоплює. від дати публічної заяви до втілення задуманого пройшло всього 2 тижні. Слідів проведення конкурсу на сайті мерії виявити не вдалося: ні оголошення, ні рішення комісії.
22 орендованих Богдана відрізняються від автобусів приватних перевізників логотипом і написами про приналежність Житомирському ТТУ . На вигляд вони справляють враження далеко не нового транспорту: на деяких крізь жовту фарбу проступає іржа, яку навіть не потрудилися зафарбувати перед відправкою на «заробітки». Залишається тільки вірити на слово, що їх технічний стан краще, ніж у місцевих перевізників і обіцяний щоденний технічний контроль дозволить уникнути непорозумінь на міських дорогах.
Як відомо, маршрутки взяті в оренду у якійсь київської фірми, назва якої влади Житомира вважали за краще не розголошувати. Чиновники також не вважали за потрібне привести економічні розрахунки, що підтверджують вигідність угоди, не назвали вартість оренди і скільки орендованих автобусів необхідно для покриття збитків, згадавши лише, що ТТУ отримуватиме 60% прибутку.
Крім того, за словами Дебоя, трамвайно-тролейбусне управління, яке останніми роками знаходилося на межі виживання, буде отримувати дохід від надання послуг з паркування техніки, її огляду, мийки, медичного обслуговування водіїв, диспетчеризації руху автобусів. А «штат працівників ТТУ залишиться на колишньому рівні. Люди просто будуть завантажені роботою оптимально ».
Дебой також пояснив, що житомирські автоперевізники поки не побажали співпрацювати з ТТУ, «оскільки не вірять, що це стане реальністю». І повідомив, що деякі з них намагаються всіляко перешкоджати появі ТТУ на ринку автоперевезень пасажирів. Втім, за словами мера, у приватників ще є час прийняти рішення: «Здавайте в оренду свої машини на тих же умовах, отримуйте прибуток і працюйте».
Володимир Дебой пообіцяв зробити з ТТУ серйозного гравця на ринку автоперевезень. Що ж, для цього у влади є всі умови, оскільки саме конкурсна комісія мерії вирішує, хто з перевізників і на який час буде працювати на маршрутах. У владі мерії також затверджувати нові і ліквідувати старі маршрути.
Володимир Дебой передбачав, що вихід ТТУ на автобусні маршрути може спровокувати жорстку реакцію на ринку приватних перевезень. мовляв, ніхто не хоче віддавати свій ринок і деньг і.
Так і сталося. У перший же день автобуси приватних перевізників були прикрашені протестними транспарантами . Поки муніципальні автобуси стали конкурентами тільки на двох маршрутах. А якщо через кілька днів їх стане більше?
Що ж, Житомир у всіляких рейтингах ніколи не був в числі міст з найкращими умовами проживання або комфортом для ведення бізнесу. Але, оскільки, в країні «Вже подолано руїну», залишається сподіватися, що орендовані київські маршрутки дійсно «покращать життя вже сьогодні» всім жителям Житомира.
Блог Лариси Бекет на Житомир.info
А якщо через кілька днів їх стане більше?