Золота жила: Як розвивається ювелірний бізнес в Україні

Деньги.ua дізналися, чи складно відкрити свій ювелірний бізнес, і які секрети таять "золоті" майстра.

ua дізналися, чи складно відкрити свій ювелірний бізнес, і які секрети таять золоті майстра

В силу того, що Україна є молодою країною, ювелірна справа у нас тільки набирає обертів і розкриває свій потенціал. Довгий час українським ювелірам пов'язували руки, не даючи на повну силу заявити про свій талант. Але сьогодні все частіше молоді майстри відкривають ювелірні будинки, які відрізняються оригінальністю і вишуканим дизайном.

Читай також: Українці почали частіше звертатися до ломбардів - експерти

Деньги.ua дізнавалися, наскільки складно було відкрити свій ювелірний бізнес, і які секрети таять "золоті" майстра.

Українське ювелірна справа почало розвиватися ще на початку ХХ років, але військові дії, які накрили не тільки нашу країну, а й світ в цілому, не давали "золотим" майстрам творити від душі і в повну силу. У повоєнний час ювеліри були змушені працювати з недорогими матеріалами і пересічними дизайнами. Епоха соціалізму монополізувала ювелірна справа під державні фабрики, залишивши приватним майстрам тільки ремонтні роботи.

прогресивний підхід

Відсутність вишуканих ювелірних прикрас на ринку спонукає талановитих українок брати справу в свої руки. "Я відкрила свій ювелірний бізнес в 2010 році. На це у мене було дві вагомі причини. Перше: я не змогла підібрати на ринку досить цікавих прикрас для себе. Друге - мені хотілося зробити щось дуже гарне ", - розповідає Олена Яструб, засновниця ювелірного бренду Lena Yastreb.

Мобільність ювелірного дому - це величезна перевага на ринку, і, в першу чергу, це зручність для клієнта

Радянські кільця "квіточки" і сережки "ягідки" залишилися в минулому, зараз ювеліри повинні йти в ногу з часом. "У мене, перш за все, свій власний стиль, прогресивний підхід до ювелірній справі. Мій ювелірний бренд дотримується високих стандартів, новітніх методик виробництва і це все завдяки відмінній команді. Немає єдиної домінанти, у мене популярні кілька напрямків: класика, мінімалізм і трендові речі ", - розповідає Олена Ястреб.

Читай також: Справжній Егоїст: В Італії показали найдорожчий чайник в світі

Безумовно, палиці в колеса ювелірному бізнесу вставляють прогалини законодавчої бази. "Основна моя труднощі у розвитку бренду була пов'язана з законодавчими недоробками. Що стосується логістики, то у мене не настільки великі обсяги, щоб мати логістичний центр. На сьогодні за всіма рухами спостерігаю особисто я ", - ділиться Олена Ястреб.

Робота ювеліра схожа на роботу хірурга: людина не має права на помилку. "У мене є серія виробів Stars & Pearls, яка відрізняється тонкістю роботи. Ексклюзивні компоненти неможливо механізувати в обробці, наприклад, такий примхливий матеріал як крихкий перли. Також труднощі в роботі виникають з рідкісними каменями. Іноді людина приходить зі своїм каменем, який йому доріг, а так як будь-який камінь неповторний, в такому випадку немає місця помилку, другій спробі ", - розповідає Олена.

Читай також: Солодке життя: Як відкрити кондитерський бізнес по-українськи

Ювелірна справа приховує масу тонкощів, пов'язаних з рентабельністю і доходом. "Собівартість залежить не від сировини, а від комплектуючих, від якості роботи (кількості витрачених годин). Сам метал має стандартну ціну, найчастіше його вартість розчиняється в вартості виробу - його виробництва і просування. В цілому криза скоротила попит на ювелірні прикраси на 30%, і він дуже повільно відновлює колишню міць ", - розповідає власниця ювелірного бізнесу.

Багато українців впевнені, що почати своє ювелірна справа можна тільки зі стартовим капіталом в мільйон гривень. "Я починала свою справу з $ 250, але це було в умовах ринку і виробництва шестирічної давності. У розвиток сайтів та просування бренду регулярно вкладаємо 10% від обороту. Молодим ювелірам я б порадила звернути увагу на стратегію. Чи не спокушатися власними ідеями, а скласти точне уявлення про мету і результаті, яких хоче досягти людина ", - радить Олена.

Філософський камінь

Читай також: Як діаманти об'єднали морських піратів і хакерів

Новий етап в житті кожної людини відкриває нові двері і можливості. "Наш бізнес почався з народженням дочки, з спроби випробувати нову сферу. Ювелірний бренд був заснований в 2013 році ", - розповідає Аліса Якубова, засновниця бренду Alice Yava Jewelry. На ринку ювелірних виробів ексклюзивність і нішевість є запорукою успіху. "Особливість наших прикрас - це мінімалізм, але з різноманітними камінцями, лаконічність і повсякденність. Я являюсь дизайнером і створюю вироби з фурнітури на власне замовлення. У нас немає прикрас-бестселерів, так як всі вироби в єдиному екземплярі ", - розповідає Аліса Якубова.

Дуже важливо знайти свій стиль і дотримуватися його. Потрібно вірити в себе і бути терплячими. Дорогу здолає той, хто йде

Транспортні труднощі переслідують багато ювелірні бізнеси, і це треба враховувати. "Найбільша складність - це час, що йде на очікування посилок з камінням, адже ми замовляємо їх з різних країн. Це незвичайні дорогоцінні й напівкоштовні камені, які ви не зустрінете в столичних магазинах ", - ділиться Аліса Якубова.

Читай також: Уберегтися від злодіїв: Українці почали масово встановлювати сейфи

Мобільність ювелірного дому - це величезна перевага на ринку, і, в першу чергу, це зручність для клієнта. "На даний момент наш логістичний інструмент це пошта, але ми плануємо розширюватися", - розповідає Аліса Якубова. У ювелірному бізнесі лояльність і любов клієнтів, є ключем до успіху і процвітання. "Самі сложноізготовляемие прикраси - це вироби на замовлення. Так як в першу чергу потрібно догодити замовнику, вміло створити прикраса, яке буде відповідати людині ", - розповідає Аліса.

Відродження ювелірної справи в Україні набирає обертів, в зв'язку з цим зростає конкуренція. "Собівартість матеріалів відповідає цінам постачальників. До того ж, сфера ювелірного бізнесу дуже непередбачувана через велику конкуренцію на ринку. Ми починали з невеликим капіталом, приблизно в $ 500. Спочатку вкладення в розвиток були самими мінімальними, а то і зовсім були відсутні - це сарафанне радіо, соціальні мережі і безкоштовна платформа сайту, творцем якого є наш ювелірний дизайнер. Власне, і до цього дня сайт має свій первісний вигляд ", - розповідає Аліса Якубова.

Читай також: Інвестиції в себе: Навіщо і скільки потрібно вкладати в саморозвиток

Ювелірна справа - це специфічний вид мистецтва, в якому потрібно знайти себе. "Дуже важливо знайти свій стиль і дотримуватися його. Я зупинилася на незвичайних каменях і прикрасах на кожен день, які елегантні і лаконічні. Потрібно вірити в себе і бути терплячими. Дорогу здолає той, хто йде! ", - розповідає Аліса Якубова.

Ю велірний титан

Мабуть, лише кілька українських ювелірних будинків можуть похвалитися своєю історією і багатим досвідом. "Мій бізнес почався 15 років тому, з роздрібного магазину на Львівській площі. На той момент ми працювали з партнером і фактично відразу задумалися про власне виробництво. Через 2-3 роки ми почали створювати власне підприємство. На даний момент у нас немає аналогів серед українських ювелірних будинків. Тому бренд SOVA можна сміливо назвати ювелірним трендсеттери. У нас унікальний стиль виробів, який проявляється в дизайні. До того ж, ми відкриті до колаборації з українськими дизайнерами, до експериментів в плані технологій, реклами та загальної подачі прикрас ", - розповідає Олександр Сова, засновник компанії SOVA jewelry house. За багаторічну історію цей ювелірний дім стикався з різними труднощами і перешкодами, які згодом тільки зміцнили компанію.

Набагато легше навчити людину ювелірній справі, ніж розширити рамки його творчого потенціалу і позбавити від ювелірних штампів

"Були труднощі з кадрами, ми принципово не хотіли створювати щось подібне, що вже існувало на українському ринку. До нас приходили фахівці з уже існуючих українських ювелірних компаній, але з собою вони привносили свій минулий досвід і старе бачення, нам же хотілося чогось принципово незвичайного і унікального. Тому першу арт-команду ми збирали по художнім школам Києва. Нам було легше навчити людину ювелірній справі, ніж розширити рамки його творчого потенціалу і позбавити від ювелірних штампів ", - розповідає Олександр.

Читай також: Бізнес в рожевих тонах: Як заробити на вирощуванні квітів

Специфіка ювелірної справи теж вносила свої труднощі в роботу бізнесу. "Важко, коли ми використовуємо не типові поєднання матеріалів, розробляємо принципово новий дизайн. Для цього ми тестуємо кожну форму, щоб вони були зручні в експлуатації. Для нас недостатньо створити гарну прикрасу, воно повинно бути зручним і практичним. Наприклад, актуальні міді-кільця повинні бути не тільки красивими, але і носибельними. У нас немає традиційних підходів, нам необхідно знайти їх самостійно ", - розповідає Олександр Сова.

Для створення такого будинку з багаторічним досвідом, потрібно мати налагоджений механізм роботи. "Ювелірний бізнес, як і будь-який інший, успішний в залежності від підходу до роботи. Велике значення має організація праці, команда, позиціонування і багато інших чинників. Наш стартовий капітал становив 500 тис грн. Початківцям ювелірам порадив би знайти свою нішу і не бути схожими на більшість. На сьогоднішній день дуже багато шляхів, які ще неизведанностью в ювелірному бізнесі. Це використання нових технологій, незвичайних поєднань металів, які ще не популярні на українському ринку. Наприклад, ми почали використовувати кераміку у виробах, і це було позитивно сприйнято покупцем. Необхідно дивувати свого клієнта: дизайном, сервісом, рекламою - це алгоритм за яким ми рекомендуємо рухатися ", - ділиться Олександр Сова.

Читай також: Який бізнес в Україні не боїться кризи - експерти

Ювелірний бізнес - це тонкий творчий процес, який доступний будь-якій людині, варто тільки захотіти. Тут велику роль грає почуття стилю, нішевість і нововведення, яке зроблять з початківця майстра ювелірного магната. Відкрийте в собі нові грані таланту і заявіть про це на всю Україну!

Єлизавета Топух

Дивись також - Як роблять золоті ювелірні вироби:

Як роблять золоті ювелірні вироби

0:00 / 5:00