Звичку крутити педалі залишив в минулому - вирішив зібрати електровелосипед

℗Для тих, хто любить їздити на велосипеді, але бажає позбавити себе від потреби крутити педалі, вже досить давно створені електровелосипеди

℗Для тих, хто любить їздити на велосипеді, але бажає позбавити себе від потреби крутити педалі, вже досить давно створені електровелосипеди. І якщо навіть у людини немає можливості прямо зараз і сьогодні придбати новий велосипед з електромотором, можна піти іншим шляхом, зробивши вибір на користь прекрасної альтернативи - електричного набору для переобладнання будь-якого традиційного велосипеда на електропривод.

Додавши до свого велосипеда електромотор і кілька комплектуючих, людина отримає практичне, швидкісне транспортний засіб, практично аналогічне скутеру. Переваги такого варіанту засобу пересування перед скутером більш ніж очевидні, адже на відміну від скутера електровелосипед має на увазі можливість переміщення як при включеному електродвигуні, так і завдяки силі своїх власних ніг. Невеликий набір велосипедних електрокомпонентов прийде на виручку того, хто втомився постійно крутити педалі, але все-таки не проти проїжджати на велосипеді досить значні проміжки шляху.

Для того, щоб зробити зі звичайного велосипеда електричний не знадобиться багато «запчастин». Все що потрібно, щоб велосипед перетворився в електричний - встановити замість звичайного переднього або заднього колеса заспіцованний в обід електромотор (мотор-колесо), прикріпити на велосипед кілька комплектуючих: контролер, ручку акселератора (газу), ручки гальма і під'єднати їх між собою відповідно до схеми . Звичайно, при самостійній комплектації електробайк буде дещо відрізняться від заводського, але в цьому-то і вся «фішка» - створити щось краще, оригінальніше , Практичніше, за своїм власне смаку. Зовнішній вигляд електровелосипеда завжди можна відрегулювати під себе, так само як і його робочі параметри.

Вирішили створити свій електровелосипед - знайте, що і де купувати! Якщо їздити на велосипеді з мотор-колесом доведеться не рік і не два, значить до такого важливого придбання потрібно поставитися з усією серйозністю. Ретельно підібравши комплектуючі та акумуляторні батареї, які не прогадаєте з місцем придбання, адже гарантія від виробника так само важлива, як і якість товару і приваблива вартість.

Вибираємо товар - починаємо шукати, хто і що може запропонувати, особливо приділяючи увагу відгуками знайомих (дуже важливий і вагомий аргумент і мотиватор придбання), а також прислухаємося до думки користувачів інтернет-мережі (таких теж, на щастя достатньо) про товари тих чи інших виробників.

Власне я, як велосипедист-фанатик з досить великим стажем велосипедної їзди, грунтовно підійшов до питання підбору елементів для створення електровелосипеда своєї мрії. Довго рився в просторах одного з сучасних досягнень цивілізації - Інтернету, поки знайшов те, що мені потрібно. Скажімо навіть так: головну роль у виборі остаточного варіанта придбання зіграв рада мого друга, який вже більше чотирьох років є володарем прекрасного електровелосипеда (одна з причин, чому я власне і «захворів» завзятим бажанням також обзавестися таким прекрасним засобом пересування з моторчиком - заздрив весь ), ну і звичайно ж я прислухався до порад і думок інтернет-форумчан.

Як і величезний відсоток українців, вирішив я постукати до интерне-магазину фірми «Електра», керуючись простим переконанням, що краще купувати у перевіреної компанії, яка не тільки виділяється серед інших учасників ринку досить-таки низькою вартістю наданого товару, їх якістю, а й рівнем сервісного обслуговування, Переглянув доступні на сайті товари, зважив всі «за» і «проти» того чи іншого варіанту придбання - і нарешті зважився на замовлення, зупинивши вибір на 48V500W електронабори «Стандарт» з спицовка мотор -колеса в 26-дюймовий обід і доповнивши його сучасними літій-залізофосфатні батареями (до речі, останнього продукту, що складається з осередків, я більше не побачив ні в одному інтернет-магазині України, що спеціалізується на електротранспорті). Зарядку для SLA AGM акумуляторів я попросив виключити з набору по тій простій причині, що вона мені не зовсім би підійшла для обраного мною варіанти акумуляторів.

Спробую надати невеликий огляд велосипедного електронабора, придбаного мною у постачальника велосипедних електрокомплектуючих на територію України - фірми Електра, ну і, звичайно ж, по можливості залишити відгуки - авось комусь стане в нагоді і моя порада.

Через два дні після оформлення замовлення в інтернет-магазині пішов отримувати довгоочікуваний Електронабір в відділення «Нової пошти». Отримав, подивився - сподобалося. Сподобався не тільки сам товар, а й сумлінність постачальника. Мої комплектуючі (особливо акумулятором) упакували таким шаром картону і повітряної плівки, що ризик «травматизму» моєї довгоочікуваного придбання під час транспортування був зведений практично до нуля (даром я боявся!).

Свій майбутній електробайк я вирішив оснастити передньопривідним 500-ватним мотор-колесом по тій простій причині, що саме цей двигун найкраще підійшов під встановлювані мною вимоги ціна / якість / робочі характеристики. Хоча більша частина електровелосипедів заводської збірки комплектуються 250-ватними двигунами, мій вибір припав саме на 500 W, так як електровелосипед з мотор-колесом такої потужності має явне перевага над серійним байком через досить хорошого розвитку швидкості (до 40-45 км) і здатності до легкого підйому вгору по схилу.

Певною мірою, при русі по місту електричний велосипед з пятісотватніком цілком може конкурувати навіть з автомобілем: по-перше, він здатний переміщатися зі швидкістю практично рівній допустимої швидкості переміщення автомобілів по місту, по-друге, він відрізняється значно більшою маневреністю в потоці транспортних засобів в порівнянні з автомобілем.

Наданий я і іншим аспектом при організації свого вибору: оскільки важу я практично 95 кілограм, потужності в 250 W для мене могло виявитися замало. Навіть якби велосипед з таким мотором мене і зміг тягнути по прямій, то при підйомах мені довелося б знову-таки сподіватися на свої рідні ноги, крутячи педальки. Я дотримуюся думки, що 500-ватний електродвигун - цілком розумне рішення для будь-якого середньостатистичного жителя України: вартість подібної комплектації цілком доступна, швидкісні показники характеризуються мною як «відмінно», вантажопідйомність також на висоті.

Електровелосипед з 500 W мотор-колесом прекрасно підійде як для катань по вулицях, так і для поїздок по пересіченій місцевості, не страшні йому і ухили.

48V 500W контролер мого електронабора крім основної функції регулювання роботи електрокомплектуючих (зокрема, мотор-колеса) підтримує ряд додаткових: круїз-контроль, рекуперація (додаткове харчування батарей при гальмуванні), зворотний хід.

Ручка акселератора, що поставляється в комплекті з електронабори «Стандарт» від Електра, не має обертових грипс для регулювання швидкості, їх роль виконує тут невеликий важіль, який, до речі, також досить-таки зручний. Ручка акселератора (газу) крім регулювального важеля містить кнопку включення / виключення живлення, триступеневий світлодіодний датчик рівня заряду батарей. Ручка акселератора, як механізм регулювання швидкості руху мотор-колеса, виконує свої функції на «ура»: плавно повернув важіль - велосипед без будь-яких ривків рушив з місця, натиснув сильніше і різкіше - отримав швидкий старт і різкий набір швидкості.

Досить довго видивлявся варіант акумуляторних батарей для свого електрозверя. Спочатку придивився до свинцево-кислотних акумуляторів SLA AGM Bossman profi 12V 12Ah (сподобалася «смачна» вартість і характеристики), але потім в самий останній момент зважився на придбання більш дорого, але значно більш якісного і довговічного товару - літій-залізо-фосфатних батарей ( LiFePO4).

Наданий при виборі остаточного варіанта пріобретнія всім відомим твердженням: скупий платить двічі. Навіщо витрачається щороку на черговий комплект акумуляторів, турбуючись про можливість їх переохолодження в холодну, морозну погоду, шукаючи способи зимового утеплення відсіку з акумуляторними батареями, якщо існує більш практичний, морозостійкий і життєздатний варіант? Фактор стійкості до перепадів температур для мене особливо важливий, так як для мене, як завзятого велосипедиста, не існує розмежування в велосезон, і поїздки на велосипеді я здійснюю цілий рік (головне, щоб тільки снігу на дорогах не було по коліна). Придбав я літій-залізо-фосфатні акумулятори (LiFePO4) у фірми «Електра» з двох простих причин: характерності для цього типу батарей найбільш тривалого циклу життя з усіх нині доступних на сьогоднішній день варіантів акумуляторних елементів (до 5000 циклом заряду / розряду), притаманності для них широкого діапазону робочих температур (від -10 ° С до 60 ° С).

Перечитавши масу джерел про літій-залізо-фосфатах, відзначив для себе, що цей тип акумуляторів практично не схильний до дії високих або низьких температур (а це, зауважу, дуже великий «плюс»!).

Встановив всі комплектуючі на свій велосипед, підключив проводку, LiFePO4 акумулятори розмістив на багажнику в Велосумки і відразу ж відправився в поїздку - хотілося швидше випробувати свій електровелосипед, ну і, звичайно-ж, позмагатися зі своїм другом по дальності пробігу, адже на відміну від мене він так і не розщедрився на літій-залізо-фосфати. Каталися-каталися - кілометрів 40 проїздили. Друг повертався додому на педальку, а мені так і не вдалося повністю посадити свої акумулятором, хоч в дорозі їх особливо не щадив і досить-таки сильно розганяв свій великий. Що говорити, якість - є якість!

Дмитро Стогній

***

Коментар: редакція не несе відповідальності за зміст і думки, викладені в статтях зі знаком Ⓟ.