27 листопада День, коли «Невський експрес» підірвали вдруге (ФОТО)


У Російській Федерації стався теракт. Другий раз підірваний «Невський експрес». 25 осіб загинуло, 92 постраждало, 6 осіб досі вважаються зниклими безвісти. Росіяни в шоці: вони думали, що президент і прем'єр говорять правду, і ситуація на Північному Кавказі врегульована.

Поїзд номер 166 відправився з Москви о 19:08 27 листопада. Згідно з розкладом, він повинен був прибути в Петербург о 23:30. За словами представників ВАТ «РЖД», квитки на цей поїзд придбав 661 чоловік. А разом з машиністом і провідниками в поїзді мало бути 682 людини. Як завжди в п'ятницю поїзд був забитий повністю: в стандартному варіанті склад включає 12 вагонів загальною місткістю 646 чоловік, проте в цей день до «Невському експресу» додали додатковий 13-й вагон.

Списки всіх пасажирів поїзда можна скачати тут . Список звернулися за медичною допомогою знаходиться тут. список загиблих тут.

Трагедія сталася о 21:34 в Тверській області на перегоні Угловка - Ликошіно біля села Хмелівка приблизно в 1,5 км від адміністративного кордону з Новгородською областю. «Невський експрес» рухався зі швидкістю понад 150 км / год (максимальна швидкість руху 220 км / год). За 44 хвилини до катастрофи з цього перегону пройшов швидкісний поїзд «Сапсан», що здійснював випробувальну поїздку, який пізніше і забрав пасажирів «Невського експреса».

Свідоцтва пасажирів про катастрофу досить різняться. У передніх вагонах навіть не згасло світло: від зупинки тільки мутною чай, тому впродовж щонайменше півгодини пасажири не знали, що сталося насправді.

У ФСБ вважають, що причиною катастрофи «Невського експреса» став вибух саморобного вибухового пристрою потужністю 7 кілограмів. Причому вибуху було два: перший скинув з рейок три останні вагони поїзда, другий прогримів під час огляду району події главою Слідчого комітету при прокуратурі РФ Олександром Бастрикіним. Прокурор, а також керівник Головного управління криміналістики Слідчого комітету, керівник Московського міжрегіонального слідчого управління на транспорті та інші співробітники СКП не постраждали завдяки щасливому випадку.

Друге пристрій спрацював тільки в 14.00 наступного дня (!), Тобто пролежало в безпосередній близькості від місця аварії більше 14 годин. Можливо, терористи і припускали підірвати його під час огляду потягу високими силовими начальниками, але щось пішло не так, і бомба спрацювала не в повну силу, заявив глава РЖД Володимир Якунін. Проте сам факт того, що другу бомбу на місці теракту не змогли виявити, наводить на сумні думки.

Теракт стався в дуже «зручному місці»: лісосмуга, відсутність під'їзних доріг і мобільного зв'язку. Погану організацію відзначили і пасажири, які кілька годин (!) Витягали і надавали першу допомогу пораненим самостійно. Після прибуття рятувальників стало краще, розповів в ефірі радіостанції «Ехо Москви» адвокат Борис Груст: «Члени бригади поїзда поводилися самовіддано, хоча керівництво тим, що відбувається на себе ніхто не взяв».

Нагадаємо, що 13 серпня 2007 року о 21:38 на перегоні Торбін-Мстінскій міст Жовтневої залізниці, це всього на кілька десятків кілометрів далі, стався аналогічний теракт. В результаті аварії з рейок зійшли електровоз і 12 вагонів поїзда. Були травмовані 60 чоловік, з яких 25 були доставлені в лікарні. За офіційною версією, причиною аварії став підрив залізничного полотна саморобним вибуховим пристроєм потужністю 8-9 кг в тротиловому еквіваленті. Тоді підривали НЕ вагони, а локомотив: стався підрив під 2-й секцією локомотива за 30 метрів до шляхопроводу. Чи не занадто багато збігів?

Тоді в скоєнні теракту звинуватили уродженця Волгоградської області Павла Косолапова, який прийняв іслам радикального спрямування. Підозрюваний так і не був спійманий.

Відразу після теракту відповідальність на себе грузли дві націоналістичні організації Combat 18 і «Радикальна організація північній Русі». Останні крім експреса взяли на себе відповідальність у вбивстві в Санкт-Петербурзі приїжджих етнічних НЕ слов'ян. Але слідство серйозно не розглядає ці варіанти. У подібну версію не вірять і самі націоналісти, правда, з іншої організації - Руху проти нелегальної імміграції (ДПНІ).

Інша справа - так і не знайдений Павло Косолапов, якого вже прозвали російським Бен Ладеном. На нього вішають практично всі теракти, починаючи з 2004 року: вибухів під лініями ЛЕП в Підмосков'ї, на зупинках громадського транспорту у Воронежі, на ринку в Самарі і т.д.

Всемогутні російські спецслужби шукають Косолапова вже більше чотирьох років. Шукають і ніяк не можуть знайти. Хоча, якщо згадати, що вони 14 годин не могли знайти другу бомбу на місці теракту, то багато що стає зрозумілим - імідж всесильної ФСБ сильно перебільшений, а слова Путіна і Медведєва про нормалізацію ситуації на Північному Кавказі не варто сприймати буквально.

Західна преса відзначає кілька цікавих фактів: по-перше, це перший великий теракт при президентові Дмитрові Медведєві. По-друге, через 48 годин після катастрофи прем'єр Володимир Путін, який особисто наводив порядки на Північному Кавказі, так і не висловився. І по-третє, росіяни налякані, і вибух похитнув їх почуття безпеки. Le Figaro, посилаючись на експертів, приходить до висновку, що «ситуація на Кавказі відтепер вислизає з-під контролю російської влади».

Російські ж ЗМІ старанно не чіпають тему відповідності дійсності слів президента і прем'єра, адже тут не чеченський слід. Чеченські бойовики на голову розбиті, а не спійманий старий ворог. Крім цього, ЗМІ відзначають відкритість силовиків, які координували дії з порятунку. Вперше була дозволена пряма трансляція дій оперативного штабу. Експерти відзначають, що будь-який телеглядач міг бачити в прямому ефірі, як і ким приймалися рішення.

Розчулюють коментарі партійних функціонерів правлячої партії: «Мені не страшно. Більш того, я дивлюся, як на цей теракт реагують влади, суспільство, ЗМІ, згадую те, що було раніше, і бачу, що зараз ми підготовлені краще. Так, ми ще не готові до того, щоб теракти попереджати, але вже зробили чимало для того, щоб діяти енергійно і, як то кажуть, діставати тих, хто ці теракти робить », - заявив голова комітету Держдуми з безпеки Володимир Васильєв. Кого цікаво «дістали» два роки тому, після аналогічного теракту з «Невським експресом»? До чого «ми підготовлені»? До того, щоб вмирати в поїздах від вибухів?

У списку загиблих керівник «Росрезерву» Борис Евстратіков, глава компанії «Російські автомобільні дороги», колишній сенатор від Санкт-Петербурга Сергій Тарасов і заступник начальника управління науки і освіти Росриболовства Людмила Мухіна, які їхали в першому і в другому вагонах поїзда. До складу поїзда входять вагони з сидячими місцями (48 або 68 посадочних місць), купе (36 посадочних місць) і люкс (16 посадочних місць). Цікаво, що чиновники їхали в самому звичайному вагоні через що і постраждали - удар розраховувався саме так, щоб звалити з рейок вагони з максимальною кількістю пасажирів.

Поки питань в справі експреса більше, ніж відповідей. Trust.ua висловлює глибоке співчуття близьким і родичам загиблих і, хоча покарання винних не поверне втрачених, хочеться вірити, що покарані будуть справжні винні, а теракт не опиниться картою в політичній боротьбі Путіна і Медведєва.

фото lenta.ru

Чи не занадто багато збігів?
Кого цікаво «дістали» два роки тому, після аналогічного теракту з «Невським експресом»?
До чого «ми підготовлені»?
До того, щоб вмирати в поїздах від вибухів?