Час новин: N ° 111 29 червня 2010

Повернення «Голки»

В один з останніх днів Московського міжнародного кінофестивалю відбулася презентація фільму «Голка Ремікс». Нагадаємо, що став культовим фільм «Голка» знятий в 1988 році на студії «Казахфільм» режисером Рашидом Нугманова. У головній ролі Віктор Цой, виконуючий пісні групи «Кіно», що і зробило фільм популярним у молоді. Також в ролях Петро Мамонов, Олександр Баширов, автори сценарію - Бахит Кілібаев, Олександр Баранов.
У 2009 році Рашид Нугманов починає роботу над оновленою версією старої картини, режисер спеціально дозняв кілька епізодів за участю колишніх акторів, додав мальовані вставки в форматі коміксу. У прокат «Голка Ремікс» вийде восени цього року. Для чого знадобилося повертатися до історії двадцятирічної давності, Антон САЗОНОВ з'ясував у Рашида Нугманова.
- Стара «Голка» - закінчений твір. Навіщо знадобилося робити на неї ремікс?
- Ніколи б не затіяв цю історію, якби про Віктора Цоя пам'ятав тільки вузьке коло друзів і шанувальників його творчості. Але шанувальників музики Цоя, його особистості та його творчості, як і раніше дуже багато. У їх числі є і молоді люди, які народилися вже після його смерті. Я думаю, вони заслуговують на те, щоб побачити свого героя на великому екрані, як їхні старші брати і сестри, а також тата і мами в 1988-му. Не дарма, напевно, всюди пишуть: «Цой живий». Тому я б навіть сказав, що перезапустити в прокат «Голку» - мій обов'язок перед шанувальниками артиста.
- Але чому саме ремікс?
- Ремікс - це музичний термін. Він позначає таку форму творчості, коли береш оригінальний твір, додаєш до нього нові партії, інструменти і тексти, створюєш нове на основі вже існуючої записи. Це не ремейк, коли беруть і заново все переграють. Так давно роблять у музиці, і тепер це стало можливо в кіно, тому що воно монтується на комп'ютері, точно так само як музика. Ніякої технічної різниці між монтажем аудіо і відео зараз немає. Для того щоб знову випустити твір на екран і зробити його актуальним для глядача, та ще й сказати щось нове про героїв «Голки», форма реміксу єдино можлива. Найпростіше було б взяти вирізані дублі і вставити їх в фільм. Але їх не існує в природі - їх відразу викинули в смітник. У новий фільм увійшли спеціально доснятие матеріали і кадри з мого особистого архіву. І ще створені АРТГРУП Doping-pong мальовані сцени, де без Цоя не обійтися (дублером я вирішив не користуватися).
- Ідея міксувати від кого надійшла?
- Це моя ідея. У певний момент я для себе зрозумів наступне: якщо хочу випускати картину в новому вигляді на широкий екран, то треба робити на неї ремікс. Тому і слово «ремікс» я вирішив винести в заголовок. З іншого боку, завдання, яке я сам перед собою поставив, дуже цікава. Ми ж відкриваємо своїм фільмом нову форму висловлювання, яка давно існує в музиці, але в кіно ще не досліджена.
- Решта творці фільму відразу підключилися до проекту або кого-то довелося умовляти?
- Все сприйняли ідею з інтересом. Відразу ж видно, що ми намагаємося експериментувати, робимо щось нове, а не наживаємося на старому хіті. Ми не збиралися перетворювати художній фільм в напівдокументальний, тим більше і мови не йшло про «Голці. Двадцять років по тому ». Новий фільм - живий, свіжий.
- Що ж у «Голці Ремікс» нового?
- Фільм відповідає на багато питань, які мені всі ці роки нескінченно задавали шанувальники. Наприклад, як села на голку Діна? Який борг у Спартака? Чим закінчився фільм? На моєму сайті виріс вже величезний список питань. Ось на них я і відповідаю, але не письмово, а у вигляді фільму.
- Але в цілому фільм залишився колишнім за своїм духом?
- По духу - так. Але по меседж зазнав змін - став більш життєстверджуючим. Якщо оригінал багато класифікували як неонуар, то в новій версії нуара набагато менше.
- Новий більше схожий на комікс?
- Так, він став набагато ближче до цієї субкультури. «Голка Ремікс» ближче за духом до XXI століття і нового формату мислення.
- Ви коли оригінальну «Голку» знімали, «Ассу» Соловйова бачили?
- Повністю не бачив, тільки уривками. На той момент «Асса» ще не була завершена. До речі, я допомагав робити зйомки в Зеленому театрі, де Цой виконував пісню «Хочу змін». Повністю роботу Соловйова я подивився, коли відзняв свій фільм.
- «Голка» ж була дуже успішним фільмом - 13 млн глядачів.
- 14,5 млн за підрахунком журналу «Екран і сцена».
- При цьому у вас виникли труднощі з «Диким Сходом»?
- Ми почали знімати фільм восени 1991 року в Радянському Союзі, а в 1992-му країна розвалилася. Настав фінансова криза, який повів за собою нескінченні перебої з фінансуванням. Спиралевидная інфляція: сьогодні річ коштує 10 руб., Завтра - тисячу, післязавтра - 10 тис. З неймовірними труднощами ми все-таки завершили зйомки, змонтували перший варіант фільму і на цьому призупинили роботу. «Дикий Схід» існує тільки в початковій версії, її і возили по фестивалях - в ту ж Венецію. Тоді до того ж лопнула вся кінопрокатна система.
- Тобто фільм в прокат не виходив?
- У прокат взагалі нічого не виходило, крім крадених американських копій. Складно придумати більш поганий час. Кінотеатри всюди закривалися, в деяких робили склади, в інших - казино. Загалом, «Дикий Схід» так ніколи і не вийшов. Але я і не наполягав. Для фільму ще прийде час. Дознімати його не потрібно, але домонтіровать і накласти музику - необхідно.
- А потім куди ви зникли?
- Я в цей час сильно закохався у француженку. Спочатку курсував між Казахстаном і Францією, а коли ми одружилися, вирішили переїхати до неї. У Франції я займався девелопментом - добре вивчив юридичну частину кіновиробництва в Голлівуді. Потім народилися діти, і я випав з життя на кілька років. Пам'ятайте, як Джон Леннон пішов з музики на п'ять років, щоб пекти булочки своєму синові. При цьому я весь час продовжував їздити в Казахстан і в якийсь момент сильно захопився політикою - на десять років. Казахстан раніше не був незалежною державою, а коли став, довелося перебудовуватися. І ось якраз в цьому процесі мені і було дуже цікаво брати участь.
- Чи можна вважати, що ви тепер назад повернулися в кіно?
- Найближчим часом я буду повністю зайнятий «Голкою Ремікс». Але у мене багато нових проектів, і я збираюся їх здійснити - в тому числі і в Росії.


Фестиваль «Створення світу» в Казані

«Прес-конференція музичного фестивалю - це не подія, це нікому не цікаво. Треба, щоб прийшов прем'єр і його запитали про «марш незгодних». Ось про таке писатимуть два тижні », - журився на прес-конференції Андрій Макаревич, президент фестивалю« Створення світу »... >>

На Алтай завезли вербатім

Проект «Живому театру - живого учасника» творчого об'єднання «Культпроект» і фестивалю молодої драматургії «Любимівка» був придуманий критиком Оленою Ковальської і продюсером Надією Конорева кілька років тому і підтриманий Міністерством культури РФ ... >>

Міністр культури проти кримінального покарання організаторів виставки

Після дворічного розгляду Таганський суд міста Москви 12 липня має винести вирок у справі організаторів виставки «Заборонене мистецтво-2006» екс-директора Музею і громадського центру імені Сахарова Юрія Самодурова і колишнього заввідділу новітніх течій Державної Третьяковської галереї Андрія Єрофеєва ... >> Навіщо знадобилося робити на неї ремікс?
Але чому саме ремікс?
Ідея міксувати від кого надійшла?
Решта творці фільму відразу підключилися до проекту або кого-то довелося умовляти?
Що ж у «Голці Ремікс» нового?
Наприклад, як села на голку Діна?
Який борг у Спартака?
Чим закінчився фільм?
Але в цілому фільм залишився колишнім за своїм духом?
Новий більше схожий на комікс?