Діловий етикет в країнах Європи

  1. Великобританія
  2. Німеччина
  3. Франція
  4. Італія
  5. Ірландія
  6. Фінляндія, Норвегія, Швеція
  7. Іспанія
  8. When in Rome do as the romans do
  9. Читайте також

«Тому, хто не вміє посміхатися, не слід займатися торгівлею» - говорить китайське прислів'я. Кожна країна має своєю національною ідентичністю. У будь-якої нації власний менталітет, традиції і звичаї, правила поведінки і навіть власний діловий етикет. Щоб не потрапити в халепу при роботі з іноземними колегами і партнерами, потрібно звернути увагу на безліч дрібниць і нюансів. Те, що прийнято у нас може бути неприйнятно в іншій державі.

Культура іншої країни - це не тільки бар'єр, який доводиться долати всім приїжджим, але ще і щит, який захищає унікальність кожного народу. Ми зібрали найцікавіші і обов'язкові правила ділового етикету в європейських країнах.

Великобританія

Сполучене Королівство - один зі світових економічних і фінансових центрів. Британські фінансисти і бізнесмени - справжні перфекціоністи, вони приділяють увагу кожній деталі в своїй роботі і потребують того ж від своїх колег, в тому числі і іноземних. Навіть при написанні листів треба бути гранично акуратним і уважним до всіх формальностей.

Пунктуальність - чи не головна якість, якою повинен володіти людина, яка веде свої справи в Великобританії. Запізнення абсолютно неприйнятно, а сама ділова зустріч зазвичай призначається завчасно, за кілька днів.

Британський гумор - один з національних символів, він присутній навіть у діловому середовищі. Якщо ви не зрозуміли жарт або іронічне зауваження співрозмовника, то не варто акцентувати на цьому увагу, потрібно посміхнутися і продовжити розмову.

Не варто також забувати, що Великобританія - багатонаціональна країна, і називати шотландця або ірландця англійцем - небезпечний крок. Представників Шотландії, Уельсу та Північної Ірландії іноді навіть слово «британці» зачіпає, тому треба виражатися гранично коректно і не торкатися теми націй у складі Сполученого королівства.

Після закінчення робочого дня не прийнято обговорювати робочі справи, навіть перебуваючи з колегою за вечерею в ресторані або на сімейному обіді у нього вдома. Розмова про роботу після роботи - поганий тон.

Крім професіоналізму в усіх сферах, британці славляться своєю консервативністю, що відбивається також і на правилах дрес-коду: на зустріч з партнерами в офісі не варто приходити в джинсах і футболці, а на звану вечерю - в спортивному костюмі Крім професіоналізму в усіх сферах, британці славляться своєю консервативністю, що відбивається також і на правилах дрес-коду: на зустріч з партнерами в офісі не варто приходити в джинсах і футболці, а на звану вечерю - в спортивному костюмі.

Жителі Великобританії - люди стримані й урівноважені. При розмові слід уникати прояву зайвих емоцій і експресивних висловлювань. Навіть нейтральне вираз «I'm quite pleased» ( «я цілком задоволений») може сприйматися як вкрай захоплена реакція.

Німеччина

Розважливі і ощадливі німці відомі як самі педантичні і працьовиті фахівці. Бізнесмени з Німеччини дуже стримані і завжди тримаються офіційно, навіть якщо між партнерами склалися давні дружні стосунки: прийнято звертатися на прізвище і на «ви». Якщо ж спілкування відбувається англійською мовою, то звернутися можна і по імені.

Не тільки робоча, але навіть особисте життя розписана у них не по годинах, а по хвилинах, тому будь-яке запізнення сприймається як образа. Якщо обставини склалися так, що затримка неминуча, краще якомога швидше зателефонувати німецькому колезі і все пояснити, вибачившись.

По темі: Робота в Німеччині .

Справи в Німеччині вважають за краще проводити і планувати заздалегідь і неквапливо. Поспіх у кожного німця викликає підозру. Тому при спільному проекті або угоді не варто поспішати, а повільно і вдумливо опрацювати всі деталі.

Обід в Німеччині - важлива необхідність. Багато працівників, студенти і навіть школярі відправляються додому або в кафе в середині дня, щоб пообідати. Тому більшість ділових зустрічей часто проводять за обідом, а вечеряти, в свою чергу, прийнято в колі сім'ї. Приватне життя і робота чітко розділені: в Німеччині рідко ділових партнерів запрошують на сімейний обід, як це часто відбувається в Великобританії чи Франції. Однак якщо ж запрошення надійшло, обов'язково потрібно принести невеликий подарунок у будинок: пляшку дорогого вина або коробку цукерок.

Не варто ображатися, якщо німецький колега не пригощає нікого своїм сніданком, принесеним з дому, або закриває свій офіс прямо перед носом: порушувати особистий простір і ділитися речами в Німеччині не прийнято.

При зверненні до людини важливо згадати його наукові ступені, звання і так далі. Особисті досягнення тут мають велику вагу і те, що партнер по роботі знає про це, покаже його з найкращої сторони.

Ну і звичайно, в розмовах, які не стосуються роботи, слід уникати теми Другої світової війни. Для німців це питання вкрай болюче.

Франція

Французи знамениті своїм почуттям такту і стилю, вони справжні акуратисти у всьому, в тому числі і в роботі, і в бізнесі. Навіть саме слово «етикет» родом з французької мови. Недотримання простих правил поведінки за столом або при спілкуванні викликає негативну реакцію. А зовнішній вигляд ділового партнера і колег повинен бути бездоганним, тому перед діловою зустріччю варто ретельно підібрати гардероб.

До пунктуальності у Франції ставляться уважно, проте не так строго, як в Німеччині або в Великобританії. Допускається запізнення на 10-15 хвилин, але не більше.

Ділові зустрічі практично завжди призначаються за сніданком, обідом або вечерею: недарма Франція вважається країною гурманів Ділові зустрічі практично завжди призначаються за сніданком, обідом або вечерею: недарма Франція вважається країною гурманів. Важлива деталь: робочі питання обговорюються тільки після подачі напоїв.

При першій зустрічі з французьким колегою потрібно обов'язково вручити йому свою візитну картку. На ній по можливості потрібно вказати всі особисті досягнення: французи з повагою ставляться до людини з чинами і званнями.

Французи безмірно пишаються своєю культурою і своєю мовою, тому розмови навіть з іноземцями вони вважають за краще вести по-французьки. Якщо співрозмовник не знає мови, йому слід вивчити хоча б пару фраз, звернутися до колеги на французькому і попросити дозволу перейти на англійську. Така формальність має велике значення.

Французькі бізнесмени дуже педантичні. Тому при зустрічі або угоді потрібно підготуватися до того, що партнер задасть безліч питань і стане з'ясовувати навіть найнезначніші деталі.

Великим плюсом для іноземця буде знання французької культури. Якщо партнер в розмові на абстрактну тему може міркувати про Матісса, Гюго або Дебюссі, то французький колега буде задоволений, адже мистецтво Франції - предмет національної гордості.

Італія

Італійські бізнесмени, всупереч розхожій думці про націю, надзвичайно манірних і офіційні.

При зустрічі все звертаються один до одного на прізвище і тиснуть руки. Рукостисканнями обмінюються навіть з жінками.

Як і французи, італійці дуже трепетно ​​ставляться до своєї мови, тому навіть перший офіційний лист з пропозицією про партнерство краще написати по-італійськи.

Італія - ​​батьківщина моди. Тому хороший фірмовий костюм або плаття, годинник, прикраси і навіть дорога пір'яна ручка можуть розташувати італійського колегу до іноземця. При цьому в дрес-коді немає строгих обмежень в кольоровій гамі, як в тій же Великобританії: костюм для зустрічі з італійськими партнерами може бути в світлих тонах, а плаття - яскравого відтінку.

Ділова зустріч, яка зазвичай проводиться за вечерею, починається зі світської бесіди Ділова зустріч, яка зазвичай проводиться за вечерею, починається зі світської бесіди. Теми, які люблять обговорювати італійці: мистецтво, архітектура, футбол, сім'я і подорожі. Пунктуальність не має великого значення, тому зустріч може бути призначена навіть за кілька годин, а тривати може до пізнього вечора. Італійці неквапливі і часто запізнюються.

Ірландія

Незважаючи на близькість до Великобританії, Ірландія має свій, протилежний сусідам, діловий етикет.

Занадто офіційна одяг тут не вітається, тому на зустріч можна одягнутися більш неформально: темні джинси, сорочка або поло, але обов'язково повинен бути піджак.

Ділові зустрічі і переговори часто призначаються в барах, тому не варто дивуватися, якщо ірландський партнер по бізнесу буде чекати свого іноземного колегу з кухлем пива за барною стійкою.

Ірландці не дуже обов'язкові: часто запізнюються і скасовують призначені зустрічі. Але висловлювати незадоволення з цього приводу - поганий тон.

Фінляндія, Норвегія, Швеція

Правила ділового етикету в північних країнах Європи майже нічим не відрізняються.

Фіни, норвежці та шведи стримані і не дуже емоційні. Вони ніколи не говорять про сім'ю і особисте життя. Але при цьому в спілкуванні часто звертаються по імені і на «ти». Мешканці півночі люблять простоту і цінують прямолінійність. Вони надійні, їх слова ніколи не розходяться з діями. Скандинави не терплять хвастощів і лестощів.

Більшість ділових зустрічей призначаються в сауні Більшість ділових зустрічей призначаються в сауні. Це національна скандинавська традиція. Після сауни зустріч переміщається в ресторан або кафе.

Якщо ж партнер запрошує іноземного колегу на сімейну вечерю, потрібно обов'язково піднести пляшку вина і букет квітів для дружини господаря будинку.

Іспанія

Іспанці енергійні, працелюбні, ініціативні і рішучі. Бізнес в Іспанії ведеться впевнено і швидко. Ці ж якості іспанські бізнесмени цінують і у своїх закордонних партнерів.

Іспанські колеги виявляють інтерес не тільки до роботи і положенню, але і до особистості своїх партнерів. Тому при діловій зустрічі потрібно бути готовим до особистих розпитувань.

Іспанці зовсім пунктуальні, часто запізнюються і не завжди стримують обіцянки. При укладанні угод і договорів потрібно бути максимально наполегливим і обговорювати всі деталі і зобов'язання сторін.

Не варто забувати про традиційної іспанської сієсти, особливо по відношенню до невеликих містах: з 14 до 16 годин зустрічі зазвичай не призначаються, цей час призначений для відпочинку. З партнерами іспанці зустрічаються тільки під час вечері, який починається досить пізно, близько 21.00.

В одязі іспанці демократичні й не висувають суворих вимог до іноземних колег.

When in Rome do as the romans do

Кожна країна і її культура унікальні. При спілкуванні з іноземцями потрібно як мінімум усвідомлювати культурні і мовні бар'єри і відмінності і ставитися з повагою до будь-якої нації і країні. Дотримання навіть елементарних правил етикету дозволить зберегти міжнародні партнерські відносини та працювати по всьому світу без обмежень.

Читайте також

Стартапи в Великобританії

Стартапи в Швеції

Стартапи в Італії

Стартапи в Ірландії

Стартапи в Нідерландах

Ксенія Смирнова