Формат гри: Ganja Wars

  1. In ganja veritas
  2. Перші кроки
  3. населений острів
  4. Розбірки по-ганжубасовскі
  5. * * *

Про «Бійцівському клубі» чули практично все: багато хто грав самі або грають по сей день. При цьому в рунеті досі поширений міф, що БК унікальний. Так, так було кілька років тому, але з тих пір з'явилася велика кількість схожих проектів, деякі з яких з легкістю дадуть фору свого прабатька. Сьогодні ми розповімо вам про одну з таких ігор. Зустрічайте - Ganja Wars. Цією браузерної RPG вже більше трьох років, але вона як і раніше дуже популярна: в який час дня і ночі не зайди, менше 4000 чоловік в онлайні не буває.

In ganja veritas

«Ганджубасовие війни - захоплююча онлайн-гра в мафію». Так коротко описують своє дітище самі автори. Що ховається за настільки лаконічним формулюванням? Дуже багато. Кілька тисяч наркодилерів живуть і працюють на чотирьох віртуальних островах. Їх основне завдання - робити гроші. Будь-якими способами - працюючи на підприємствах і плантаціях, поширюючи траву та інші ресурси, створюючи злочинні синдикати і, звичайно, беручи участь у вуличних боях. Незважаючи на загальну ганджа-спрямованість проекту, розробники посилено відхрещуються від пропаганди наркотичних речовин: на сайті раз у раз зустрічаються написи, які нагадують гравцям, що наркотики не можна ні вживати, ні тим більше поширювати.

Ставши новоспеченим дилером, геймер повинен вибрати свій шлях - домагатися слави і почестей на вулицях, поступово загартовуючи в перестрілках, або ж стати на шлях мирного економічного розвитку, граючи на біржі, ризикуючи в казино, торгуючи зброєю (торгівля цілком легальна). Обидва варіанти цікаві, в обох випадках доведеться проявити кмітливість для досягнення успіху. Однак ніщо не завадить вам поєднувати хитромудру економіку з намотуванням опонентів на віртуальний кулак.

Технологія в грі знаходиться приблизно на рівні кінця XX століття - зброя, сучасні транспортні засоби, будинки, мобільні телефони. Ніякої магії, ніякого sci-fi. Наша з вами життя, тільки з іншого, далеко не всім знайомого ракурсу.

Перші кроки

Про «Бійцівському клубі» чули практично все: багато хто грав самі або грають по сей день

Бій в «Ганжі» дуже сильно нагадує «Бійцівський клуб».

Щоб почати гру, потрібно набрати в командному рядку браузера адресу www.ganjawars.ru , Зайти на головну сторінку і натиснути на кнопку «Реєстрація» - відкриється вікно, де вам належить створити героя. Процес реєстрації не викликає будь-яких ускладнень, однак слід звернути увагу, що логін стане і ім'ям персонажа, так що не пишіть що-небудь на зразок My_character_01. Пізніше ви зможете створити нового персонажа, але передавати йому гроші і амуніцію від старого героя строго заборонено. Якщо викриють, заблокують всіх ваших персонажів.

Після висилки Вам за вказаною адресою пароля, персонаж буде активований. Тепер достатньо клікнути по посиланню в листі, щоб потрапити на сторінку профілю, на якій відображено, по-перше, стан грошового рахунку, по-друге - рольові параметри. Ігрова валюта називається ганжубакси (або просто ГБ), але можна також перерахувати гроші через систему WebMoney і обмінювати їх на інші грошові знаки. Розподілити окуляри досвіду спочатку не дадуть - все вже зробили за вас.

Параметрів в грі чотири: сила, влучність, здоров'я і витривалість. Сила визначає максимально доступний вага предметів, які персонаж зможе носити з собою, влучність - показник точності пострілів, здоров'я відповідає за кількість хіт-пойнтів вашого героя, а витривалість знижує пошкодження, одержувані в бою. Новачкам можна порадити гойдатися, гойдатися і ще раз качатися: так ви не тільки наростити м'язи, але й заробите дорогоцінний досвід, без якого в ганджубасових війнах нікуди.

населений острів

На головному екрані персонажа є кілька посилань. «Озброєння» - обмундирування головного героя. У перші дні гри ця сторінка практично не знадобиться: у вас дуже мало грошей для покупки чогось путнього. «Переказ грошей» - ця кнопка знадобиться трохи пізніше, коли ви станете повноправним громадянином міста Ганжі (громадянство дається при досягненні п'ятого бойового рівня). «Особиста пошта» - зв'язок з іншими гравцями (доступна тільки після отримання громадянства). «Державний магазин» - основне місце покупки обмундирування для вашого персонажа.

«Державний магазин» - основне місце покупки обмундирування для вашого персонажа

Тутешньому арсеналу може позаздрити будь-яка бананова республіка.

Можете заглянути в лавочку і подивитися, які гармати вам вдасться купити незабаром, коли заробите трохи грошенят. Щоб додати вашому герою індивідуальності, варто завантажити свою аватару.

Тепер оглянемо район бойових дій. Натисніть кнопку «Карта острова» - і перед вами відкриється карта острова Ганжі, поділена на 49 районів. Ви можете відправитися в будь-який. Переміщення пішки займе три хвилини реального часу. Щоб не просиджувати штани, чекаючи, поки ваш герой покриє віртуальна відстань, можна обзавестися особистим транспортом. У грі є автомобілі, мотоцикли, навіть вертольоти, але на власний драндулет ще треба заробити.

Справа розташовується список нерухомості: плантацій, заводів, магазинів, лабораторій, будинків ... Плантації, де вирощується трава і мак, це перша сходинка в економічній системі гри. На заводах з первинних ресурсів проводиться обмундирування, яке направляється в магазини, де і продається гравцям. Сектор будинків призначений для побудови приватних володінь, складів і банків. Гроші можна отримувати, працюючи на заводах або плантаціях. Протока кілька літрів трудового поту, в нагороду ви отримаєте мізерні очки досвіду, що дозволяють збільшити продуктивність і далі заробляти побільше.

При досягненні нового виробничого рівня вам нараховуються бонусні очки до витривалості, плюс виплачується грошова винагорода. На жаль, працювати відразу в декількох місцях не можна, та й після годинного вкаливанія на підприємстві повинно пройти деякий час, щоб сили відновилися.

Ще один навик, який належить прокачувати, - торгівля (економіка). Продаючи ресурси на заводи і предмети в магазини, гравці отримують економічний досвід. При досягненні нового рівня видається бонусне очко до сили і трохи грошей в гаманець. Також можна зіграти в казино, клікнувши на кнопку «Рулетка».

кажуть розробники

На наші запитання по грі відповідає Сергій Юрійович Аміров, директор компанії «Медіасайт», програмісти якої займаються технічною підтримкою Ganjawars.Ru і розвитком допоміжних проектів.

[Ігроманія]: Як виникла ідея гри?

[Сергій]: Спочатку гра була примітивна, її створили буквально за один вечір. Суть полягала в залученні відвідувачів на сторінку персонажа усіма можливими способами під приводом продажу пакетів з травичкою. За пару днів посилання на гру були залишені у всіх форумах, розіслані по ICQ - сайт став одним з найбільш відвідуваних в рунеті. Ігрового процесу як такого на той момент не було, але незабаром після запуску зробили рулетку, в якій можна було грати на віртуальні гроші, тоталізатор, чат, форум.

Як бачите, у нас була специфічна аудиторія, яка зібралася навколо примітивної гри про ганджубас, тому і тематика була визначена відповідна. З тих часів, коли люди в грі займалися розповсюдженням віртуальної трави, багато що змінилося. Тепер Ganja Wars - це рольова гра з елементами економіки, політики, з трьома різними бойовими моделями. Частиною ігрового процесу є знищення плантацій з коноплею, битви з ботами, що займаються її розведенням. Ми постійно ведемо боротьбу з пропагандою вживання наркотичних речовин, а людям, які цим займаються, закриваємо доступ до гри.

[Ігроманія]: Скільки часу пішло на розробку проекту?

[Сергій]: Ganja Wars безперервно розробляється з моменту своєї появи (14 березеня 2003 роки) і по сьогоднішній день всього лише однією людиною за підтримки групи дизайнерів, програмістів і технічних фахівців компанії «Медіасайт». Також істотну допомогу в управлінні проектом надають учасники гри.

] Ігроманія]: Чи може звичайний програміст без належного фінансування, на голому ентузіазмі, підняти подібний проект?

] Сергій]: Швидше за все, немає. Для розробки подібного проекту необхідна участь чималої кількості фахівців. І не тільки програмістів, дизайнерів, адміністраторів. Необхідні сервери, хостинг. У компаніях, які можуть на професійному рівні створити подібну онлайн-гру і мають досвід розробки складних інтернет-рішень, вартість розробки починається від $ 25000. На мій погляд, це адекватна ціна за професійний підхід.

[Ігроманія]: Наскільки складно підтримувати гру?

[Сергій]: В перший час дуже сильно допомогла компанія «Неторн» (www.netorn.ru). Вони надали свої сервери, забезпечили хостинг - це було дуже важливо. Їхня допомога дуже важлива і по сей день. Зараз основним завданням підтримки є його безперервна працездатність - це вимагає постійної уваги кількох адміністраторів.

[Ігроманія]: Чому гравці вибирають саме «Ганжу»?

[Сергій]: Зараз в російській частині інтернету досить багато користувачів платять за трафік або використовують модем. Тому ми мінімізуємо витрати при передачі даних - гра не «годує» відвідувачів надмірним графічним оформленням, не використовує важкі flash-додатки. Сторінка рідко важить більше десяти кілобайт, оформлена гранично акуратно: дизайн розслабляє, дозволяє голові відпочити.

Інша причина - «вогнепальна» тематика. У грі задіяно справжню зброю з усіма його властивостями (нехай і не повністю ідентичними реальним). Рідкісний чоловік відмовить собі в задоволенні постріляти з ТТ, «Калашникова» або гранатомета. Крім того, під час гри люди знайомляться, знаходять друзів, а іноді і другу половину - вже відбулося кілька весіль серед наших гравців.

[Ігроманія]: Чи багато клонів у вашої гри?

[Сергій]: Періодично вони з'являються, але до нашого рівня, наскільки я знаю, жоден ще не піднявся.

[Ігроманія]: Хто займається залученням нових гравців і збереженням уваги старої аудиторії?

[Сергій]: Ніхто. Ми не проводимо рекламні кампанії, не намагаємося домовлятися про публікації в ігрових журналах, не займаємося спамом в формі «приведи друга і отримаєш бонус». Люди приходять грати самі, приводять друзів. У міру розвитку гравці обростають нерухомістю, речами і зв'язками, отримують велику перевагу перед новачками, тому йдуть вони рідко. Ми намагаємося підтримувати такий ритм розвитку, щоб цікаво було всім: і людям, які грають з моменту створення проекту (а таких досить багато), і новачкам.

[Ігроманія]: Чи будете ви вносити щось абсолютно нове в гру?

[Сергій]: Міняти щось кардинально ми, звичайно, не збираємося. Сталість стилю забезпечує сталість аудиторії. Серйозні новинки з'являються приблизно раз на півроку: графічні бої, квестовий острів Outland ...

[Ігроманія]: Наскільки висока конкуренція серед браузерних онлайнових ігор?

[Сергій]: Для більшості людей важлива насамперед атмосфера гри, а вже потім її технічна реалізація. Одне можна сказати точно: на нашу «мафіозну» тему інших популярних ігор в рунеті зараз немає.

Ринок онлайн-ігор на даний момент розвинений досить слабо - я впевнений, що на нього цілком можуть успішно увійти відразу кілька нових проектів, які були б грамотно виконані і конкурентоспроможні. Інша справа, що придумати щось нове досить складно - потрібно представляти, що цікаво людям, а що ні.

Розбірки по-ганжубасовскі

Коли ви трохи звикнете у світі Ганжубасовиє війни, настане час випробувати себе в бою (саме бої будуть займати близько 70% ігрового часу). Спочатку герой озброєний ... рогаткою. Це не найдосконаліша зброя. Але оскільки грошей на нормальні стовбури у новачків не вистачає, для них придумали спеціальний розділ - бій на рогатках, картофелемет і пейнтбольних маркерах.

Але оскільки грошей на нормальні стовбури у новачків не вистачає, для них придумали спеціальний розділ - бій на рогатках, картофелемет і пейнтбольних маркерах

Зліва зображення одного з островів, праворуч - доступні місця роботи.

«Картоха» або маркер - ідеальний вибір для новачка, тому, перш ніж вступити в свій перший бій, краще заробити трохи грошей і прикупити один з цих чудо-девайсів в будь-якому збройовому магазині. Після цього потрібно зайти на вкладку «Озброєння», зняти з зображення гравця рогатку і начепити нову зброю. Персонаж готовий вступити в сутичку. До речі, непотрібні гармати можна буде загнати в державному магазині за кілька дзвінких монет.

Один клік по кнопці «Бій» - і ви вже на віртуальній арені. Спочатку не варто звертати увагу на групові бої (в них можуть брати участь лише персонажі першого рівня і вище). Також краще пропустити загальні бої (для них потрібно вогнепальну зброю). Залишається один варіант - поєдинки із спеціальною. Подавши заявку і дочекавшись опонента (такого ж новачка), ви переміщується на полі брані.

Сам бій простий, як принцип «камінь-ножиці-папір», і настільки ж азартний. Гравці ходять по черзі, при нанесенні ушкоджень враховуються влучність персонажа, точність стрільби і відстань між противниками. Бій дуже схожий на битви в «Бійцівському клубі», відмінності абсолютно незначні. Якщо ви перемогли, з'явиться радує очі напис - «Two shots in the head, now your enemy dead! »- і вам нарахують окуляри досвіду (їх кількість залежить від вашого рівня і крутизни опонента). За кожен новий бойовий рівень персонажу дається певна кількість бонусних очок, які можна кинути на будь-яку з основних характеристик. Багато що зброя стане доступним тільки після досягнення певного рівня.

Цей боєць не пошкодував грошей на іменне спорядження.

У грі шість класів зброї: снайперські гвинтівки, автомати, дробовики, пістолети, гранатомети і кулемети. Пістолети застосовуються при дуже сильно прокачати навику стрільби, тому в перших боях від них мало толку. Дробовики теж не межа мрій: вони стріляють лише з близької відстані. Гранатомети і кулемети занадто дорогі для новачків. Автомати і снайперські гвинтівки - ось вибір жовторотого мачо! Однак пістолет, дробовик або навіть рогатка в руках просунутого бійця можуть стати дуже грізною зброєю. Варто тільки дочекатися отримання необхідного досвіду і достатньої кількості очок.

Якщо ви збираєтеся виростити зі свого персонажа запеклого автоматника або снайпера, прокачивайте в першу чергу здоров'я, особливо напирати на витривалість не варто. Максимальний бойовий рівень - сороковий; досягти його буде ой як непросто. Сильні гравці, як правило, об'єднуються в синдикати, які контролюють цілі райони і кришують підприємства. Банда таких ділків по праву викликає повагу і страх рядовим гравцям.

Незважаючи на початкову некомерційну спрямованість проекту, завзятим гравцям без фінансових вкладень не обійтися. Після 22 рівня без артов (так тут називають зброю, яке можна купити тільки за реальні гроші) доведеться дуже туго. Тих, хто не купує амуніцію за реальні гроші, поблажливо величають «злісними ГОСовцамі» (вони користуються спорядженням тільки з державного магазину). Є люди, які грають по-крупному: вони набувають іменне спорядження, створене в єдиному екземплярі за спецзамовленням.

жаргон наркодилера

ГВ - скорочена назва гри;

ГБ - ганжубакси, ігрова валюта;

Флуд - безглузде повторення однієї і тієї ж фрази;

Картоха - картофелемет;

Нуб - новачок;

Стат - параметр;

Експо - досвід;

Бан (Банан) - блокування персонажа;

Шакал - гравець, що не дотримується умови бою;

Кидала - гравець, що обманює інших гравців під час укладання угод;

Мульт - другорядний персонаж, створений вже існуючим чаром;

Покемон - клон реального персонажа гри, яким керує комп'ютер;

Артовік - людина, яка придбала предмети в грі за реальні гроші.

* * *

Зараз браузерні рольові ігри потихеньку здають свої рубежі, відступаючи під натиском багатоликої і грізної армії MMORPG. Втім, по аддиктивності браузерні RPG близькі до тетріс: шанувальники не переведуться ніколи, хоча кількість їх може скоротитися. Ganja Wars - один з кращих представників цієї славної братії. На а вже якщо ви виходите в інтернет по модему, а не через виділений канал або ADSL, то вам сам бог велів взяти участь в ганджубасових війнах.

ВЕРДИКТ: Ganja Wars - гідна альтернатива «Бійцівського клубу». Особливо якщо в БК ви вже прокачали по максимуму свого персонажа і подальша гра для вас малоцікава. А тут замість магічного світу конопляна романтика, цікава економічна модель і нестандартна система боїв з використанням стрілецької зброї.

РЕЙТИНГ Ігроманія: 8.0

Що ховається за настільки лаконічним формулюванням?
Ігроманія]: Як виникла ідея гри?
Ігроманія]: Скільки часу пішло на розробку проекту?
Ігроманія]: Чи може звичайний програміст без належного фінансування, на голому ентузіазмі, підняти подібний проект?
Ігроманія]: Наскільки складно підтримувати гру?
Ігроманія]: Чому гравці вибирають саме «Ганжу»?
Ігроманія]: Чи багато клонів у вашої гри?
Ігроманія]: Хто займається залученням нових гравців і збереженням уваги старої аудиторії?
Ігроманія]: Чи будете ви вносити щось абсолютно нове в гру?
Ігроманія]: Наскільки висока конкуренція серед браузерних онлайнових ігор?