Готелі Санкт-Петербурга - безкоштовне бронювання: Громадський транспорт Санкт-Петербурга

  1. Метрополітен (метро) По історичному центру Петербурга зручно переміщатися на метро. На жаль, станції...
  2. Маршрутні таксі ( «маршрутки»)
  3. тролейбуси
  4. трамваї
  5. Водне таксі (аквабус)
  6. Що в підсумку

Метрополітен (метро)

Метрополітен (метро)

По історичному центру Петербурга зручно переміщатися на метро. На жаль, станції цього виду громадського транспорту розташовані нерівномірно і не охоплюють весь старе місто. Але більшість головних визначних пам'яток Північної столиці знаходяться в пішохідній доступності від станцій метрополітену, тому скористатися ним все-таки доведеться.

Якщо московське метро вважається найкрасивішим в світі, то петербурзьке - найглибшим. Через складні болотистих грунтів підземні тунелі прокладені на глибині до 100 метрів, через що ескалатори багатьох станцій здадуться перший час незвично довгими навіть жителям столиці. Разом з тим, є у нас і станції мілкого закладення, де ескалатори відсутні взагалі.

Будівництво метрополітену почалося в Ленінграді перед початком Другої світової війни, а завершилося в 1955 році. Проектувалося воно ще в сталінські часи, тому перші вісім станцій ленінградського метро отримали багате оформлення. Станції «Площа Повстання», «Володимирська», «Пушкінська», «Технологічний Інститут», «Балтійська», «Нарвская», «Кіровський Завод» і «Автово» стали справжніми підземними палацами. Особливо ошатна остання з них, її рекомендую відвідати будь-якому гостю Петербурга. «Фірмовим» знаком станції «Автово» є облицювання художнім склом колони. Виглядають вони дуже вражаюче, навіть без визначеної спочатку внутрішнього підсвічування.

Місцезнаходження станцій метро можна знайти на будь-якій карті Петербурга. Вхід в вестибюль позначений впізнаваним логотипом - синьою буквою «М». За входом відвідувачі метро в більшості випадків знайдуть магазини торгової мережі «Перша смуга», де продаються газети, журнали, канцелярські товари, книги легкого жанру. Часто їх доповнюють салони стільникового зв'язку, магазини з продажу квітів.

Для проходу до ескалаторів (до спуску під землю) необхідно пройти турнікети, які приймають оплату за користування «підземкою». Оплата може бути проведена жетонами або пластикової проїзний картою. У 2017 році один жетон коштує 45 рублів. Опустивши жетон в турнікет, ви отримаєте можливість пройти далі і проїхати до будь-якої станції метро. Ніяких додаткових плат, наприклад за дальність поїздки або за тривалий час перебування на території метрополітену, не передбачено.

Якщо ви плануєте користуватися метро 10 разів і більше, то заощадити гроші допоможуть багаторазові проїзні квитки у вигляді пластикових карт. Вони, так само як і металеві жетони, продаються в касах метро. Для того, щоб знайти каси, потрібно пройти в вестибюль станц Якщо ви плануєте користуватися метро 10 разів і більше, то заощадити гроші допоможуть багаторазові проїзні квитки у вигляді пластикових карт ії. Зазвичай вони знаходяться неподалік від турнікетів, організовані у вигляді вікон в сусідній стіні. Біля вікон кас знаходяться інформаційні стенди із зазначенням вартості проїзду, графіком роботи метрополітену, його картою.

Для проходу через турнікет необхідно кинути жетон в спеціальний отвір або піднести електронну транспортну карту до верхньої частини турнікета. Якщо перед вами загорівся зелене світло, то прохід відкритий. Якщо червоний або жовтий - оплата проїзду не проведена. В такому випадку знайдіть свій жетон в нижній частині турнікета і спробуйте ще раз. Якщо ви користуєтеся пластиковою карткою, то ймовірно на ній закінчилися кошти доступні для оплати проїзду.

У кожній станції метро є свій час відкриття і закриття. Початок їх роботи доводиться на період між 5:30 і 6:00 ранку. Закриття - 0:00 - 0:40.

Якщо ви везете з собою об'ємний багаж, то проходить не через вузькі турнікети, а через крайній прохід, оснащений більш широкими стулками. Такий прохід завжди знаходиться поряд з кабінкою чергового співробітника станції. Там же зручно провозити сумки і візки на колесах.

З 2015 року в петербурзькому метрополітені запущений перший в Росії проект впровадження на турнікетах інноваційної платіжної технології MasterCard PayPass З 2015 року в петербурзькому метрополітені запущений перший в Росії проект впровадження на турнікетах інноваційної платіжної технології MasterCard PayPass. Оплатити проїзд в метро можна за допомогою банківської карти, яка підтримує технологію PayPass (безконтактне вчинення платежів). Оплата проїзду за технологією MasterCard PayPass відбувається швидко, зручно і безпечно - в один дотик картою або іншим PayPass-пристроєм (телефоном, брелоком, годинами і т.п.). З цієї інновацією пасажирам метро не потрібно витрачати час на придбання квитків або жетонів для оплати поїздки, заздалегідь поповнювати транспортний додаток, шукати суму під розрахунок або очікувати здачу при купівлі проїзних в касах - їм достатньо використовувати свою безконтактну банківську карту, якою вони щодня оплачують покупки і послуги.

Людям з обмеженими можливостями, що пересуваються на інвалідних візках, для спуску по ескалатору необхідно звернутися до чергового співробітника метрополітену, що знаходиться в кабінці біля турнікетів. Черговий викликає спеціаліста, який здійснює допомогу інвалідам в спуску по ескалатору. Для підйому по ескалатору потрібно також звертатися до чергового в кабінці біля ескалаторів внизу.

Для спуску в підземний вестибюль служить ескалатор, стояти на якому рекомендується з правого боку. Обов'язково тримайтеся за поручень, так як по лівій половині саморушній сходи іноді пробігають поспішають пасажири, які легко можуть вас зачепити. Триматися за поручень слід і для запобігання падінню при різкій зупинці ескалатора.

На відміну від московського метро, ​​в петербурзькій «підземці» при підйомі вгору пасажири стоять не тільки справа. Тому бігти по ескалатору вгору в більшості випадків не вийде.

У переходах між лініями метро пасажири можуть скористатися кіосками з пресою, терміналами по оплату стільникового зв'язку та інших послуг. Карту (схему) метро можна знайти на кожному підземному вестибюлі.

При прибутті поїзда не заважайте виходять з нього пасажирам, не стійте перед відкриваються дверима вагонів, располагайтесь справа або зліва від них.

Після проходу в вагон радимо пройти наліво, направо, або до протилежних від входу дверей. В такому випадку ви не будете заважати входять і виходять пасажирам на інших станціях. Якщо вам потрібно вийти на наступній зупинці, а пройти до дверей заважає інший пасажир, то слід запитати у нього, чи не виходить він на наступній станції, а не протискуватися до дверей штовхаючи сусіда.

Якщо ви їдете в вагоні метро стоячи, то обов'язково тримайтеся за поручні.

У кожному вагоні крім численних рекламних банерів обов'язково висять по дві схеми метро.

Перед закриттям дверей диктор обов'язково попереджає пасажирів про це. Перед прибуттям на станцію пасажирам озвучується її назву, а також назва наступної зупинки.

Гостю міста буде корисно знати, що петербурзьке метро відчуває найбільше навантаження в години пік - о дев'ятій годині ранку і о сьомій годині вечора по буднях. В цей час величезні натовпи городян переміщаються від свого будинку до роботи і назад.

Підземні вестибюлі станцій оснащені інформаційними терміналами, які представляють собою високу вузьку стійку з сенсорним екраном і двома кнопками. Кнопка «SOS» зв'яже вас з черговим співробітником, який допоможе в разі виникнення небезпечної ситуації (бійка, необхідність викликати швидку медичну допомогу, залишену кимсь сумка). Кнопка з літерою «I» пов'язує пасажира з інформаційно-довідковою службою метрополітену.

Петербурзька «підземка» може здивувати наявністю унікальних станцій типу «горизонтальний ліфт». Підземні вестибюлі таких станцій повністю захищають пасажирів від шляхів прямування поїздів.

Гостю Петербурга слід пам'ятати, що фотографування на території метрополітену заборонено навіть без використання спалаху і штатива. В кінці листопада 2012 року Верховний Суд РФ підтвердив, що метрополітен є об'єктом цивільної оборони, а значить фотографувати на його території можна тільки при наявності відповідного офіційного дозволу. Разом з тим, штрафи за фотографування без дозволу Верховним Судом були визнані незаконними.

автобуси

автобуси

Автобусне сполучення в Санкт-Петербурзі організовується як за рахунок бюджетного, так і приватних перевізників. Міські муніципальні автобуси провозять пасажирів за єдиним тарифом, який в 2016 році становив 30 рублів.

Автобусні зупинки в Петербурзі можна дізнатися за відповідними дорожніми знаками, інформаційним табличок з буквою «А» і номерами зупиняються навпроти них маршрутів. На цих табличках також вказуються інтервал або розклад руху автобусів. Але приймати цю інформацію до відома не варто, так як через автомобільних пробок наземний транспорт часто не дотримується ні інтервал, ні розклад.

До нашого міста ще не дійшли передові інформаційні технології, які дозволяють стежити за рухом громадського транспорту і повідомлятися очікують людям час, що залишився до прибуття транспорту. Як правило, час очікування автобуса в центрі міста може становити 5-10 хвилин. Більший інтервал спостерігається пізно ввечері або в разі будь-яких серйозних перешкод на шляху прямування транспорту.

Відрізнити муніципальний автобус від комерційного просто. До одного з його бічних вікон з боку входу притулена табличка з номером маршруту (чорні цифри на жовтому тлі) і назвами головних зупинок. Автобуси пофарбовані в білий колір, в більшості випадків з зеленими смугами.

Всі муніципальні автобуси, які прямують через історичний центр Петербурга, обслуговують кондуктори, які беруть оплату за проїзд. Не так давно автобуси були оснащені «валідаторами», які служать для оплати проїзду за допомогою електронних проїзних квитків. Під валідатором мається на увазі прікрёплённое до поручня пристрій з екраном, на якому відображається статус оплати. Якщо ви піднесете до нього свій проїзний, то він займеться зеленим (синім) або червоним (жовтим) світлом. У першому випадку оплата проведена, в другому - немає.

У першому випадку оплата проведена, в другому - немає

Якщо у вас немає проїзного квитка, то плату за проїзд прийме кондуктор. Він повинен бути одягнений в жилетку з логотипом «Пассажіравтотранс», мати в руках термінал для прийому оплати за допомогою електронних проїзних квитків.

Автобуси, слід не через центр міста, іноді обходяться без кондуктора. Його функцію виконує водій, який випускає пасажирів з салону тільки через передні двері. При цьому він приймає оплату за проїзд. Будьте уважні, якщо ввійдете в автобус з табличкою «Оплата водієві». В цьому випадку треба заздалегідь подбати про те, щоб перед потрібної зупинкою опинитися поряд з передніми дверима. Інші двері водій відкриває для входу тільки після обслуговування всіх бажаючих вийти пасажирів.

У наступних через центр міста автобусах через аудіосистему оголошуються назви зупинок.

На відміну від комерційних «маршруток» муніципальний громадський транспорт має право висаджувати пасажирів тільки на обладнаних зупинках. Навіть якщо автобус встав в пробці, і вам виявилося простіше йти далі пішки, водій вкрай неохоче відкриє вам двері для виходу. Це йому заборонено посадовою інструкцією.

Автобуси, так само як і інший наземний громадський транспорт, не ходять за маршрутами з півночі до початку шостого ранку. Але з 2012 року у нас з'явилися нічні маршрути, які дублюють гілки метрополітену. Вартість проїзду на них дорівнює вартості проїзду днем ​​- 30 рублів. Інтервал руху нічного автобуса - 15 хвилин.

Слід пам'ятати, що шлях нічних автобусів залежить від розведення мостів через Неву. На час розлучення вони ходять по укороченим маршрутами.

Маршрутні таксі ( «маршрутки»)

Приватним перевізникам міською владою віддані на відкуп безліч маршрутів, що проходять в тому числі через центр Петербурга. Автобуси таких фірм від муніципальних відрізняються кольором. Часто вони обвішані рекламою як новорічні гірлянди, банери часто закривають навіть вікна.

Якщо міські автобуси завжди великі, то приватні можуть бути як середньої місткості, так і малої. Плату за проїзд тут частіше приймає водій. Машини середньої і малої місткості обходяться без кондуктора практично завжди.

Головною перевагою «маршруток» є інтенсивність їх руху. Поки ви чекаєте на зупинці потрібний вам автобус або тролейбус, що підходять за маршрутом маршрутних таксі може проїхати перед вами відразу кілька.

Ще одна позитивна особливість цього виду громадського транспорту - можливість зупинки в будь-якому місці на вимогу пасажира. Правда іноді клієнти цим зловживають і зупиняють комерційний транспорт через кожні 10 метрів. Такий сервіс собі дозволяють тільки водії середніх і малих машин.

Вартість проїзду на транспорті приватних компаній завжди дорожче, ніж на міських автобусах - від 36 до 40 рублів в межах міста. Якщо ви добираєтеся на маршрутці до передмістя (Петергофа, Царського Села), то проїзд в одну сторону може коштувати до 80 рублів, а в разі далеких населених пунктів в Ленінградській області - ще більше.

тролейбуси

тролейбуси

Якщо в багатьох європейських містах проблему екології допомагають вирішувати екоавтобуси, то в Росії працюють на чистому паливі машини замінюють тролейбуси. Хто не знайомий з таким видом громадського транспорту, зможе відрізнити його за наявністю на даху двох токос'емник. Тролейбус рухається за рахунок електрики в контактній мережі.

Зупинка тролейбуса відзначається жовтою табличкою з номерами маршрутів і чорної буквою Т на білому тлі.

Через прив'язки до приводів тролейбус у багатьох випадках їде повільніше, ніж автобус. Тому, якщо ваш маршрут дозволяє скористатися обома видами громадського транспорту і до зупинки одночасно під'їжджають відповідні вам автобус і тролейбус - вибирайте перший з них.

Система оплати проїзду в тролейбусі точно така ж, як і в автобусі. Цей вид транспорту буває тільки муніципальним, завжди обслуговується кондукторами.

Тролейбус і автобус з однаковим номером маршруту їдуть за різними напрямками. Наприклад, на Невському проспекті ви можете зустріти два види транспорту під номером 22. Будьте уважні, вони не дублюють один одного.

трамваї

трамваї

Колись Санкт-Петербург вважався трамвайної столицею, мав найрозвиненішою в країні мережею трамвайних ліній. Але на початку 2000-х років міська влада, на чолі з В. І. Матвієнко, вирішили, що цей вид громадського транспорту не підходить для центру Петербурга. І замість того щоб його модернізувати - знищили. Ряд трамвайних парків виявився забудований житловими і діловими комплексами, так що відновити їх вже не вдасться. Робляться спроби до знищення деяких необхідних трамваю електропідстанцій, в тому числі знаменитої «блокадній» підстанції на Фонтанці.

До літа 2016 року історичний центр Петербурга обслуговує тільки один маршрут трамвая, який пов'язує Сінну площу і район Коломни з іншими частинами міста. Заради цього випадку були придбані нові низькопідлогові машини, які не соромно показати гостям Північної столиці.

Трамвайна мережа в спальних районах під скорочення не потрапила. Але переважна більшість поїздів - це давно застарілі вагони серії ЛВС-86. Трамвайні колії на багатьох маршрутах не ремонтували по 20-30 років. А якщо ремонт недавно і проводився, то по «сучасним» російськими технологіями, коли шляху приходять в плачевний стан вже через рік-два. В таких умовах петербурзький трамвай - найповільніший і незручний вид громадського транспорту. Хоча він може і повинен бути найшвидшим і зручним.

Зупинки трамвая позначаються відповідними знаками, прикріпленими до контактної мережі.

Оплату за проїзд приймає кондуктор. Останнім часом на поручнях трамвайних вагонів з'явилися валідатори, але до цих пір вони не працюють. Так що оплату за допомогою електронного проїзного квитка поки можна здійснити через валідатор, який носить з собою кондуктор.

Водне таксі (аквабус)

Водне таксі (аквабус)

У 2012 році в Санкт-Петербурзі почався експеримент з використання в якості маршрутів громадського транспорту водних міських артерій. Незважаючи на те, що в центрі Петербурга є не тільки Нева, а й Мийка, Фонтанка, канал Грибоєдова, Обвідний канал, аквабуси були запущені тільки по першій з них.

Перевагою аквабусов стала їх незалежність від автомобільних пробок. Недоліками - можливість існування тільки в період навігації (з квітня по жовтень), наявність маршрутів тільки на Неві, мала місткість катерів. Водні таксі виявилися затребувані в основному лише туристами. Можна тільки здогадуватися чи були б затребувані маршрути аквабусов на Фонтанці і Мойці, експеримент уже почав згортатися. У 2013 році дотації перевізникам з міського бюджету скоротилися вдвічі. Все йде до того, що в наступні роки Петербург відмовиться від водного громадського транспорту.

Подивитися Маршут аквабусов, дізнатися вартість та години роботи можна за посиланням .

Що в підсумку

У висновку пропонуємо вашій увазі кілька корисних посилань.

http://transport.orgp.spb.ru

На сайті «Портал громадського транспорту Санкт-Петербурга» організована можливість відстежування місцеположення муніципальних автобусів, тролейбусів і трамваїв. Цей сервіс дозволяє оцінити час очікування громадського транспорту.

http://spb.rusavtobus.ru/

Цей сайт - кращий варіант для автоматичного складання маршрутів пересування по Петербургу. На відміну від подібного сервісу на Яндекс.Картах він докладний і актуальний.

http://www.metro.spb.ru

Час роботи кожної конкретної станції метро і докладні правила користування цим видом громадського транспорту знайдіть на офіційному сайті петербурзького метрополітену.