Ладозький вокзал в Санкт-Петербурзі: адреса на карті, метро

  1. Історія створення
  2. Особливості Ладозького вокзалу
  3. структура
  4. Екстер'єр
  5. Технічне забезпечення
  6. Робочий потенціал
  7. Шлях до Ладозького вокзалу

Історичний факт - пунктом відправлення першого в історії Росії поїзда на паровій тязі був Санкт-Петербург. Місто на Неві став тим центром, з якого виростали шляху залізничного сполучення, згодом з'єднали міста в різних куточках країни. У Пітері і сьогодні приділяється багато уваги розвитку залізничної інфраструктури. Один з кращих прикладів - Ладозький вокзал Санкт-Петербурга. Історичний факт - пунктом відправлення першого в історії Росії поїзда на паровій тязі був Санкт-Петербург

Історія створення

Необхідність в розробці нового транспортного вузла виникла в 1913 році - після будівництва сполучної гілки між Фінляндської і Миколаївській залізницями. Місцевість, на якій проклали шляхи, раніше входила до володінь князя Долгорукова. Тому станція на гілці, а також невелике селище поблизу, отримали назву Дача Долгорукова.

Це цікаво: спочатку станція іменувалася Яблунівка - так само, як розташована поруч село. Після 1920 року назва змінили, оскільки існувала ще одна станція з аналогічною назвою і через це іноді виникала плутанина в адресах призначення вантажів.

Через бурхливих подій першої половини XX століття створення Ладозького вокзалу в Петербурзі залишилося лише в задумах градоначальників. Йшли роки, навантаження на існуючі залізничні вузли Санкт-Петербурга росла, необхідність в новому вокзалі ставала дедалі очевиднішою. Нарешті в 1960 році був розроблений проект, для реалізації якого приступили незадовго до Перебудови. Економічні та політичні зміни в країні призвели до того, що майбутній Ладозький вокзал в СПб став класичним «довгобудом».

Роботи продовжилися в 2001 році під керівництвом архітектора Н. Явейна, і були виконані в рекордно короткі терміни. Відкриття приурочили до 300-річчя Північної столиці, яке святкувалося в 2003 році. Офіційно об'єкт здали в експлуатацію 25 травня, але фактично він почав працювати дещо пізніше, після усунення всіх недоробок.

Ще один незвичайний факт: поспіх в будівельних роботах привела до аварії. Під час пробного проїзду локомотив пошкодив корпус про край перону, спорудженого занадто близько до рейок.

Сьогодні цей найбільший транзитний транспортний вузол, побудований на місці станції Дача Долгорукова відповідає всім сучасним вимогам і щодня обслуговує величезні маси пасажирів.

Особливості Ладозького вокзалу

Будівництво велося в найскладніших умовах. Воно було обмежено не тільки тимчасовими, але і просторовими рамками. Архітектор повинен був створити комплекс, що зв'язує Ладозький вокзал в Санкт-Петербурзі, станцію метро «Ладозька» і існуючі залізничні колії, по яким протягом усього будівництва безперервно йшли транзитні поїзди.

Архітектор повинен був створити комплекс, що зв'язує Ладозький вокзал в Санкт-Петербурзі, станцію метро «Ладозька» і існуючі залізничні колії, по яким протягом усього будівництва безперервно йшли транзитні поїзди

структура

Важке завдання вдалося вирішити завдяки нестандартному рішенню: побудований в Пітері Ладозький вокзал розташувався на трьох ярусах:

  • інфраструктура для шляхів далекого прямування розміщена на верхньому рівні;
  • вокзал приміського сполучення функціонує на підземному рівні;
  • за середнім рівнем - на поверхні землі - проходять рейки і дороги для міського транспорту.

Три яруси пронизані ліфтами і світловими колодязями і обплутані безліччю сходів, пандусів і ескалаторів.

Верхній ярус вокзалу далекого прямування є світловий зал з масштабним склінням, при вході в який згадуються інтер'єри готичних соборів. Тут розташовані цілодобові квиткові каси, поштові та медичні пункти, кафе і магазини, камери схову та багато іншого - все, що може знадобитися пасажирам, які очікують відправки. Дуже легко потрапити на верхній ярус Ладозького вокзалу Санкт-Петербурга з метро - з наземної частини станції в світловий зал веде ескалатор.

Вокзал приміського сполучення знаходиться в тунелі на глибині 15 метрів. Він пов'язаний ескалатором з підземної платформою станції метро «Ладозька». Тут є зал очікування і квиткові каси, магазин і кафе, вся інфраструктура розташована недалеко від турнікетів, що ведуть до електропоїздів.

Екстер'єр

Ладозький вокзал на карті Санкт-Петербурга виглядає вельми незвично, на відміну від інших вокзалів, побудованих традиційним способом. Зовні він схожий на чертог Снігової Королеви з «крижаними» фасадами трикутної форми. По обидва боки від нього - дві циліндричні «вежі», призначені для адміністративних приміщень, кімнат відпочинку, залів для прийому іноземних делегацій, VIP-залів та іншого.

Перед фасадом верхнього ярусу побудована величезна платформа для автотранспорту. Вона піднята на 15 м над землею і вміщує близько сотні автомобілів і автобусів. Зі зворотного боку будівлі розташована привокзальна площа. Увійти в нього можна з площі або з паркувального платформи. Багато пасажирів потрапляють в Ладозький вокзал Санкт-Петербурга прямо з метро - найближча станція, як уже згадувалося, пов'язана з ним ескалаторами.

Технічне забезпечення

Комплекс побудований з використанням усіх можливих інновацій, його можна назвати грандіозним «розумним будинком». Всі системи спроектовані таким чином, щоб забезпечити максимальний комфорт і безпеку пасажирів.

Важливо: Ладозький вокзал спроектований і побудований з максимальним урахуванням потреб людей з обмеженими можливостями.

Робочий потенціал

Скільки пасажирів щодня обслуговує Ладозький вокзал Санкт-Петербурга? Офіційний сайт називає число 10000 пасажирів: приблизно 4500 чоловік подорожують на потягах далекого прямування, і близько 5500 пасажирів користуються приміським сполученням. Одноразово вокзал може прийняти до півсотні пар приміських поїздів і до 26 пар поїздів далекого прямування.

Шлях до Ладозького вокзалу

Дізнатися адресу Ладозького вокзалу в Санкт-Петербурзі можна на офіційному сайті, там же можна знайти інформацію про те, як до нього дістатися різними видами транспорту. Близько 30 маршрутів (автобусів і маршруток) з різних кінців міста закінчуються безпосередньо поруч з вокзалом. Приїхати можна також на тролейбусі або трамваї. На таксі або особистому автомобілі можна під'їхати прямо до дверей в верхній ярус.

Щоб потрапити з аеропорту Пулково-1 в Ладозький вокзал Санкт-Петербурга, на автобусі № 39 треба доїхати до станції метро «Московська», потім, використовуючи схему метрополітену, дістатися до «Ладожской». Якщо пунктом відправлення є Пулково-2, то потрібно скористатися автобусом № 13, який доставить до метро. Після цього пасажиру навіть не доведеться виходити на вулицю - він зможе потрапити на будь-який з ярусів за допомогою ескалаторів.

На офіційному сайті можна ознайомитися з розкладом Ладозького вокзалу Санкт-Петербурга на будь-яке день і детально дізнатися про послуги, що надаються.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.