Маршрут в майбутнє: як розвивається міський транспорт в Москві

  • Пасажири поїздів метро 765-й серії "Москва" вже звикли до його унікальним сервісів: поліпшена система кондиціонування, посилена шумоізоляція, наскрізний прохід по всіх вагонах, а також USB-зарядки для гаджетів і сенсорні монітори. Цього року новітні поїзда запустили на реконструюється Філевської лінії. Їх відмінність в тому, що в головних вагонах знаходяться поперечні сидіння - для зручного огляду, а самі вагони оснащені кнопками, щоб пасажири могли самі відкривати двері.

  • Всього до кінця 2018 року в метро з'явиться 69 нових поїздів "Москва". Спеціально для Філевської лінії закуплять 27 шестивагонних поїздів, ще 42 звичайних, восьмивагонного поїздів придбають для найбільш завантажених Таганско- Краснопресненській і Калужско-Ризької лінії. А до 2023 року місто планує закупити близько двох тисяч нових поїздів, які з'являться практично на всіх лініях підземки.

  • Вже практично два роки тому відкрили рух на Московському центральному кільці (МЦК). На МЦК їздять потяги "Ластівка" виробництва Siemens, адаптовані для Росії. У них передбачені енергозберігаюче обладнання, відеокамери, кондиціонери, зарядки для телефонів, безкоштовний Wi-Fi і туалети, пристосовані для маломобільних громадян. На станціях МЦК встановлені урни і зарядки для мобільних телефонів. Інтервал руху в годину пік становить чотири хвилини, в решту часу - 10 хвилин.

  • Крім того, в 2019 році шість радіальних залізничних напрямків інтегрують з Московським центральним кільцем. Додаткові платформи і переходи будуються на станціях Окружна (Савеловское напрямок), Ленінградська (Ризьке напрямок), Новохохловская (Курське напрямок), Варшавська (Павелецького напрямок), Карачарово (Горьковское напрямок) і Северянин (Ярославське напрямок). А вже в 2020 році на "кільце" можуть вийти безпілотні поїзда "Ластівка", які будуть обладнані системою автоведения.

  • Перші трамваї нового покоління "Витязь-М" вийшли на московські маршрути в березні 2017 року. Трамвай здатний вмістити до 260 пасажирів, в ньому 60 сидінь. Вагони обладнані системою супутникової навігації, камерами відеоспостереження, а також USB-роз'ємами для зарядки мобільних пристроїв. Всі трамваї їздять без турнікетів, що дозволяє входити через будь-які двері. Для входу і виходу - кнопки зі світловою індикацією на дверях.

  • Сьогодні новими трамваями повністю укомплектовано депо імені Баумана (120 вагонів). До кінця 2018 року планується укомплектувати вагонами нового покоління Жовтневе трамвайне депо. Також в цьому році почнуть тестувати перший безпілотний трамвай. Всього до 2019 року на вулиці Москви вийде 300 сучасних низькопольних трамваїв без турнікетів. Таким чином, нові вагони з'являться у всіх депо.

  • У 2019 року в московському регіоні стартує масштабний проект Московських центральних діаметрів (МЦД). Мегапроект МЦД передбачає з'єднання радіальних напрямків залізниці і перетворення їх в діаметри, за якими можна буде проїхати без пересадок через всю Москву і дістатися до найближчих міст Підмосков'я. Перші два діаметральні маршруту - від Одинцово до Лобні і від Нахабіно до Подольська - запустять в IV кварталі 2019 року.

  • По першому Московському центральному діаметру курсуватиме міський електропоїзд "Іволга", повністю спроектований і зібраний в Росії. На діаметрах будуть діяти стандарти метро і МЦК: єдиний квиток, зручна навігація, Wi-Fi, розетки для зарядки телефонів і інші сервіси. Оплату проїзду на діаметральні маршрутах планується організувати за прикладом МЦК. Всього до 2025 року на МЦД буде шість ліній, 211 станцій - 170 існуючих і 41 нова станція. З станцій МЦД можна буде зробити близько 110 пересадок на підземне метро, ​​МЦК і інші лінії МЦД.

  • Всього на вулицях міста пересуваються більше семи тисяч автобусів, причому більше 90% з них - низькопрофільні. У таких автобусах біля виходів є відкидні пандуси, а в передній частині салону - місця для інвалідних колясок. Нові автобуси оснащені камерами відеоспостереження, системою клімат-контролю і супутниковою навігацією. Крім цього вони повністю відповідають вимогам екологічності: на них встановлені двигуни екокласса "Євро-5".

  • До кінця 2018 років Москва отримає ще 768 нових автобусів. До 2020 року включно місто закуповуватиме по 800 сучасних автобусів на рік, а з 2021 року м перестане купувати автобуси з двигуном внутрішнього згоряння і перейде на електробуси.

  • Перші електробуси почнуть курсувати в столиці вже на початку осені - спочатку по тролейбусних маршрутах. Ще 30 машин прибудуть до столиці в листопаді, а 40 - в грудні. Всього до кінця 2019 року вулицями столиці буде їздити близько 600 електробусів.

  • Електробуси будуть низькопідлоговими, обладнаними для маломобільних пасажирів, місткістю не менше 85 осіб. Транспортні засоби оснастять системами клімат-контролю, відеоспостереження і супутникової навігації, USB-роз'ємами для зарядки мобільних пристроїв, безкоштовним Wi-Fi. Всього ж до 2022 року в Москві з'явиться 1,5 тисячі електробусів.

  • Зараз в місті їздять порядку 1,5 тисячі тролейбусів. Влітку минулого року на Садовому кільці тролейбуси замінили автобусами через ремонтних робіт в рамках програми благоустрою. Графік руху залишився колишнім, як і номери звичних маршрутів, - № 3, 10, 39, 47 і 79. Єдина зміна - до них додалася літера "Т". Однак після реконструкції тролейбуси не повернули на лінію, на зміну їм в цьому році прийдуть електробуси.

  • У столиці вже тестувався тролейбус з дизель-генератором, так званий дуобус. У липні 2016 він вийшов на маршрут "Б" на Садовому кільці. А в 2018 році велика партія електробусів замінить діючі тролейбусні маршрути. Однак деякі з них все-таки залишаться, орієнтовно на сім-вісім найближчих років.

  • З 15 серпня 2016 року 211 автобусних маршрутів комерційних перевізників перейшли на єдиний стандарт оплати проїзду. У нових синіх автобусах, які використовують приватні перевізники, діють будь-які міські квитки і соціальні карти. У них є кондиціонери, відеоспостереження, валідатори для оплати проїзду, а також електронні табло з назвами зупинок і голосове сповіщення пасажирів. Також в нових автобусах почали тестувати безкоштовний Wi-Fi.

  • У 2015-2016 роках приватні транспортні компанії закупили близько двох тисяч сучасних автобусів. В цьому році в парки комерційних перевізників додадуть майже 200 нових автобусів, які будуть обслуговувати за держконтракти 29 нових маршрутів наземного транспорту, в основному в Тіна.

  • Зараз в Москві відкрито 430 станцій з 4120 велосипедами, в тому числі з електродвигунами. Щоб користуватися прокатом, потрібно зареєструватися та вибрати тариф - від доби до всього велосезону. Після цього можна взяти в оренду будь-який велосипед, причому перші півгодини або 45 хвилин поїздки - безкоштовно. Протяжність всіх велодоріжок у столиці становить 773 кілометри.

  • До 2019 року число пунктів збільшиться до 480, велосипедів в них буде 4,6 тисячі. Мережа прокату планують розширювати в Західному, Північному, Східному, Південно-Східному та Південно-Західному округах.

  • З 2015 року в столиці з'явився новий сервіс поминутного прокату автомобілів - каршерінг. Зараз в місті працює 15 операторів: "Делімобіль", YouDrive, BelkaCar, Car4You, "Яндекс.Драйв", Car5, Carlion і інші. Автопарк каршерінга становить понад 7,7 тисячі автомобілів. Вартість оренди - від 5 до 11 рублів за хвилину. користувачі можуть безкоштовно залишати автомобілі на платних міських парковках. Деякі автомобілі доступні жителям Підмосков'я: Реутова, Долгопрудного, Митищах і Хімок.

  • У минулому році в автопарках з'явилися преміальні автомобілі: Mercedes-Benz, Audi і BMV. В кінці жовтня в міському каршерінге також з'явилися перші електрокари BMW i3, а в грудні - вітчизняна Lada Granta. До кінця року загальний парк авто для короткострокової оренди складе не менше 10-15 тисяч машин. А в 2019 році оператори обіцяють запустити безпілотні машини.

  • В цьому році в столиці запустили довгоочікуваний сервіс прокату самокатів. Зараз на ринку представлені три компанії: "Делісамокат", Youdrive lite і Samocat Sharing. Сумарний парк самокатів становить майже 3 тисячі штук.

  • Вартість оренди (в залежності від компанії) - від 60 до 300 рублів на годину. Оператори пропонують як електросамокати, так і звичайні. Самокати з електродвигуном здатні розганятися до 25 км / год, а запасу ходу вистачає на 20-25 км. Зараз сервісом користуються більше 60 тисяч чоловік.