Минуле і майбутнє московського метрополітену

Лінії московського метрополітену - «кровоносна система» столиці, і недавні «технічні заминки» прекрасно це продемонстрували. У робочі дні метро користуються понад 9 мільйонів пасажирів щодня, що робить його найбільш завантаженим у світі.

Московський метрополітен був відкритий 15 травня 1935 року - з'явилася перша лінія від станції «Сокільники» до станції «Парк культури» з відгалуженням від станції «Охотний ряд» до станції «Смоленська». Уже тоді добова прохідність досягала 177 тисяч пасажирів.

Андрій Юрійович Бочкарьов, керівник Департаменту будівництва міста Москви.

Перша лінія Московського метрополітену (1935 рік) ..

Перспективна схема Московського метро (http://www.mos.ru/about/subway/)).

<

>

Менш ніж за рік четирехсоставние поїзда були замінені на шестісоставние, а щоденна прохідність збільшилася до 400 тисяч осіб, і, таким чином, по завантаженості московське метро обігнало паризьке, що займало лідируючі позиції. У 1938 році поїзда ходили вже не по одній, а по двох лініях: Арбатсько-Покровської та Кировско-Фрунзе.

Кільцева лінія будувалася в три етапи: перший ділянку від станції «Курська» до станції «Парк культури» став функціонувати в 1950 році, друга ділянка від станції «Курська» до станції «Білоруська» був відкритий рівно через два роки, і вже 14 березня 1954 року «Велике кільце» замкнулося останнім ділянкою від станції «Білоруська» до станції «Парк культури».

Кільцева лінія будувалася в три етапи: перший ділянку від станції «Курська» до станції «Парк культури» став функціонувати в 1950 році, друга ділянка від станції «Курська» до станції «Білоруська» був відкритий рівно через два роки, і вже 14 березня 1954 року «Велике кільце» замкнулося останнім ділянкою від станції «Білоруська» до станції «Парк культури»

У наступні роки метрополітен активно розширювався в різних напрямках. До 1972 року вже було побудовано 7 ліній: Кірово-Фрунзенська, Арбатсько-Покровська, Горьківської-Замоскворецкая, Кільцева, Калужско-Ризька, Филевская і Жданівське- Краснопресненська. В цьому ж році вперше в світі був введений графік руху 45 пар поїздів на годину на Горьківської-Замоскворецької лінії. В кінці 1979 року почала свою роботу Калінінська лінія, в 1983 році - Серпуховская, в 1995 році - був запущений перший ділянку Люблінської лінії, в цьому ж році ділянку від станції «Каширська» до станції «Каховська» став експлуатуватися як самостійна Каховська лінія. Нарешті, в 2003 році відкрилася перша лінія легкого метро.

Сьогодні московський метрополітен приймає самий щільний потік пасажирів в світі і швидше за всіх справляється з цією роботою. Він включає 12 ліній загальною протяжністю 312,9 кілометрів зі 188 станціями. Частка метро серед підприємств міського транспорту складає 56%: щодня по лініях проходить понад 10 тисяч поїздів з мінімальним інтервалом в 90 секунд. В середньому добова прохідність однієї станції перевищує 50 тисяч пасажирів, для найбільш завантажених станцій це число збільшується до 100-150 тисяч чоловік.

Згідно з оцінкою чисельності постійного населення на 1 січня 2013 року в Москві легально проживають 11 979 529 громадян, а темпи будівництва ставлять столицю в ряд зі світовими лідерами. Активно ведуться роботи по забезпеченню комфортних умов для переміщення по місту: в будівництві нових ліній і станцій московського метрополітену задіяно близько 34 тисяч чоловік.

Про плани щодо розширення московського метрополітену розповів керівник Департаменту будівництва міста Москви Андрій Юрійович Бочкарьов.

Всього за 2013 рік планується прокласти понад 40 290 м метротоннелей. До кінця року в експлуатацію буде введено 6 станцій метрополітену: станції «Діловий центр» і «Парк Перемоги» на Калінінському-Солнцевський лінії, станції «Лісопаркова» і «Битцевский парк» на Бутівської лінії, станції «Лермонтовський проспект» і «Жулебіно» на Таганско- Краснопресненській лінії.

До 2015 року в експлуатацію буде введено ділянку протяжністю 7,2 км від станції «Парк Перемоги» до станції «Раменкі», до 2017 року лінію подовжать до станції «Рассказовка» ( «Ново-Передєлкіно»), з'єднавши таким чином 7 станцій - « Мічурінський проспект »,« Озерна »,« Терешкової »,« Солнцево »,« Борівське шосе »,« Шохоловская »і« Рассказовка ».

Також до 2014 року планується почати будівництво всіх ділянок Третього пересадочного контуру - «Другий кільцевої лінії метро». За розрахунками станціями «Великого кільця» будуть користуватися близько одного мільйона пасажирів на день, що істотно розвантажить основні пересадочні пункти. Побудувати «Друге кільце» планується в 4 етапи. До 2015 року буде закінчено будівництво північно-західної ділянки, що з'єднує станції «Нижня Маслівка» - «Хорошевський» - «Діловий центр». У 2016 році ТПК з'єднає Люблінсько-Дмитрівську і Серпуховсько-Тимірязєвську лінії від станції «Нижня Маслівка» до станції «Авиамоторная», буде також побудований ділянку від станції «Хорошевський» до станції «Кунцевська». У 2017 році відкриється східна частина ТПК до станції «Каширська», і вже в 2018 році відкриються ділянки на сході, півдні і південному сході столиці.

«2013 рік буде роком, коли ми при будівництві нових ліній метрополітену постараємося, якщо у нас вийде, перевищити рекордні показники будівництва кращих років Радянського Союзу. І ці темпи будуть нарощуватися », - зазначає Андрій Юрійович Бочкарьов.