Особливості вихлопної системи дизельних авто

  1. Фільтр сажі - каталізатор вихлопної системи дизельного автомобіля
  2. Вібрація - основний ворог вихлопної системи дизелів

Ні для кого не секрет, що автомобілі, які оснащені дизельним двигуном з кожним роком все популярнішим Ні для кого не секрет, що автомобілі, які оснащені дизельним двигуном з кожним роком все популярнішим. Причому попит зростає не тільки на комерційні авто, а й на легкові дизельні автомобілі. І це не дивно, адже авто обладнані двигунами на дизель, мають деякі незаперечні переваги перед бензиновими, серед яких можна виділити такі, як: високий крутний момент, велика потужність, економічність і довговічність. Але, оскільки, будова таких двигунів дуже сильно відрізняється від будови бензинових, так і конструкція вихлопної системи дизельного автомобіля володіє своїми відмінностями та особливостями. Якими саме, розповімо в цьому матеріалі.

Фільтр сажі - каталізатор вихлопної системи дизельного автомобіля

Почнемо, напевно з основного відмінності. В сучасних вихлопних системах дизельних автомобілів повинен бути присутнім фільтр сажі, який є аналогом каталізатора у автомобілів на бензин.

За своєю внутрішньою будовою, фільтр сажі складається з дрібних каналів, так званих «сот», через які проходять відпрацьовані гази з двигуна. Під час проходження через стільники, гази очищаються від сажі (сажа просто осідає в каналах фільтру) і очищені гази виводяться далі по вихлопній системі.

Фільтр сажі досить «примхливий» в обслуговуванні і зовсім не дешевий. А все тому, що під час очищення вихлопних газів, фільтр забивається. Для його очищення існує процес так званої «регенерації». Регенерація - це коли, центральний блок управління дизельного двигуна подає паливо таким чином, щоб воно догорало у вихлопній системі, оскільки, під взаємодією високих температур, сажа просто вигорає і фільтр очиститься. Цей процес завжди супроводжується підвищеною димність вихлопу, і триває в середньому близько 5 хвилин.

Але вся проблема в тому, що в реальних умовах, не завжди процес регенерації проходить успішно, часто буває так, що вся сажа просто не встигає вигоріти і рано чи пізно фільтр сажа вихлопної системи дизельного авто просто забивається. На початкових стадіях забруднення фільтр можна промити, але коли він забруднений досить сильно, допоможе тільки заміна на новий.

На початкових стадіях забруднення фільтр можна промити, але коли він забруднений досить сильно, допоможе тільки заміна на новий

Вібрація - основний ворог вихлопної системи дизелів

Дизельні двигуни в процесі своєї роботи створюють набагато більшу вібрацію ніж бензинові, тому надзвичайно важливо приділити увагу стану і якості гофри вихлопної системи . Як відомо, основним завданням гофри є саме запобігання передачі вібрації від двигуна до вихлопної системи, то в разі дизелів, це надзвичайно важливо.

Загалом, в іншому, вихлопні системи автомобілів з дизельними і бензиновими двигунами схожі, хоча не однакові. Як це не парадоксально звучить, але вихлопні системи дизельних авто набагато менше схильні до прогорання, оскільки температура тепловіддачі під час процесу горіння солярки менше ніж бензину. Також звук вихлопу дизелів більш тихий, ніж у бензинових двигунів, і досить добре піддається процесу Тюніг.

Якщо Ви власник автомобіля з дизельним двигуном і хочете, щоб вихлопна система служила довго і якісно, ​​то головне часом придивляйтеся до стану гофри вихлопної системи, і завжди доводите процес регенерації до кінця (якщо він почався, то не потрібно глушити авто) і Ваш дизель ще довго буде бігати без ремонту.