Південна залізниця - TrainPix

Південна залізниця (укр

Південна залізниця (укр. Південна залізниця) - одна з найстаріших залізниць Російської імперії (1869) і одна з найбільших доріг сучасної України. В даний час це підприємство залізничного транспорту в складі Державної адміністрації залізничного транспорту України ( «Укрзалізниці»).

- Назва нашої дороги (1869-1895) - Курсько-Харківсько-Азовська.
- У 1895 році Курсько-Харківсько-Азовська дорога об'єднана з Лозово-Севастопольської (1874-1895) і Джанкой-Феодосійської (1892-1895) і стала називатися Курсько-Харківсько-Севастопольської.
Посилання - 1 січня 1907 року відбулося злиття управлінь Курсько-Харківсько-Севастопольської та Харківсько-Миколаївської (1870-1907) залізної доріг в одне управління - Південні залізниці.
- У 1934 році магістраль стала називатися Південною залізницею.

Сьогодні експлуатаційна довжина залізничних ліній Південної залізниці становить близько 4 тис. Км, з них понад 2000 км електрифіковані. До складу залізниці входять чотири дирекції залізничних перевезень - Харківська, Сумська, Полтавська та Куп'янська, а також галузеві служби, яким підкоряються лінійні підприємства, розміщені на станціях Південної залізниці. Серед підприємств - десять локомотивних депо, три моторвагонних, дистанції колії, електропостачання та інші. Найбільші станції - Харків-Пасажирський, Основа, Полтава-Південна, Кременчук, Куп'янськ-Вузловий, Куп'янськ-Сортувальний, Лозова, Суми, Гребінка.

Дорога здійснює перевезення пасажирів і вантажів залізничними лініями загального користування в межах Харківської, Сумської, Полтавської, частково Чернігівської та Кіровоградської областей. Управління дороги знаходиться в г. Харьков. Південна залізниця межує з Південно-Західної, Одеської, Придніпровської, Донецької залізницями України і Південно-Східної залізницею Росії.

До станцій Південної залізниці примикають під'їзні колії промислових підприємств, найбільші серед яких - Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат, Кременчуцький нафтопереробний завод, Кременчуцький автомобільний завод (КрАЗ), Харківський завод транспортного машинобудування імені В. А. Малишева, Харківський завод «Електроважмаш», Харківський тракторний завод та інші. З підприємств залізничної галузі найбільшими є Крюківський вагонобудівний завод, Полтавський і Ізюмський тепловозоремонтний завод. Структура перевезень має індустріально-аграрний характер. Транзитні перевезення становлять близько 60% всього обсягу вантажних перевезень. Південна залізниця здійснює зв'язок економічних районів країн СНД в головних напрямках Північ - Крим - Кавказ і Західна Україна - Київ - Донбас.

Дорога має свої навчальні, медичні заклади, санаторії і табори відпочинку, палаци культури. Юні залізничники навчаються на Харківській дитячій залізниці - Малої Південної. Навчання робітничими професіями проводиться в Харківському і Кременчуцькому технікумах залізничного транспорту, а також в центрах професійної освіти Південної залізниці та професійних ліцеях. Повна вища освіта відповідного можна отримати в Українській державній академії залізничного транспорту, яка також знаходиться в Харкові.

Примітки

1. Інформація по електросекції СР3 - з сайту « російські електропоїзди ».
2. Локомотивні депо Білгородського відділення Південної залізниці (ТЧ-1 Білгород (в т. Ч. Цех № 2 на ст. Готня) ТЧ-16 Валуйки, ТЧ-17 Старий Оскол) в січні 1992 року передані до складу Південно-Східної залізниці.

посилання

Офіційний сайт Південної залізниці
Неофіційна Південна
Фотомагістраль
Сталеве Кільце Південної магістралі