Поет і художник Павлик Лемтибож про Хармсе, бороді і правді життя

У галереї "180 квадратних метрів" відкрилася виставка пітерського художника, поета і музиканта Павлика Лемтибожа. В експозиції представлені картини, на яких обов'язковий атрибут ліричного героя - борода. Деякі з малюнків Лемтибожа супроводжуються іронічними віршами його ж твори. Наприклад, "Чи можу прожити без коня і змія, без Геббельса, без ранкової роси, але не можу - прости, Гастрономія! - без докторської красивою ковбаси".

Посилання по темі

У день відкриття виставки кореспондент мережевого видання М24.ru поспілкувався з Павликом Лемтибожем і дізнався, в чому різниця між Хармсом і Введенським, кого з відомих людей можна побачити на його роботах і які поетичні теми дійсно важливі.

У галереї 180 квадратних метрів відкрилася виставка пітерського художника, поета і музиканта Павлика Лемтибожа

Павлик Лемтибож. Фото: facebook.com/vlasovgruzin

- Чому ви вирішили присвятити виставку бороді? Данина моді?

- Саша і Марина, куратори виставки, побачили в інтернеті мої роботи і запропонували зробити "бородату" виставку. Хоча у мене багато і "безбородих" малюнків. У чому фішка, я тоді не розумів. Ну, "бородата" так "бородата".
Ми зібрали малюнки, де у ліричних героїв є бороди. Тут також є реальні особистості. Це в основному мої пітерські друзі.

- А відомі люди є?

- Уваров. У в'єтнамській рисової шапці з пляшкою рисової горілки з секти "КОЛХУі", тобто "Чаклунські художники", куди входить Копєйкін з "НОМ" і вся ця компанія. Я його єдиного добре знаю. У Уварова, до речі, зараз виставка в Пітері проходить.

- Але у кожного ліричного героя на ваших малюнках є прототип?

- Так, я вважаю, що в будь-якої речі - фільмі, картині, навіть в матірною частівці - обов'язково повинні бути гіпноз, тобто щось чіпляють, плюс правда життя. А яка вона може бути? В даному випадку це чиїсь риси обличчя. Так як я весь час малюю вдома один, то в мене під рукою тільки своя власна рожа, тому я беру звідти багато. Виходить, що багато героїв малюнків схожі на мене. В общем-то, ніякої я не художник, і ніколи ним себе не вважав. Але малювати люблю.

Але малювати люблю

Павлик Лемтибож. Фото: facebook.com/vlasovgruzin

- Наскільки я знаю, ви і малюєте, і вірші пишете, і музикою займаєтеся. Що для вас першочергово?

- Вірші.

- ... які супроводжують багато з ваших картин. Розкажіть про сам процес: спочатку вірші, а потім малюнки або буває навпаки?

- Не буває так, що ти сідаєш і складаєш. Або, не дай бог, пишеш що-небудь на злобу дня - це нижче планки. Цим взагалі займатися не можна. У мене вже виробилася багаторічна звичка. Щоранку я встаю і сідаю писати вірші або малювати. Що вийде в результаті, я не знаю. Тому дуже люблю тексти, в яких взагалі немає ніякого сенсу, де є тільки фонетична гра, літерна музика або якісь вібрації. Це дуже цікаво.

Буває і таке, що пишеш-пишеш, а потім дивишся - в тексті з'явилася якась думка. Тоді я обрізаю "верхівку", "низ", і залишається тільки думка. Так, наприклад, було з "Не будеш гнобити художника даремно". Художникам потрібно платити зарплату з самого початку, я вважаю!

- Журналісти порівнюють вас з Хармсом. Як ви до цього ставитеся?

- Хармса я дуже люблю. Взагалі, Введенського, напевно, люблю більше. Він в своїх віршах стоїть ближче до смерті, ніж Хармс. Введенський смерті стосується впритул. А Хармс, в свою чергу, володіє таким блиском, якого немає в іншого. У Хармса дивовижні віршовані рядки. Візьміть його будь-які дитячі вірші, там такий ритм, що закачаєшся. Все дуже соковито звучить. У Хармса форма, а у Введенського зміст.

Павлик Лемтибож. Фото: facebook.com/vlasovgruzin

- Чим вас так приваблює тема смерті?

- У мене від однієї думки по спині мурашки біжать, а значить, це та тема, якій варто займатися, про яку потрібно думати і говорити. Шукати. Чи не смерть, звичайно, а якісь пояснення. Що було перед, що буде після. І там, і там - темно. Яка тьма гущі? Темрява по ту сторону, яка в кінці, або та, що була до нас? Цікаво ж.

Якщо ж почати говорити про те, хто і куди поїхав, який політик з ким зустрівся, то мурашки не бігають. Взагалі.

- Наскільки я знаю, група, в якій ви грали, - "Оповіді лісу" - перестала існувати. Ви зараз берете участь в інших музичних проектах?

- В даний момент я не займаюся музикою. Останній концерт у нас був 18 квітня. Ми представляли в Пітері нову платівку. Хороший концерт вийшов. Я навіть поки не можу сказати, що відбувається.

- Тоді чи не планується найближчим часом відновити концертну діяльність "оповідь лісу"?

- Чим складний колектив? Він складається з людей, де кожен думає по-своєму. Дуже складно це все устаканить. У кого-то швидкість космічна, а хтось розмазаний по простору як млинець. Колектив - це важко. В одну харю завжди простіше, тому що ти відповідаєш тільки за свої вчинки і слова. Тому я не можу говорити за всіх хлопців. Тільки за себе. Група хороша, це так.

Виставка триватиме до 10 вересня. Вхід вільний.

Галерея "180 квадратних метрів" знаходиться за адресою: вулиця Образцова, 11 (ст. М. "Мар'їна Роща")


Вікторія Сальникова

сюжети: Безкоштовна Москва , погляди , Сучасне мистецтво - хто його створює

Данина моді?
А відомі люди є?
Але у кожного ліричного героя на ваших малюнках є прототип?
А яка вона може бути?
Що для вас першочергово?
Розкажіть про сам процес: спочатку вірші, а потім малюнки або буває навпаки?
Як ви до цього ставитеся?
Яка тьма гущі?
Темрява по ту сторону, яка в кінці, або та, що була до нас?
Ви зараз берете участь в інших музичних проектах?