У медустановах уже почали відмовляти пацієнтам в підписанні декларацій: як діяти

03 квітня 2018, вівторок, 21:25 2931

2018-04-03T21: 25: 00 + 03: 00 Суспільство 2019-07-15T04: 57: 28 + 03: 00

Українські Новини

Українські Новини У медустановах уже почали відмовляти пацієнтам в підписанні декларацій: як діяти Українські Новини У медустановах уже почали відмовляти пацієнтам в підписанні декларацій: як діяти

У медустановах уже почали порушувати права пацієнтів. Фото: pixabay.com

Про це йдеться в повідомленні прес-служби Міністерства охорони здоров'я.

"З початком кампанії" Лікар для кожної сім'ї "в деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовано порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Нагадуємо, що відмовити в підписанні декларації можуть тільки з двох причин: заклад ще не підключено до електронної системи охорони здоров'я або всі лікарі медустанови набрали оптимальну кількість пацієнтів ", - йдеться в ньому.

Про порушення повідомляють і користувачі соцмереж.

У МОЗ нагадали, що в лікарнях не мають права відмовляти пацієнтам в підписанні декларації з лікарем через місця реєстрації.

У МОЗ опублікували інструкцію, як діяти в разі відмови в медустановах укладати договір з пацієнтом:

  1. Перш за все подумайте, чи не варто вибрати інший медичний заклад, в якому не намагатимуться порушувати ваші права, встановлені законом.
  2. Процитуйте лікаря "Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу", затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, уявлення і припинення дії декларації за вибором лікаря: "Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право вибрати лікаря, який надає ПТД, незалежно від зареєстрованого місця проживання", - йдеться в Порядку.
  1. Зверніться за роз'ясненнями до головного лікаря.
  2. Якщо головний лікар відмовляє в реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров'я з заявою на ім'я керівника управління.

Зразок заяви:

Відмова через те, що лікар вже набрав оптимальну кількість пацієнтів:

Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта - 2000, педіатра - 900, сімейного лікаря - 1800. Обсяг практики може відрізнятися від оптимального в залежності від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої проживають люди, що належать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює в селі, де проживає 2000 чоловік, то всі жителі зможуть обслуговуватися в ньому. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. На початку кампанії майже виключені випадки, всі лікарі медзакладу вже набрали оптимальну кількість.

Якщо вам все-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете:

  1. Звернутися до головного лікаря, який підтвердить або спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу.
  2. Якщо головний лікар відмовляється надати роз'яснення, зверніться до місцевого управління охорони здоров'я з заявою на його ім'я керівника управління.
  3. Ви можете поділитися своїм досвідом в спеціальній формі зворотного зв'язку МОЗ України.
  4. Ви завжди можете вибрати інший медичний заклад, де вам будуть раді. Гроші за ваше обслуговування повинні отримати ті медичні установи і лікарі, які готові до змін.

Відмова, через те, що заклад не підключено до системи:

Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад, в якому працює лікар, не має з'єднання електронній системі охорони здоров'я. Це технічно неможливо.

Що робити:

  1. Дізнайтеся точну дату, коли заклад будуть підключені до системи "Електронний здоров'я". Якщо відповіді на це питання немає у вашого лікаря і реєстрації, то зверніться до головного лікаря.
  2. Якщо ви вже визначилися з лікарем і медучреждением, куди будуть направлятися гроші за ваше обслуговування, ви можете очікувати: кампанія по вибору лікаря триватиме до тих пір, поки всі українці не виберуть собі лікаря.
  3. Ви також можете вибрати іншого лікаря. Підключення до електронної системи медустанови, які готові підписувати декларації з пацієнтами, ви дізнаєтеся по наклейці "Тут можна вибрати свого лікаря".

Як повідомляли Українські Новини, 2 квітня стартувала головна частина медичної реформи - українці повинні обрати свого сімейного лікаря і підписати з ним договір.

Тим часом, у Міністерстві охорони здоров'я розвінчали популярні міфи про вибір лікаря .