Великий Новгород (станція)

  1. Перевізники, напрямки та розклад [ правити | правити код ]
  2. Коментарі [ правити | правити код ]

Станція Великий Новгород Новгородське напрямок Жовтнева залізниця Станція Великий Новгород   Новгородське напрямок   Жовтнева залізниця   Головний залізничний вокзал в   Великому Новгороді   Відділення ж
Головний залізничний вокзал в Великому Новгороді
Відділення ж. д. Санкт-Петербурзьке дата відкриття 18 травня 1871 року [1] Тип пасажирська Кількість платформ 4 Кількість шляхів 6 Тип платформ 2 бічні низькі, 2 острівні високі Форма платформ пряма Електрифікована 1991 рік Струм постійний , = 3кВ Архітектори Явейн, Ігор Георгійович Вихід до Вокзальна пл. Розташування Великий Новгород пересадка на

A 4, 7, 9, 19, 20, 27, 27А, 35, 35А, 101

Тр.

2, 3, 5 Відстань до Москви 616 км 2, 3, 5 Відстань до   Москви   616 км   відстань до   Санкт-Петербурга   192 км   відстань до   Чудово   74 км   код в   АСУЖТ   040101   Код в «   Експрес-3   »2004400   Медіафайли на Вікісховища відстань до Санкт-Петербурга 192 км відстань до Чудово 74 км код в АСУЖТ 040101 Код в « Експрес-3 »2004400 Медіафайли на Вікісховища

Великий Новгород - станція Жовтневої залізниці в місті Великий Новгород . Головна залізнична станція міста [2] . На станції 6 шляхів і 4 платформи: дві острівні високі і дві бічні низькі. Є вокзал з залом очікування і квитковими касами. Під станційними коліями прокладений підземний пішохідний перехід .

З 1871 року станція мала назву - Новгород, з 1928 року - Новгород-на-Волхові, в 2019 році перейменована в залізничну станцію Великий Новгород [3] .

Новгородська залізниця ( вузькоколійка ) Споруджувалася на підставі концесії від 24 квітня 1870 року. Вона була прокладена від ст. Чудово Миколаївської залізниці до міста Новгорода на кошти приватного капіталу акціонерного товариства «Новгородська залізниця» та відкрита 18 травня 1871 року. Протяжність дороги становила 69 верст (73 км) [4] .

Вокзал на станції Новгород був побудований на кошти петербурзького купця А. І. Варгуніна і розташовувався зовсім не там де знаходиться існуючий вокзал, а недалеко від храму Федора Стратилата на Щіркове , за земляним валом . Зараз це район вулиці Германа , Колишній Гужовий, близько лікеро-горілчаного заводу (нині ВАТ «Алкон» ). Колишня назва вулиці відбувалося від гужового транспорту, який був головною прикметою вулиці, де розміщувалися залізничні, винно-горілчані та сінешні склади.

12 червня 1878 року був пущено рух по продовженню цієї гілки від Новгорода до старої Руси .

У 1916 році введена в експлуатацію широка колія і покладена лінія Луга - Новгород. У 1926 році прийнята в експлуатацію лінія Павловська - Великий Новгород .

У роки Другої світової війни Новгород був майже повністю зруйнований, згоріло та одноповерхова дерев'яна будівля залізничного вокзалу.

Доля залізничної лінії Новгород - Стара Русса також виявилася сумна. У роки Великої Вітчизняної війни залізниця інтенсивно руйнувалася партизанами, потім - відступаючими німецькими військами. У березні 1944 року підрозділи 30-ї окремої залізничної бригади відновили ділянки стара Русса - Анішин (Близько 5 км) і Новгород - Панковка (Близько 6 км), потім роботи по відновленню залізниці припинилися і вже ніколи не поновлювалися. Відновлений ділянку Стара Русса - Анішин пізніше був розібраний.

1 вересня 1944 року була прийнята постанова уряду «Про заходи з відновлення міста Новгорода». За результатами проведеного в 1945 році конкурсу був прийнятий проект залізничного вокзалу, представлений великим теоретиком і практиком залізничного будівництва, автором першої в Росії монографії про залізничних вокзалах доктором архітектури, професором І. Г. Явейн .

21 січня 1953 року побудований і відкритий новий новгородський залізничний вокзал, який став одним з перших великих громадських будівель, що виникли після війни. При цьому він був задуманий як «ворота міста», як збірний образ стародавнього Новгорода - образ, який поєднує в собі архітектуру новгородських дзвіниць, білих Воріт, монастирських стін з рельєфами тури і Олександра Невського - воїна.

До 1990 року вокзал експлуатувався практично без ремонту. У 1992 році в будівлі виникла пожежа, в результаті якого найбільш сильно постраждала ліва (південна) частина будівлі. Сильно обгоріли і були частково знищені конструкції перекриття, конструкції і обробка залу очікування, ресторану, кімнат відпочинку.

У 1993-1994 роках група відомих архітекторів, дійсних членів Російської та Міжнародної академії архітектури, направили лист в Міністерство шляхів сполучення, Міністерство культури і Академію архітектури, в якому просили «прийняти участь в долі пам'ятника російської архітектури - залізничного вокзалу в м Новгороді». «Унікальність архітектури вокзалу, - зазначалося в листі, - полягає в майстерному поєднанні традицій архітектури Новгородської республіки з новаторськими ідеями початку XX століття».

У 1995 році почалися роботи по відновленню і реконструкції будівлі. У 1999 році будівництво припинилося через відсутність фінансування.

У 1999 році будівлю залізничного вокзалу з усім комплексом службових будівель і огорожею поставлено на облік органами охорони пам'яток і включено в списки «нововиявлених об'єктів, що представляє архітектурну, історичну або іншу художню цінність».

У 2001 році виділено кошти на реставрацію інтер'єрів, згорілих приміщень. Було складено нове завдання на реставрацію інтер'єрів, що відображає ставлення до вокзалу як до пам'ятки архітектури. Проект реставрації був виконаний творчим колективом петербурзької архітектурної майстерні «Студія 44», в який входили сини Ігоря Явейна - професор Московського архітектурного інституту О. І. Явейн, член кореспондент Академії архітектури Росії, заслужений архітектор Росії, лауреат Державної премії Росії Н. І. Явейн , І архітектор-реставратор Н. Г. Разіна.

У 2002 році вокзал був відреставрований і відремонтовані вокзальний годинник.

Через станцію проходить невелика кількість пасажирських поїздів далекого прямування та приміські поїзди. Середня швидкість руху приміських поїздів 55-60 км / ч. Кінцева станція на лініях Павловська - Великий Новгород , Луга - Великий Новгород, Чудово - Великий Новгород.

Перевізники, напрямки та розклад [ правити | правити код ]

Прискорений рух [ правити | правити код ]

Дистанція Зупинки Протяжність Час в дорозі Перевізник Тип поїзда Вагонів Міжрегіональне прискорений рух Великий Новгород Санкт-Петербург
Московський вокзал
Дистанція Зупинки Протяжність Час в дорозі Перевізник Тип поїзда Вагонів Міжрегіональне прискорений рух Великий Новгород   ↔   Санкт-Петербург   Московський вокзал   Подберезье   ,   Спаська Полість   ,   Трегубова   ,   Чудово-Московское   ,   Любань   ,   Тосно   ,   Колпіно   ,   Обухове   ,   Сортувальна   192 км Подберезье , Спаська Полість , Трегубова , Чудово-Московское , Любань , Тосно , Колпіно , Обухове , Сортувальна 192 км. 3 ч. 30 хв. СЗППК ЕС1
«Ластівка» 5 Псков ' [A] Петрозаводськ струги Червоні , Плюсса , Луга I , Батецкая ,
Великий Новгород , Подберезье , Спаська Полість , Чудово-Московское , Ірса , Волховстрой II , Лодєйне Поле , Свір 642 км. 13 ч. 00 хв. РЖД
( ДОСС )

Коментарі [ правити | правити код ]

  1. від станції Луга I до Пскова і в зворотному напрямку склад слід на тепловозній тязі [5] [6] .

джерела [ правити | правити код ]