Воронежские авіабудівники відсвяткували День Повітряного флоту Росії

Головна   Світська хроніка   23

Головна Головна   Світська хроніка Світська хроніка

23.08.2018, 14:18 23

Воронеж. 23.08.2018. ABIREG.RU - Світська хроніка - У минулі вихідні воронезькі літакобудівельники відзначили своє професійне свято - День Повітряного флоту Росії. Гостей чекали велика концертна програма, змагання з дартсу в парку авіабудівників і турнір з міні-футболу серед структурних об'єднань ПАТ «ВАСО» на стадіоні «Буран».


20 типів літаків за 80 років

За 80 років роботи завод освоїв випуск до 20 типів машин, які стали віхами в вітчизняному літакобудуванні. До них відносяться «Іл-2», «Ту-16», «Ан-12», «Ту-128», «Ту-144», «Іл-86», «Іл-96» і «Ан-148» .

Сьогодні Воронезький авіазавод продовжує спеціалізуватися на будівництві широкофюзеляжних літаків «Іл-96» (знаменитий президентський літак, а також літаки для спеціального льотного загону «Росія» збираються на нашому авіазаводі), освоює новий легкий військово-транспортний літак «Іл-112В» для потреб Міністерства оборони РФ, а також перший «Іл-96-400М». Але крім фінального складання за цими проектами завод бере участь практично у всіх вітчизняних літакобудівних програмах для цивільного будівництва: в кооперації з іншими підприємствами ПАТ «ОАК» ВАСО бере найактивнішу участь в будівництві «МС-21», SSJ-100, а також транспортника «Іл -76 ».

Ось уже понад півтора року воронезький завод в рамках ПАТ «ОАК» входить в дивізіон транспортної авіації, холдингова компанія якого ПАТ «Іл». Таким чином, в лютому 2017 року юридично було закріплено то саме співробітництво і тісний контакт, яке за фактом існувало між двома підприємствами протягом всієї історії заводу.

Чисельність працюючих на заводі на сьогоднішній день становить майже 7 тис. Чоловік. Середній вік працівників підприємства в цілому по ВАСО - 44 роки. Ця цифра, звичайно, солідна, але при цьому 30% працівників заводу - молодь у віці до 35 років. Ще більше молодих (понад 55%) зосереджено в відділах головного технолога і головного конструктора, які традиційно вважаються зосередженням інженерної думки. Саме звідси «починаються» літаки; і у нас, в Воронежі, вони починаються з молодих.

При цьому на ВАЛТ «не скинув з рахунків» і ветеранів. Що і неможливо - в авіабудівній галузі багато значить досвід, а він заробляється в основному з роками.

«Наші ветерани галузі і сьогодні з нами. Продовжують працювати на заводах, працюють наставниками, радниками. Їх багатющий досвід неоціненний, - говорить виконавчий директор ПАТ «ВАСО» Сергій Ісаєнко. - У той же час для розвитку заводу треба робити ставку на нове покоління інженерів, які тільки зараз входять в авіаційну професію. У них саме гнучке, адаптивне свідомість, що дозволяє їм швидко схоплювати знання від досвідчених наставників і в той же час без бар'єрів вбирати нові технології ».

Рівень середньої заробітної плати на підприємстві за рік виріс на 12% і становить сьогодні 39 тис. Рублів. Тобто це приблизно на 5% вище, ніж на інших промислових підприємствах Воронежа.

нагородили кращих

В рамках святкування Дня повітряного флоту в ДК ім. Леніна традиційно нагородили кращих працівників підприємства. Присуджували звання почесного авіабудівники, вручали почесні грамоти Мінпромторгу РФ, регіонального уряду, адміністрації міського округу місто Вороніж, Воронезької міської думи, об'єднаної авіабудівної корпорації та інші нагороди.

«40 років відпрацювала на підприємстві, з 1978 року, вся моя молодість пройшла на заводі, - згадує начальник технологічного бюро цеху № 95 Раїса Желтоухова. Її нагородили почесною грамотою уряду Воронезької області. - Я як прийшла на завод, і з першого дня у мене не було ніякої думки, щоб перейти в інше місце. Займаюся наставництвом молоді. Багато молодих в нашому колективі, ми передаємо їм свій досвід. Я вважаю, що у нас хороша, прекрасна молодь, яка гідно приймає наші напрацювання ».

«Я прийшов на завод в 1993 році, коли я починав працювати, у нас була стара техніка, методи, принципи роботи були трошки інші, - розповідає начальник бюро відділу головного технолога Сергій Лебедько, який також став одним з кращих працівників підприємства. - Зараз вся ця цифрова революція, звичайно, просунула дуже сильно, змінила все підходи. Я думаю, що у заводу зараз великі перспективи на майбутнє. Люди відчувають захищеність. Багато хороших молодих людей, які викликають і повагу, і захоплення, тому що відразу схоплюють. Я думаю, що у них буде дуже добре все виходити ».

«Я працюю в ВАСО протягом 10 років, займаю посаду начальника цеху заготівельного виробництва, - каже начальник цеху № 375 Дмитро Бобкін. - Цех відрізняється своєю специфікою виготовлення деталей подвійної кривизни, профілів, обшивок. Ну, в принципі, літак складається з моїх деталей на 60%. При піднятті літака, повітряного судна, звичайно ж, виникає гордість за те, що робимо ми, літакобудівельники. Зокрема, подяку всьому колективу заводу. Особисто моє відчуття, це надихає мене на подальші подвиги в виготовленні літакової продукції ».

На порозі змін

Об'єднана авіабудівна корпорація вибрала ВАСО в якості основного виробника легких військово-транспортних літаків «Іл-112» і направила на розвиток заводу 4,5 млрд рублів. Керівництвом Воронезької області озвучено, що вже в серпні-вересні завод може отримати 5,5 млрд рублів на будівництво нових літаків, 100 з яких будуть замовлені Міністерством оборони. На сьогоднішній день - це те, що потрібно заводу, щоб він розвивався, модернізувався, мав стабільність.

«ВАСО зараз на порозі серйозних змін, - розповів т.в.о. віце-губернатора Воронезької області Євген Юрченко, який був присутній на святі. - До кінця 2019 роки відбудеться об'єднання всіх підприємств авіабудівного комплексу і буде створена окрема компанія, яка займатиметься цивільним авіабудуванням. Робоча назва - «Крила Росії». Так що, крім участі в програмах транспортного дивізіону, яке для заводу є пріоритетним, ВАСО буде продовжувати будувати і цивільні літаки ».

Передбачається, що, у зв'язку з вищевикладеними планами, зростання обсягів виробництва на ВАЛТ в 2019 році складе більше 25%, що вимагає збільшення кількості робочих місць за основним робочому персоналу приблизно на 500 осіб.