Згідно із законом - індивідуальний підхід, на практиці - шаблонний заборона. Гродненці з ДПЦ знову відмовили в праві на "права".

  1. Автомобіль - щоб заробляти
  2. Друга ступінь ДЦП - для людини, який сам їздить на велосипеді
  3. Оскаржити рішення РНПЦ - тільки через суд
  4. Водійські права - справа принципу
  5. коментар юриста

Олександр Зімін, який має ДЦП, вже два роки   намагається повернути собі право керувати машиною Олександр Зімін, який має ДЦП, вже два роки намагається повернути собі право керувати машиною . Після проходження районної та обласної інстанцій з'ясувалося, що оскаржити рішення Республіканського науково-практичного центру медичної експертизи та реабілітації можна тільки в суді.

Але про це не було сказано в документах, які отримав Олександр Зімін.

Автомобіль - щоб заробляти

Медкомісію на водійські права Олександр Зімін не пройшов два роки тому, коли вирішив змінити посвідчення без права найму на роботу на посвідчення з правом найму. До цього він три роки їздив без єдиного інциденту і закінчив курси контраварійного керування. Причиною назвали ДЦП, а вищий орган - центр реабілітації - виніс своє остаточне рішення.

У 2014 році Зімін продав машину, яка простоювала, втративши на цьому гроші. Олександр вирішив знову проходити медкомісію, починаючи з районного рівня, і на кожному етапі питати, згідно з якими медичними показниками і пунктами законодавства йому відмовляють в праві керувати авто.

Олександр вирішив знову проходити медкомісію, починаючи з районного рівня, і на кожному етапі питати, згідно з якими медичними показниками і пунктами законодавства йому відмовляють в праві керувати авто

Олександр розповів hrodna.life , Навіщо йому посвідчення водія:

- У Москві або Пітері, куди вже не перший рік звуть рідні та друзі, цілком можна влаштуватися на роботу, маючи посвідчення водія категорії Б та свідоцтво про закінчення контраварійної водіння. Та й машина при достатньому доході буде питанням часу.

Друга ступінь ДЦП - для людини, який сам їздить на велосипеді

УЗД і консультація у кардіолога спростували хвороба серця, яка записана в медкарті за 2010 рік. Раніше її називали однією з причин, по якій не видали посвідчення водія.

В кінці травня Олександр почав проходити медкомісію в звичайному порядку. Він отримав висновок терапевта, пройшов психіатрію-наркологію. Залишилося пройти безпосередньо комісію для водіїв: отоларинголога, офтальмолога, хірурга, невролога. Через посмикувань, які районний невролог вважає симптомом ДЦП, Олександра міська поліклініка направила на повне медичне обстеження.

- А як я їздив кілька років і мені підписували довідки?

Лікар: "Ви їздили по пункту від 2008 року, а в 2016 році вступив новий".

Вступив в силу в 2016 році, а посвідчення забрали після трьох років управління і внесення на закінчення неправильного діагнозу в 2014. Як так? Виходить, знову незрозуміло, з якої причини забрали права в 2014.

Олександр успішно пройшов обстеження. Обласний невролог написав, що все в нормі, крім ДЦП. РНПЦ експертизи та реабілітації в 2014-2015 змінили першу ступінь ДЦП на іншу.

- У висновку завідувача відділенням неврології обласної поліклініки стоїть те саме друга ступінь тяжкості ДЦП, яка формулюється в медичних джерелах як "переміщення за допомогою пристосувань або з супроводом".

- Це він написав людині, який на гірському велосипеді з повним фотазаплечнікам до нього приїхав, - посміхається Зімін.

Оскаржити рішення РНПЦ - тільки через суд

Рішення по справі приймала ЦВКК. Там Олександру сказали, що рішення РНПЦ можна оскаржити тільки через суд. У висновку РНПЦ це повинно бути сказано, але нічого щодо оскарження ні в одному документі не вказувалося. Виходить, час і гроші (в повному обсязі обстеження безкоштовні) на повторну комісію витрачені даремно.

- Вони сказали: "Олександр Євгенович, ви нічого і нікого не могли проходити для оскарження рішення РНПЦ. Це робиться тільки через суд. А все, що ви робили - це ваша особиста ініціатива. Ви в добровільному порядку проходили обстеження, самі вирішили пройти водійську комісію , коли повинні були знати, що ніхто вам її не підпише ".

Олександр збирається оскаржити рішення ЦВКК в РНПЦ, але готується до колишнього їх відповіді. Тоді буде оскаржити відповідь РНПЦ в суді. Ще одна можливість - відучитися в школі водіїв в Росії і отримати права там. Олександр збирається виїхати, якщо не отримає права в Білорусі.

Водійські права - справа принципу

Олександр каже, що без можливості в будь-який момент змінити обстановку багато втрачає творчість - фотографія, музика, поезія. А також ремонт в будинку і громадська діяльність.

- Ще одна причина - справа принципу, - каже Олександр. - Свідоцтво було отримано законно нарівні зі здоровими учнями. Отримано ціною великих зусиль, так як недовіра і перешкоди були з перших днів. Три роки, за кермом без єдиного інциденту, надії і плани на майбутнє - серйозний привід боротися за посвідчення. Це важливо не тільки для мене, але і для інших інвалідів.

У пункті 3 Постанови №30 МОЗ за 2016 рік вказані нові вимоги. Питання щодо людей з певними захворюваннями вирішується в індивідуальному порядку з обов'язковим клінічним обстеженням.

- На практиці про індивідуальний підхід не йде й мови. Все шаблонно. Ніякі докази не приймаються в розрахунок: досвід керування автомобілем, безліч хобі, що показують можливості тіла, контраварійної підготовки. Будь-які тести в кабінеті лікарів проходяться, але висновок залишається тим же, так як в РНПЦ так сказали, - говорить Олександр.

коментар юриста

коментар юриста

Сергій Дроздовський, керівник ППУ "Офіс з прав людей з інвалідністю":

Це показник, як система "соціального захисту" налаштована виключити людини, а не включити в життя. Замість допомоги і підтримки в бажанні реалізувати свій потенціал Зиміну виставили бар'єр. Комісія повинна оцінювати функціонал, а не перелік діагнозів. Серце - це серйозний аргумент проти. Але діагноз зняли. Те, що Зімін пройшов лікарів - аргумент для суду значний. Вважаю, що інформація про оскарження рішення РНПЦ тільки в суді, була в їхньому повідомленні Зиміну. Він міг не надати цьому значення. Перспективи суду примарні. На жаль, в нашій країні відсутній інститут незалежних експертів. А тому у судді на столі буде експертний висновок МРЕК. Результат майже очевидний. Статистика успішних оскаржень нещадна - 2%. Часто фахівці МРЕК не мають водійського посвідчення. Якості людини оцінюються на думку медиків. Як такого переліку функціональних вимог до водія немає. Тому медики керуються суб'єктивними показниками. Відмова, як правило, супроводжується гіпотетичними припущеннями ( "... не зможе утримати ...", "... а як він буде це робити ..."). Невідомі випадки, коли члени комісії сіли в реальну машину і оцінили здібності водіння. Медкомісію повинні проходити з використанням спеціальних тренажерів і сидячи за реальним кермом.

Це стосується не тільки ДЦП, але і інших порушень. Щодо ж Зіміна - рішення приймалося за діагнозом.

А як я їздив кілька років і мені підписували довідки?
2014. Як так?